Digidice Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Heisann jeg har et Asus P6T Deluxe, X58 hovedkort med 2 stk pci express 2 16 porter på. Så har jeg kjøpt et gtx 295 kort som har innsuget til viften under, og der sitter det et lydkort i pci porten sikkert 1-2 cd ifra viften. Så jeg tenkte dette kan jo umuligt ver godt da lykortet også er ganske varmt. Jeg flyttet da skjermkortet ned i den nederste pci express porten som er hvit farge, og den øverste er blå. Så det jeg lure på er om det er samme hvilken port jeg har kortet i ? Bare litt rart siden den ene er blå og den andre hvit, håper ikke at gfx kort må stå i den øverste blå slotten. Håper på svar Edit: Ser den blåe øverste slotten er pcix 16x, og den hvite under er pci 16/8 Hvordan vet jeg da hvilken mode kortet er i, 16 eller 8 ? noen måte og finne det ut på Endret 28. juli 2009 av Digidice Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Fra Manualen. In single VGA card mode, use first the PCIe 2.0 x16_1 slot (blue) to get better preformance. Dvs kun denne som gir link width = X16 lanes ved ett kort som default. Merk deg videre at : You may manually reassign the link width of PCIe x16_2 and PCIe x16_3 slots in BIOS settings. Du finner det under "NorthBridge Chipset Configuration" item [PCI Express Selector] og har valget på PCIe x16_2 og PCIe X16_3 konfig som [Auto] , [x8/x8] eller [x16/x1] Setter du [X16/X1] mode vil du få full width på PCIe X16_2 slotten. Endret 28. juli 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Takker Så det under der du sa det lå Men den sto alerede på 16x/1x på port to der, ser de andre portene viste ikke men det er sikkert for at det ikke er kort i dem og at hovedkortet autodetekter kortet som sto i pci port to den hvite. Så nå er det kjøre en runde 3dmark og prøve og finne ut hva som er en normal sum for dette kortet for og se om det er som det skal ver. Takk takk Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Du kan laste ned å bruke f.eks GPU-Z for å få info om hvilken X modus kortet kjører i fra windows. Står da under [bus Interface] f.eks PCI-E X16 @16X hvis det går i full 16lanes width mode. http://www.techpowerup.com/gpuz/ Endret 28. juli 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 PCI-E 2.0 x 16 @ x16 2.0 Ser ut til at det kan virke bra da, for det va talentløst hovedkortet og plasere pci porten 1cm under gfx kortet, og den andre pci slotten er jo helt dekket av gfx kortet. Enenste jeg lest at man kan kjøpe pcix 1x lydkort men er lei av og kjøpe på lydkort nå. Takk for hjelpen for nå ser det ut som alt er oppe og kjøre for full fart, ellers måtte det blitt nytt hovedkort for er for kresen til og kjøre lydkortet som er på hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå