Gjest member-63169 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei. Skal ta en biltur til Trondheim fra Bergen, noen som har en ide om hvilken pris dette kan komme på ang autopass, ferge, tuneller, osv... Hvor lang tid tar det ca? jeg hørt det kan vere bedre og billigere å kjøre til Oslo først...? Hvor mye bensin kan jeg regne det går med? skal kjøre en chrysler stratus 2 liter. blir litt bagasje. Takker Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) jeg hørt det kan vere bedre og billigere å kjøre til Oslo først...? Har du snakket med østlendinger nå? Slikt skal en være forsiktige med når det gjelder råd om å flytte seg i resten av landet. Google Maps, Viamichelin og Visveg.no er greie sider nåre en skal planlegge en slik tur. Google Maps spytter ut 665 km og 10:08 langs E16 og 670 11:59 langs E39 (kysten). Via Oslo gir 995 km, 14:53 og like mange ferger (1) som E16. Sam Endret 28. juli 2009 av SamBell Lenke til kommentar
Gjest member-63169 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 takker, nei har ikke snakket med østlendinger, såg i avisen en gang at det var så sinnsykt mye dyrere å reise bergen-trheim mot å reise ifra oslo, pga bompenger osv. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Skulle jeg kjørt fra Bergen til Trondheim hadde jeg valgt følgende: Bergen – Voss – E16 Voss – Vinje – E16 Vinje – Vik – Vangsnes – R13 Vangsnes – Hella – Ferje (greit med en is-pause) Hella – Sogndal – Sognefjellet – Lom – R55 Lom – Vågå – Holungsøy (campingplass) – E15 Holungsøy – Sel – Ukjent veinummer Sel – Dombås – Oppdal – Trondheim – E6 Dette skulle bli ca. 636 km. og du må regne i overkant av literen på mila. Hvis du bruker 70 liter, så skulle dette bli 875 kr. med en literpris på kr. 12,50. Ferjebilletten koster ca kr. 70,- Det er også kommet en bom rett før Sogndal som jeg ikke kjenner til kostnadden på (ca. 30 kr. vil jeg tro). Bompenger ut av Bergen kr. 15,- Bompenger i Trondheim er jeg ikke sikker på. Tidsmessig bør du regne med 12-13 timer med noen pauser. Du kan også kjøre E16 fra Bergen til Ryfoss, og så kjøre over Valdresflya til Vågå (666 km). Men jeg liker best å kjøre alt. som er beskrevet. Dette på grunn av at jeg synes naturopplevelsen er litt bedre denne veien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå