TheGuard Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Enkelt spørsmål: Hva må jeg putte i PC'n for å gjøre den raskere til rendering og encoding. Det tar, som alle vet, FRYKTELIG lang tid å rendre videoer man har redigert, og FRYKTELIG lang tid når man skal encode filmer i DVD-brenneprogrammene. Så, hva trenger jeg. Hvis noen nevner noe renderingskort, så er jeg nyskjerrig på om det finnes kort som KUN hjelper for renderingen. Trenger ikke FireWIre og slike innganger, for det har jeg. Mvh Gautis Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Det finnes kort som rendrer mpeg filer i hardware i real-time, men prosessoren i maskinen din kan gjøre en like god, om ikke bedre, jobb enn slike kort veldig ofte - du må bare ha riktig program. Vet ikke hvilke(t) program du bruker pr i dag, men Pinnacle Edition er et veldig godt alternativ. Edition er et rent Software redigeringsprogram som utnytter maskinkraften 100% Ser du har en 2.5GHz prosessor - det vil si raskere rendring enn real-time til MPEG2. Edition kommer med ny versjon i løpet av mai som også har innebygd DVD authoring fra tidslinja slik at du slipper å konvertere før du lager DVD menyer for så å rendre nok en gang for å brenne på DVD plate. Edition DV koster kr 7.590,- inkl mva (Kjøp v4.5 nå og få gratis oppdatering til 5 når den kommer) Les mer om Edition her: http://www.videoutstyr.no/dynamisk.asp?Side=16 Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 går det an å optimalisere premiere for betre rendering? Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Bruker primært Premiere, men Studio 8 fulgte med Plextor brenneren, så jeg har jo testet ut det også... Men støtter meg til spørsmålet til han i innlegget over meg... Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Bruker du diskene optimalt ? Du bør la originalmaterialet ligge på en disk, programvaren på en annen og resultatet(filene som skal overføres til DVD etc) ligge på separate disker. Lenke til kommentar
TheGuard Skrevet 13. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2003 Bruker du diskene optimalt ?Du bør la originalmaterialet ligge på en disk, programvaren på en annen og resultatet(filene som skal overføres til DVD etc) ligge på separate disker. I do... :wink: Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Edition 5 (som kommer hvert øyeblikk) Skal utnytte kraften fra både proseesoren din og skjermkortet! Den skal også ha en kombinert bakgrunns og realtime rendering! Tror det er mulig å få tak i Edition DV til ca. 6000, og edition 5 bør ikke koste noe annet. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 Det er multi å få Premiere til å redre raskere med skikkelig hardware. Disse kortene konster som regel ganske mye, og vil ikke gi den mest optimale økningen av ytelse... Edition 5 er satt til kr 7.590,- inkl mva. Dersom du derimot kjøper Edition DV i dag, kan du spare ganske mye - du får nemlig oppdatert til Edition 5 når den slippes helt gratis (kun handelig fee på ca 200,-) Fordelem med Edition er at den utnytter prosessoren både på CPU og skjermkort 100%. Det vil si at hvis du oppgraderer maskinen får du raskere rendering og flere real-time effekter Har du en P4 3GHz så vil rendering foregå raskere enn sanntid! Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Leste en artikkel i PC world (US utgave May 2003) i dag som sammenlignet renderingstiden med forskjellig software : Studio 8 brukte over 83 minutter på en videosnutt som Mediostream NeoDVD 4 bruker 14 minutter på. Premiere 6.5 bruker også halv tid hvis du har den nyeste MPEG dekoderen som kan lastes ned fra www.mainconcept.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå