Gå til innhold

Treningsprogram. Innspill og endringer?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er litt i dilemma om hvordan programmet mitt _burde_ se ut. Det jeg er usikker på er hvor lenge pr. dag og hvor jeg skal legge hviledagene for max utnytte. Midlertidig plan er ca sånn:

Dag 1 (mandag): Overkropp (rygg,skulder,bryst og mage)

Dag 2 (tirsdag): hvile?

Dag 3 (onsdag): Kondisjon

dag 4 (torsdag): Biceps og triceps

Dag 5 (fredag): Lår, mage og rygg

Dag 6 (lørdag): hvile, evt liten gåtur i nabolaget

dag 7 (søndag): rolig kondisjonsdag

Noen som har noen innspill eller forslag til endringer? Litt hjelp med hvilke muskelgrupper jeg skal fokusere på evt. øvelser på de forskjellige dagene hadde satt stor pris på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok hellre godt for et fullkropsprogram på 3 dager, så kan du legge til dine 3 kondisjonsdager, dette krever mye spising hvis du skal bygge muskler.

Synes ikke en triceps og biceps økt gir mye for tiden. Gi hellre alle de store musklene i kroppen belastning oftere. Hva med å følge Stronglifts? Du finner det på stronglifts.com.

Det er delt inn i 2 økter, som du tar annenhver.

Økt A:

Knebøy

Benkpress

Stangroing

Push-ups

Omvendt Crunch

Økt B:

Knebøy

Overhead Press

Markløft

Pull-ups

Planken.

Etter hver økt får du alltid stimulert de største musklene i kroppen, som gir bedre resultat i alle muskler, pga av økt testosteron produksjon blandt annet.

I stangroinga får biceps masse arbeid, og triceps masse i benkpress. Overhead press bygger skuldre og core-muskelatur. Knebøy og markløft gjør deg sterkere i nesten hele kroppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...