Gå til innhold

blueray avspilling fra htpc etc.

Anbefalte innlegg

hei!

for øyeblikket har jeg følgende rig:

sony BDP-550 (blue ray spiller, tar ikke DIVX, og kan heller ikke streame slikt over nettverk)

pioneer DV696-AV (DVD-spiller med DIVX)

Parasound CDP-1000 (cd-spiller)

HTPC basert på en 3GHz Pentium 4 HT med et 6800GTS basert skjermkort (brukes mest til serier og slikt, da den ikke takler 1080p materiale tilfredsstillende)

sony bravia KDL-40W4500 (tv)

konvensjonelt stereoanlegg.

Det jeg prøver å få til er en alt i ett løsning på en eller annen måte.

Den første tanken var å kvitte meg med blue ray spilleren, DVD spilleren og CD-spilleren, og skaffe en blue ray spiller som også tar DIVX, MKV, XVID, vanlig DVD, og har en bra DA konverter så CDene mine låter bra. Da hadde jeg fått byttet ut 3 spillere med én, og forhåpentligvis sittet igjen med noen kroner.

Men så begynte jeg å tenke på om jeg kanskje kunne få en PC til å gjøre alt? Men spørsmålet da er: hva trenger jeg i en PC for at blue-ray og annet HD-materiale skal gå helt smooth? Jeg har en core2 duo kjørende på 3.5GHz med et overklokket 8600GT skjermkort, og det klarer ikke jobben tilfredstillende. Folk sier at dette kortet skal være bra nok, men jeg ser hakking hver gang noe beveger seg kjapt over skjermen. Jeg vet ikke om dette er prosessoren eller skjermkortet sin skyld, men jeg går ut ifra et det er skjermkortet?

Hva skal til av maskinvare for å kunne spille av blue ray filmer like bra som bluerayspilleren gjør det? og hva vil dette koste?

Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...