GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei, Jeg har nylig begynt å få BSODer på PCen min. Jeg installerte ny prosessor, harddisk, ram og nettverkskort for noen dager siden, men problemet oppstod etter fysisk flytting av PCen i går (den har kjørt helt fint i 4 dager frem til i går etter at jeg flyttet den). Jeg begynner å bli lei av hele troubleshoot dritten, og tenker på å bare sende PCen til en som kan det (og tar betalt). Noen som vet om et sted hvor de er flinke og raske til å "reparere" PCer? Og si hvor mye det vil koste også, selvom pris ikke er noen stopper... BSODene sier det følgende: 0x000000EF 0x0000007E 0x00000050 0x000000BE Har ikke fått tid til å skrive ned parametere osv. siden den booter etter 3-4 sekunder... Takk for all hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Forskjellige blåskjermer er som regel et tegn på maskinvareproblemer. (Det er ikke bombesikkert men du kan jo feilsøke Minidump filene for å se om du får noe mere info) Du kan jo sjekke minnet med memtest ihvertfall. Den beste jeg kjenner til å reparere pc'er er forøvrig meg selv Endret 28. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
The Duke Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har opplevd det samme selv på flere pc'er, og i alle tilfellene var det fysisk feil på minnebrikkene. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Lyst til å ta en titt på min? Er så sykt lei av å måtte finne ut alt selv (gøy i starten, men når det oppstår større problemer så blir det for mye...). De minidump filene, hva skal jeg med de? Hva åpner jeg dem med osv.? Leste hvor jeg skulle finne dem i en annen tråd her, men ikke hvordan jeg skal åpne osv. Og hva er memtest for noe? Noen som har lyst til å hjelpe meg der? Hvordan skal jeg kjøre det? Lenke til kommentar
The Duke Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har du prøvd å sette opp spenningen på ram-brikkene? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Har skrevet om feilsøking av minidump filer med Windbg her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t=0&start=0 En enkel test er jo som sagt å brenne ut memtest på en cd og ihvertfall teste minnet om du ikke har gjort dette allerede? Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Niks, kan vel teste det nå. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Hjelp... Og jeg som bare har lyst til å game Skal kjøre MemTest nå og se hva det sier meg... Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Last det ned og brenn det på en cd og deretter booter du fra cd'en. Kjør ihvertfall 2 pass og sjekk om den gir noen feil. Noter deg gjerne addressene som gis feil på. Endret 28. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Går det ann å kjøre det fra en USB-stick? Hvordan får jeg i såfall BIOS til å boota fra denne? (Den dukket ikke opp i boot priority lista)... Finner nemmelig ikke noen CD her... Endret 28. juli 2009 av GamleErik1992 Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Om BIOS støtter booting fra USB-flashminne skal dette være teknisk mulig men da må du sette opp USB-flashminnet slik at det blir bootbart først. Dette er dog noe plundrete synes jeg. Det enkleste er å brenne det ut på en cd. Endret 28. juli 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Kan lete litt vidre og se hva jeg finner, selvom jeg tviler... Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Fant ingen CDer her nei... Kan gå litt videre med WinDBG og se hva jeg finner der ihvertfall Kan også legge til at nå som jeg laster ned Windbg så ser jeg at nettverket mitt er ustabilt også. Lenke til kommentar
The Duke Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 last ned Unetbootin: http://unetbootin.sourceforge.net/ Kjør programmet, velg System Rescue CD, velg minnepennen og trykk ok. når den er ferdig så starter du på nytt, velger minnepennen i boot (såfremt hovedkortet støtter det). skriv deretter memtest i boot options. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Det Windbg sier meg er at jeg har problemer med nettverkskortet(athrx.sys), USB driver(usbccgp.sys), Net/Kernel(?)(ntkrnlmp.exe), sptd? (sptd.sys), tror denne er GPU (X64_IP_MISALIGNED_atikmdag.sys var bucket_id) og den siste var enda en av de Net/Kernel. Vet ikke om dette sier dere så mye. For meg virker det som feil kommer fra alle kanter. Har også nylig oppdatert driverene til GPUen, og nettverkskortet burde ikke ha noen problemer ettersom jeg akkurat innstallerte det og det har funket fint, men man vet jo aldri. Vurderer å reinstallere Vista, om det kunne ha hjulpet. Lenke til kommentar
The Duke Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Det Windbg sier meg er at jeg har problemer med nettverkskortet(athrx.sys), USB driver(usbccgp.sys), Net/Kernel(?)(ntkrnlmp.exe), sptd? (sptd.sys), tror denne er GPU (X64_IP_MISALIGNED_atikmdag.sys var bucket_id) og den siste var enda en av de Net/Kernel. Vet ikke om dette sier dere så mye. For meg virker det som feil kommer fra alle kanter. Har også nylig oppdatert driverene til GPUen, og nettverkskortet burde ikke ha noen problemer ettersom jeg akkurat innstallerte det og det har funket fint, men man vet jo aldri. Vurderer å reinstallere Vista, om det kunne ha hjulpet. Som nevt tidligere bør du kjøre memtest. Dette høres ut som minnefeil. Etter det kan du jo prøve å ta ut nettverkskortet for å se om det er synderen. Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Får ikke kjørt Memtest siden jeg ikke har noen CDer å brenne på her Skal se om jeg får gjort det med USB-sticken Endret 28. juli 2009 av GamleErik1992 Lenke til kommentar
GamleErik1992 Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Vent, tror ikke jeg får bootet fra USB-stick... Har noe EZ-Flash i BIOS, men er ikke dette for å "Flashe" BIOS? Lenke til kommentar
The Duke Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jo, men for å kunne boote fra usb-stick så må du først gjøre den bootbar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Prøvd å boote i safe modus? Dersom det går greit, kan det tyde på driverproblem, som igjen kan skyldes hardware-problem. Mao, du må feilsøke ved å bytte komponenter (f.eks. skjermkort) om du har mulighet. PS. Det er ikke vanlig at minnebrikker plustelig slutter å fungere fordi man flytter på en PC, men "standartrikset" med å teste ut ei og ei brikke kan neppe skade mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå