Gjest Guest_frustrert_* Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal begynne. Jeg vet ikke hvordan det startet. Jeg vet bare at jeg plages med hverdagen. Har gjennom oppveksten vært tynn og spist lite med et snevert kosthold. I en god periode klarte jeg å kravle meg opp til en normal vekt gjennom styrketrening og økt mengde mat. Det å ha en kropp som jeg var stolt av, og det overskuddet trening gir er noe jeg nå savner. Skjønner ikke hvordan det skjedde, men noe knakk ihop og jeg klarte ikke lenger å spise noe særlig, og treningen ble droppet helt. Situasjonen min idag er at jeg studerer, bor på liten hybel for meg selv og pendler hjem ofte. I vår toppet problemene seg og jeg møtte en vegg; måtte avbryte studiene og begynne med behandling. Psykologtimer hos psykologspesialist ved en av landets fremste klinikker for behandling av spiseforstyrrelser. Der fikk jeg forholdsvis lite hjelp. Jeg ble hørt, uten at det hjalp. Det ble fastslått at jeg ikke har en spiseforstyrrelse, "bare" et spiseproblem, litt sosial angst og en moderat depresjon. Prøvde også en innleggelse, men det gikk dårlig, innså fort at det ikke ville hjelpe med den måten det ble lagt opp på. Psykologspesialisten gav meg helt opp til slutt, og siden jeg var utenfor livsfare så ble vi enige om å avslutte behandlingen. Et råd jeg fikk av psykologen der har hjulpet en del: det med å spise litt av det jeg faktisk orker å ha i meg. Holder nå en vekt som er i nedre sjikte av "normalt" for min høyde, og spiser såvidt nok til å holde meg der. Det som holder meg i live idag er at jeg er sta; og følgende "mat:" vafler, potetgull, kjeks, kanelboller, chillinøtter og sjokolade. Tar også et kosttilskudd med vitaminer, grønnsak/fruktfiber og mineraler. Jeg er konstant sulten. Jeg har konstant dårlig samvittighet fordi jeg spiser for lite. Jeg kjenner det på kroppen at mer næring må til. Døgnrytmen og humøret er dårlig; humøret svinger skremmende fort, hele tiden. Kan ha perioder