salah Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei. Vi kjøpte huset av en mann som bodde hos oss før, summen var betydelig høy, men da vi så på huset var den verdt det, for alt var nyoppusset. Og her har vi bodd siden 2001. Ifjor sommer var sist vi malte huset, og vi fikk i år bevis for mistanken vår: huset er feil bygd. Vi har en terasse som trolig veier mange, mange tonn, da alt er tre, betong over og deretter keramikkfliser. Terrasen er på lik størrelse som tre normale rom. Nå ser vi at terrasen holder på å falle sammen, og vi kontaktet forsikringsselskapet som sendte en takstmann. Og hans konklusjon var "jeg trenger ikke akkurat å mer enn det jeg ser med blotte øyne for å konkludere at dette er totalt feilbygget og en fare for liv. Den terassen må ikke få noe vekt på seg, og støtten må bygges på nytt før snøen og frosten kommer, ellers blir det dyrt for dere". Hans anbefaling var å ikke bruke den i det hele tatt. Og verste av alt er at denne mannen vi kjøpte huset av - som også er en nabo - jobber nemlig i snekkerbransjen og naboer har fortalt med at hans firma var og bygde på huset vårt rett før den ble lagt ut på salg. Terassen er ikke det eneste som er falleferdig; en annen nabos sønn er også snekker, og han konkluderte blant annet at det "flotte og ekslusive" badet var en direkte fare fordi boblebadet - fyllt med vann vil være en fare. Grunenn til at vi har spurt han, er at den sementen (eller hva det nå er) mellom flisene har detti av og noen fliser har knust på steder der ting eller mennesker ikke berører den! Men som takstmannen også sa; det er mer enn 5 år siden vi kjøpte huset og derfor er den husmannsgarantien gått ut. Vi er en fattig familie og vårt eneste valg er å evt. leie inn polske folk til å gjøre dette for en billig penge før alt faller sammen. Har vi noen sak? Disse folkene som gjør arbeidet har arbeidskontrakt i Norge og oppholdstillatelse, samt at lønnsvilkår er gode. Disse folkene er venner med en nabo som har gjort mye flott arbeid i nabolaget i mange år på rad nå, alle jeg har snakket med (både fagfolk og folk de har bygget for) sier at arbeidet de gjør fyller alle norske krav. Kan jeg få bygget støttene under terrasen denne eller neste uke og deretter saksøke han som pusset opp og solgte oss huset? Vi føler oss rett og slett meget lurt, og byggingen koster oss veldig mye penger av lønn og innkjøp av nye planker, graving, betong osv. Hadde vi visst at huset faller sammen om 7-8 år hadde vi naturligvis ikke betalt et par millioner for dette! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Hva sier takstrapporten dere fikk før dere kjøpte huset? Er ingen av disse feilene nevnt? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Og hvorfor oppdaget/reagerte dere ikke på denne terrassen før nå? Hva fikk dere til å sjekke dette nå, og ikke for 8 år siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå