Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Svineinfluensa opp mot kroniske lidelser

Gitarstreng

Anbefalte innlegg

Hva er greia her, egentlig?

Jeg leste om deltakerne ved 4H-leiren, som må sitte i karantene i 7 dager, MED MINDRE de blir hentet av foreldrene sine. Hvis vi skal holde på slik, er det ikke rart at sykdommen ikke kan kontrolleres for alt i verden.

Og utifra dette; jævla trivelig for oss som lider av kroniske lungeproblemer for eksempel, at Norge ikke velger å sette inn mye sterkere tiltak for å stoppe dette. De med kroniske lidelser som har fått sykdommen så langt har jo havnet i respirator ifølge VG, og når Folkehelseinstituttet anslår over potensielt én million smittede innen slutten av August (mener det var da, eller så var det midt i September), vil jo det nødvendigvis bety helvetes mange flere mennesker i respirator. Muligheten for mutasjon av viruset, noe som det potensielt, og sannsynligvis vil gjøre, kan gjøre situasjonen litt bedre, men også muligens jævlig mye verre.

Hvis vi hele tiden skal stemple dette som en potensiell katastrofe, så syntes jeg vi skal begynne å behandle det som en potensiell katastrofe også.

Sikkert lett for mange å ikke ta svineinfluensaen så tungt her inne, men med folkehelseinstituttets analyse av smitteomfang og mine lungeproblemer, skal jeg ærlig talt si at jeg begynner å bli alvorlig bekymret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, mediaskapt kaos?

Mens 150 hadde dødd av dette i Mai hadde det i samme tidsrom dødd 50,000 av vanlig influensa.

Myndighetene vil vel heller at noen skal bli smittet helt random VS skape panikk og stenge alt.

Lenke til kommentar

På den ene siden er det en fordel om så mange som mulig blir smittet nå, da det gir færre mulige smittede når viruset evt. muterer, samt at når det virkelig slår inn vil de som er smittet allerede kunne holde samfunnet igang mens "alle andre" er syke.

Jeg er også kronisk lungesyk, og bekymrer meg ikke et øyeblikk.

Lenke til kommentar
På den ene siden er det en fordel om så mange som mulig blir smittet nå, da det gir færre mulige smittede når viruset evt. muterer, samt at når det virkelig slår inn vil de som er smittet allerede kunne holde samfunnet igang mens "alle andre" er syke.

En lege på TV2 sa nylig at selv om man fikk svineinfluensa, så var det ikke dermed sagt at man ble imun. Man kunne altså risikere å få den flere ganger. Ergo, flere smittede tidlig er nødvendigvis ingen sikkerhet senere.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Bla bla bla...Så var vi i gang igjen, har selv astma, det varmer selvfølgelig ikke å høre at de med kronisk sykdom er mer utsatt enn andre.

Men, det finnes ingen bevis på at denne influensan er verre enn en vanlig sesonginfluensa.

Har man overlevd en influensa før, overlever man med minst like stor sannsynlighet dette også. Norge har et bra helsevesen.

Hysteri kalles det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...