Mikkel™ Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hei. Jeg er litt i dilemma om hvordan programmet mitt _burde_ se ut. Det jeg er usikker på er hvor lenge pr. dag og hvor jeg skal legge hviledagene for max utnytte. Midlertidig plan er ca sånn: Dag 1 (mandag): Overkropp (rygg,skulder,bryst og mage) Dag 2 (tirsdag): hvile? Dag 3 (onsdag): Kondisjon dag 4 (torsdag): Biceps og triceps Dag 5 (fredag): Lår, mage og rygg Dag 6 (lørdag): hvile, evt liten gåtur i nabolaget dag 7 (søndag): rolig kondisjonsdag Noen som har noen innspill eller forslag til endringer? Litt hjelp med hvilke muskelgrupper jeg skal fokusere på evt. øvelser på de forskjellige dagene hadde satt stor pris på. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Er målet slanking eller muskelbygging? Skal du trene splitt er det bedre og ta triceps og brøst sammen, fordi disse 2 musklene brukes mye i samme øvelser. F.eks Benkpress. Samme gjelder biceps og ryggen, i f.eks stangroing. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Det å trene de sammen er vel mer planen. Planen er og mest fokus på muskelbygging. kompanserer med ett sunt kosthodl for å holde meg ca der jeg er nå, slik at musklene kan bygges opp. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg ville nok hellre godt for et fullkropsprogram på 3 dager, så kan du legge til dine 3 kondisjonsdager, dette krever mye spising hvis du skal bygge muskler. Synes ikke en triceps og biceps økt gir mye for tiden. Gi hellre alle de store musklene i kroppen belastning oftere. Hva med å følge Stronglifts? Du finner det på stronglifts.com. Det er delt inn i 2 økter, som du tar annenhver. Økt A: Knebøy Benkpress Stangroing Push-ups Omvendt Crunch Økt B: Knebøy Overhead Press Markløft Pull-ups Planken. Etter hver økt får du alltid stimulert de største musklene i kroppen, som gir bedre resultat i alle muskler, pga av økt testosteron produksjon blandt annet. I stangroinga får biceps masse arbeid, og triceps masse i benkpress. Overhead press bygger skuldre og core-muskelatur. Knebøy og markløft gjør deg sterkere i nesten hele kroppen. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Ståa er nå at jeg har ett program men ikke en timeplan fra senteret nedi byen her. Tror dere at de kanskje kan hjelpe meg med å sette opp programmet som timeplan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå