Iminzilion Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Har eit problem. Jeg kjører Windows xp Pro. Og har raid. Men scandisk kjører hver gang når jeg starter pcen. Hvordan kan jeg deaktivere scandisken? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Dersom du lar den fullføre skal den forsvinne... Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 har l kjørt den ferdig jeg får ikke lov å avbryte. så den kjørest ferdig vher gang Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Prøv legg til fjern programmer, og fjern scanndisk derfra, det tror jeg vil funkere. Lenke til kommentar
Defender Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Jeg vil IKKE anbefale å fjerne scandisk. Prøv heller å finne noe i noen instillinger osv,. Lenke til kommentar
god_online Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Ehhh... det er ikke noe som heter scandisk i XP, f.o.m. Win 2K er det chkdsk(.exe) som gjelder. Når det gjelder: chrisege Skrevet: Tir Mai 13, 2003 7:11 am Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Prøv legg til fjern programmer, og fjern scanndisk derfra, det tror jeg vil funkere. ... er dette nonsens. Hvis det her ikke er snakk om et 3dje-parts program, men Windows innbygde chkdsk, kan dette selvfølgelig ikke avinstalleres.. Jeg vil anbefale å kjøre chkdsk fra recovery console. Enten ved å boote fra cd'en eller ved å installere det fra cd'en (anbefales) For å gjøre dette, åpne command prompt (i Windows)-> naviger deg til cd'ens "i386"-mappe og skriv "winnt32 /cmdcons" (uten ""). Reboot, velg recovery console i boot-menyen, logg deg inn og skriv chkdsk /p/r c: evnt. også for resten av partisjonene (d:, e:, osv...) Litt tungvint kanskje, men da har du også muligheten til å gjøre andre "recovery-ting" (skriv help) Et par nyttige kommandoer: fixmbr (skriver ny MasterBootRecord) fixboot (skriver ny bootsector) Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå