pertm Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg har her en Dell Inspiron 6000 og skal oppdatere bios på den. Det gamle batteriet virker ikke lenger og et nytt er kjøpt, men for å få det nye til å virke så må bios oppdateres. Jeg har funnet bios for maskina og lastet ned. Så er problemet at maskina krever at strømledning og batteri er i for å flashe bios, men den finner ikke batteriet, verken det nye eller det gamle. Er det noen som har noen ideer til hvordan dette kan fikses Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Er det laptopen som krever at batteriet skal være i under oppdateringen eller er det insruksjonen som sier dette? Jeg skulle da tro at du kan oppdatere BIOS selv om ikke batteriet er i. Batteriet er jo bare i tilfelle strømmen går under oppdatering slik at det ikke skjærer seg med BIOSen. Men mulig jeg tar feil da. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Vel problemet er vel at det er et program som lastes ned fra dell sine sider og det krever at batteriet er der. Jeg har bare prøvd å starte programmet fra XP, tenkt litt på om det går hvis jeg tar det i dos. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Last ned DOS-verktøyet så burde det gå så lenge strømledningen er i. Aldri hørt om at bios må oppdateres pga batteriet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå