Datasmurfen Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei, skal kopiere en mappe fra maskinen til en ekstern disk.. Denne bat. backup fila kjøres en gang til dagen. Vil at filene skal få navn etter Dato, måned og år. Jeg har prøvdt å få det til, men er en liten feil i det som gjør at mappene kun får navnet - - og ikke dato måned år. @echo off title Backup system @color 07 :: variables set drive=H:\backup %DD%-%MM%-%YC%%YY% set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y echo ### Backing up My Documents... %backupcmd% "%USERPROFILE%\Mine dokumenter" "%drive%\Mine dokumenter" :: use below syntax to backup other directories... :: %backupcmd% "...source directory..." "%drive%\...destination dir..." echo Backup Complete! @pause Lenke til kommentar
Largie Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Du må jo sette variablene DD, MM, YC osv... Du kan f.eks gjøre det slik: @echo offtitle Backup system @color 07 :: variables set DD=%date:~0,2% set MM=%date:~3,2% set YY=%date:~6,4% set drive=H:\backup %DD%-%MM%-%YY% set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y echo ### Backing up My Documents... %backupcmd% "%USERPROFILE%\Mine dokumenter" "%drive%" :: use below syntax to backup other directories... :: %backupcmd% "...source directory..." "%drive%\...destination dir..." echo Backup Complete! @pause Mener at du heller ikke trenger Mine dokumenter etter %drive%... Hvis du vil sjekke variablene skriver du bare: echo %DD% f.eks... Forutsatt at du har dato på følgende format: DD.MM.YYYY (med date-commandoen) Edit: Jeg ville forøvrig bare pekt deg til dette gratisprogrammet Syncback http://www.2brightsparks.com/assets/softwa...cBack_Setup.zip gjør denne jobben bedre enn et batchscript Endret 28. juli 2009 av Largie Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Ok.. takk.. Er helst for å lære meg programmering jeg begynte med sånnne småting Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Dette funket ikke.. Lenke til kommentar
Largie Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Da må du prøve deg fram, lag et script så her: @Echo OFFset DD=%date:~0,2% echo %DD% Får du fram den 29-ende, dagens dag? Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Det funket på jobb pcen... Så har nok henvist til feil filbane hjemme.. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) Er bare å lagre som ei .bat fil og kjøre.. Husk å sett opp mappe til hvor backupen skal henn.. Userprofile trenger dere ikke endre på da den automatisk henter deres profilnavn.. 1. Endre denne: set drive=H:\autobackup %DD%-%MM%-%YY% - fra h: til en annen stasjon .. 2. Legge til eventuelle flere mapper i kopieringssystemet... Backup windows os norsk ... @echo off title Backup system NO - © @color 07 :: variables set DD=%date:~0,2% set MM=%date:~3,2% set YY=%date:~6,4% set drive=H:\autobackup %DD%-%MM%-%YY% set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y echo ### Backing up Mine dokumenter %backupcmd% "%USERPROFILE%\Mine dokumenter" "%drive%\Mine dokumenter" echo ### Backing up Favoritter - Internet Explorer %backupcmd% "%USERPROFILE%\Favoritter" "%drive%\Favoritter" :: use below syntax to backup other directories... :: %backupcmd% "...source directory..." "%drive%\...destination dir..." echo Backup Complete! @pause echo Please press "enter" one more time, if you want to exit the backup system. @pause Engelsk OS.. @echo off title Backup system EN - © @color 07 :: variables set DD=%date:~0,2% set MM=%date:~3,2% set YY=%date:~6,4% set drive=H:\autobackup %DD%-%MM%-%YY% set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y echo ### Backing up My Documents %backupcmd% "%USERPROFILE%\My Documents" "%drive%\My Documents" echo ### Backing up Favorites - Internet Explorer %backupcmd% "%USERPROFILE%\Favorites" "%drive%\Favorites" :: use below syntax to backup other directories... :: %backupcmd% "...source directory..." "%drive%\...destination dir..." echo Backup Complete! @pause echo Please press "enter" one more time, if you want to exit the backup system. @pause Endret 31. juli 2009 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå