Gå til innhold

Trenger tips til rimelige blitsstativ.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke blitzer skal de holde?

Impact har et kit med 2 stk stativer, umbrella mounts og paraplyer til rundt $90 på BHphoto tror jeg.

Jeg har brukt det stativet til å holde mitt Elinchrom Ranger hode med 11" reflektor, så det takler litt vekt :-P

Lenke til kommentar

Jeg har et veldig rimelig stativ som fulgte med da jeg kjøpte mitt D40 brukt. Finnes det en form for overgang slik at jeg kan feste biltsen på dette? Blitsen er jo hotshoe, mens stativet har en liten brakett som skrues fast under kameraet og detter klipses på plass på stativet.

Lenke til kommentar

Ser du har trommeportalen i signaturen din. Har du tilgang til mikrofonstativer, finnes det overgang mellom mikrofonstativ og gjengene som brukes på fotoutstyr. Det krever jo at det er sånn gjengefeste på blitzen/skoen, men da kan du altså bruke mikrofonstativer. Ellers kan man feste det meste med gaffatape, det blir jo bra med justeringsmuligheter på et mikstativ uansett.

Lenke til kommentar

Har faktisk et mikrofonstativ liggende i boden. :D

Lurer på om ikke foten til SB-600 har et slikt gjengefeste? Men den finner jeg selvfølgelig ikke nå. :wallbash:

Edit: Så på et bilde på Google at denne foten har gjenger. Så kan jeg med andre ord kjøpe et hvilket som helst stativ også vil det passe? Regner med at størrelsen på skruen/gjengene er universalt?

Endret av King-Nothing
Lenke til kommentar

Siden festet på fotoutstyret er mindre enn festet på en "vanlig" mikrofonholder ( i den grad det finnes.. ) trenger du en overgang. Mener å huske de hadde overgangen liggende på den lokale fotobutikken. Har i hvert fall brukt et mikrofonstativ til blits i mange år, og gaffet fast en paraply i tillegg. Har fungert flott for meg, men ser kanskje ikke så profft ut.

Det står vel godt i stil til fotografen i mitt tilfelle. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...