Pysj Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Skaff deg full oversikt over hva operatøren krever for den nye Iphone 3GS. Les mer Lenke til kommentar
Ensnared Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Så flott at Amobil fullstendig ignorerer hva som faktisk ligger i prisene, og kun bryr seg om minste totaltpris over 12 måneder, som jo antakelig er det mest intetsigende tallet som oppgis i forbindelse med iPhone. Står A'en i "Amobil" for amatør? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Om folk ikke klarer å trykke på linkene i bunn av saken å se for seg selv hva det innebærer, så er vel kanskje ikke iphonen telefonen som passer de uansett Endret 28. juli 2009 av archongamer Lenke til kommentar
mrfitness Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 hvorfor er det så stor forskjell på surfprat L Telenor og italk medium fra Netcom?? 3000 ringeminutter mot 250 fra netcom Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Største fordelen jeg ser med Telenor sine priser er at de går ned når bindingen er utløpt, det gjør det ikke hos Netcom. Lenke til kommentar
iMono Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Største fordelen jeg ser med Telenor sine priser er at de går ned når bindingen er utløpt, det gjør det ikke hos Netcom. Jo, det gjør de. Ellers vil jeg gjerne se minsteprisen på Telenor med iPhone på 4838,-. De har nemlig forandret prisene sine. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Utrolig dårlig av Netcom... Ikke bare kommer de med prisene sine et helt døgn etter Telenor, prisene deres er jo helt ute på viddene i tillegg! Ikke ulikt hvordan det var med 3G-prisene deres for et år siden. Takk og lov for at de ikke har monopol lenger. Makan til dårlig markedsresearch skal man lete lenge etter. Synes det er litt merkelig at artikkelen fokuserer såpass på hva de dyreste abonnementene koster, for jeg tror nok nemlig de fleste som kjøper iPhone er interessert i å få den billigst mulig og komme seg vekk fra Telenor/Netcom/Chess og over til OneCall/Tele2 så fort som mulig. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Største fordelen jeg ser med Telenor sine priser er at de går ned når bindingen er utløpt, det gjør det ikke hos Netcom. Jo, det gjør de. Ellers vil jeg gjerne se minsteprisen på Telenor med iPhone på 4838,-. De har nemlig forandret prisene sine. Shit! Ser det nå! De har satt minsteprisen på 16GB opp til 4238 ,- og 32GB til 5238 ,-! Kan dette være på grunn av at Netcom har såpass stive priser? Håper ikke de finner på at de skal heve prisene igjen... Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Utrolig dårlig av Netcom... Ikke bare kommer de med prisene sine et helt døgn etter Telenor Det MÅ jo være straffbart!!? Lenke til kommentar
mrfitness Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Største fordelen jeg ser med Telenor sine priser er at de går ned når bindingen er utløpt, det gjør det ikke hos Netcom. Jo, det gjør de. Ellers vil jeg gjerne se minsteprisen på Telenor med iPhone på 4838,-. De har nemlig forandret prisene sine. Shit! Ser det nå! De har satt minsteprisen på 16GB opp til 4238 ,- og 32GB til 5238 ,-! Kan dette være på grunn av at Netcom har såpass stive priser? Håper ikke de finner på at de skal heve prisene igjen... De har satt opp prisen iphone med Superpluss fra 2490kr til 2690kr fra i går Endret 28. juli 2009 av mrfitness Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Største fordelen jeg ser med Telenor sine priser er at de går ned når bindingen er utløpt, det gjør det ikke hos Netcom. Jo, det gjør de. Ellers vil jeg gjerne se minsteprisen på Telenor med iPhone på 4838,-. De har nemlig forandret prisene sine. Da har de nettopp innført dette, men uansett er det dårligere en Telenor sin løsning. Etter binding går SurfPrat M ned til 189kr. mot 299 hos Netcom Italk small. Lenke til kommentar
Trollis Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Grådige Telenor har økt prisene på billigste abonnement ja, de suger maks! Lenke til kommentar
genser Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Netcoms abonnement med dyrest totalpris er Italk large, som vil koste deg nærmere 12 000 kroner både for 32 GB-versjonen og 16 GB-versjonen av telefonen. Til sammenlikning er Telenors dyreste tilbud på nærmere 14 000 og 13 000 kroner for henholdsvis 32 og 16 GB-versjonene. Silje og Amobil, akkurat som hos Telenor skilles det 800 kr i totalpris mellom 16 GB og 32 GB-versjonene ved valg av dyreste abonnement. edit: Og huff, stakkars NetCom-kunder må betale 1,34 kr/min for å ringe til bl.a. OneCall-kunder når den inkluderte ringetiden i iTalk er brukt opp. Endret 28. juli 2009 av genser Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Noen som vet bruddgebyrene til Netcom? Lenke til kommentar
