Gå til innhold

Kom ikke inn på Nhh, prøver igjen neste år. Hvordan utnytte et år på HIB best mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg har satt meg som mål å komme inn på Nhh, men var 0,3 år unna i år. Har derfor bestemt meg for å ta første året på økonomistudiet på HIB og satser på NHH til neste år. Jeg vet man får fritak for ca. halvparten av fagene på HIB på NHH, så jeg lurte på om jeg bare kan ta de fagene og droppe de andre. Er det mulig?

Hvis ikke jeg må "ta" alle fagene, kan jeg la være å møte opp i timene? (Da mister jeg kanskje stipend om jeg stryker i fagene?)

Noen andre gode tips hvordan jeg kan få mest mulig ut av året ved å gjøre minst mulig :p. (En smule dårlig holdning der, men det er mye annet jeg har lyst til å gjøre også =))

Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at noen av førsteårsfagene ikke innlemmes i NHHs studium på det 2. eller 3. året? Slike forskjeller er det over alt, som på feks HVE, HiO og HiL for å nevne noen.

Om du går inn på bachelorstudiet er min anbefaling å ta alle fagene. Da slipper du at ikke alt gjøres om til lån, samtidig som du får GOD ekstraerfaring om noen av fagene ikke finnes på NHH. Alt ekstra du har tatt utover graden din stiller positivt :) Så lenge det er relevant vel og merke, noe det må sies å være her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...