Gå til innhold

WLAN-problemer. Finner ingen nettverk. Intel® PRO/Wireless 2915ABG Network Connection

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! Setter pris på om noen har mulighet til å hjelpe meg:

For noen dager siden installerte jeg Win7 RC fra scratch på min laptop.

Stort sett fungerer alt helt strålende, men jeg finner dessverre ingen trådløse nettverk.

Jeg bruker Intel® PRO/Wireless 2915ABG, som Win7 praktisk nok installer driveren automatisk.

Jeg har forsøkt å avinnstallere og oppdatere driveren, men uten noe resultat.

Windows skjønner tydligvis at det er noe feil, da den gir meg valget å kjøre en veiviser for å rette opp feil. Den ender opp med å si:

"There might be a problem with the driver for the Wireless Network Connection adapter

-Windows couldn't automatically bind the IP protocol stack to the network adapter."

Jeg sitter nå på internett gjennom den samme ruteren, men koblet til vha. nettverkskabel, noe som fungerer aldeles strålende. Ruteren fungerer feilfritt.

På forhånd takk for all hjelp/forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På enkelte nyere HP bærbare modeller med Windows 7 må man av en eller annen grunn resette bios for at nettverkskortet skal fungere igjen.

Ellers... har du skrudd på nettverkskortet med bryter? (dumt spørsmål kanskje?)

Står nettverkskortet i Strømspare funksjon som igjen gjør at det er av?

Lenke til kommentar

Takk for svar! Dessverre vedvarer problemet.

Jeg har ingen fysisk bryter på nettverkskortet, men jeg har ikke deaktivert nettverkskortet ifm strømsparing.

Nettverkskortet blir jo også funnet i enhetsbehandling, og driveren ser ut til å være oppdatert og riktig.

Jeg rocker en gammel Dell Inspiron. Tror du det kan være nødvendig å flashe BIOSen? Det er da vel drastisk, iom. at alt annet funker som det skal?

Igjen, er det noen som kan tyde denne feilmeldingen:

"There might be a problem with the driver for the Wireless Network Connection adapter

-Windows couldn't automatically bind the IP protocol stack to the network adapter."

Alle forslag mottas med stor takk. Det er meget praktisk for meg om det forhåpentligvis kunne komme asap.

Endret av beerformyhorses
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...