Fiske Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Om dere ser på Netcom sin iConnect i forhold til telenor sin djuice explore så er netcom veeeldig mye bedre på akkurat den, med netcom så har du uendelig nedlastning (hastighetsbegrensing etter 5gig) mens hos telenor har du 500mb? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Grådige Telenor har økt prisene på billigste abonnement ja, de suger maks! De suger ikke noe mer en Netcom som tar enda mer.... Om dere ser på Netcom sin iConnect i forhold til telenor sin djuice explore så er netcom veeeldig mye bedre på akkurat den, med netcom så har du uendelig nedlastning (hastighetsbegrensing etter 5gig) mens hos telenor har du 500mb? Telenor har ikke ett "alternativ" til IConnect. SurfPrat M og djuice xplore går mot Italk small. Fordelen med djuice xplore\surf prat m er at ringeprisen er mye billigere en IConnect som koster ekstra utenom Netcom. Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Synes det er litt merkelig at artikkelen fokuserer såpass på hva de dyreste abonnementene koster, for jeg tror nok nemlig de fleste som kjøper iPhone er interessert i å få den billigst mulig og komme seg vekk fra Telenor/Netcom/Chess og over til OneCall/Tele2 så fort som mulig. Whaat? :-S Så du mener at ingen av disse abonnementene fra Telenor, NetCom eller Chess kan passe seg til noen Iphonebrukeres behov? Og at det til og med kan være perfekt for dem? Jeg kjøper selv mobilene mine med det "dyreste" abonnementet fra Telenor siden jeg da får mobilene billigst. Dette er Djuice NonStop. Djuice NonStop med FriFamilie gjør at jeg får regninger hver måned på 300-350 kroner... Mye? Nei... Jeg sender mange meldinger. Forbruket av meldinger er slik: Februar: 4963 Mars: 3158 April: 4102 Mai: 5713 Juni: 2416 Og jeg er ikke helt sikker på om jeg er over 3000 denne måneden heller... Kan du vise meg et tilsvarende abonnement som kan gi meg den samme regninga? For NetCom har 10 kr billigere i måneden, men jeg ringer til dem i FriFamilie veldig mye mer enn det... Har siden April ringt over 28 timer, men det er som sagt hovedsaklig til medlemmer av FriFamilie. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 (endret) En annen ting Netcom ikke informerer om er at de tar bruddgebyr + 12 X månedsgebyr om du har brutt abonnement med Netcom før. Kjøpte nettopp en iPhone 3GS hos Eplehuset og ringte til NetCom for å si opp abonnementet (vi har Telenor Bedrift på jobben). Ble fortalt at NetCom nå tar bruddgebyr og 12 ganger månedsgebyr for kunder som har hatt NetCom og brutt abonnementet før. Jeg kjøpte min iPhone 3G i fjor sommer og måtte også bryte (igjen pga. jobben), hvilket betyr at jeg nå blir straffet for å kjøpe min telefon via NetCom. De viser til punkt 13 i vilkårene sine: 13. Oppsigelse av avtalen Er Kunden i bindingstid ved oppsigelse av avtalen utløses et bruddgebyr. Dersom en Kunde bryter forutsetningene, jf. bl.a. pkt 2 siste setning i Abonnementsavtalen, for inngåelse av denne avtalen (f.eks. ved å utnytte oppsigelsesretten mer enn en gang), forbeholder NetCom seg retten til enten å fastholde Abonnementsavtalen ut bindingstiden eller kreve erstattet fra kunden sitt fulle økonomiske tap, dvs i tillegg til bruddgebyret det resterende fortjenestetap for bindingstiden. NetCom har en slik regel da man ser at flere utnytter et gunstig tilbud på tjenester og telefon kun for å tilegne seg telefonen og ikke de tilhørende teletjenester. Jeg reiser på ferie i dag så jeg måtte bryte abonnementet, uansett. Likevel, når jeg kommer tilbake kommer jeg til å sende en skriftlig klage til NetCom da jeg primært mener bruddgebyret allerede dekker det økonomiske tapet overfor NetCom (subsidieringen). Subsidiært mener jeg at denne klausulen bærer preg av urimelighet overfor oss som ikke kan ha NetCom pga. arbeidsgiver. Dersom flere ønsker å signere under på dette brevet så svar her eller send meg en PM. Hilsen en forbannet jusstudent. Saksa fra ipod1 forumet Endret 31. juli 2009 av CK_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg