Gå til innhold

Middels god spill pc - rundt 3000


Anbefalte innlegg

Da den gamle pc delvis har tatt kvelden, besluttet jeg å kjøpe noen nye deler og bygge en ny.

 

Skal brukes mest til musikk, film, internet, men også noe spilling av spill som fks. Battlefield 2, Call Of Juarez 2.

 

Har allerede satt sammen en handlekurv som passer mitt budsjett, men lurer da på om alt passer sammen og om det duger noe i det hele tatt til spilling. LINK

 

Harddisk, skjerm, tastatur/mus og høyttalere har jeg fra før. DVD brenneren hadde jeg tenkt til å bestille fra en annen forhandler da de ikke har en med SATA og lightscribe

hos komplett.

 

Har ingen planer om å overklokke maskinen.

 

Tips og forbedringer til kjøpet mottas med takk.

 

Og et siste spørsmål.. trenger jeg virkelig et slikt antistatisk armbånd til bygging? Koster 99kr så gidder ikke kaste bort penger hvis det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kjappe svar. Tror jeg fjerner kabinett+psu og kjøper som du foreslo Tassadar_ et HD4850. Blir 100kr billigere frakt appåtil :D.

 

Noen spørsmål jeg har hvis noen orker å svare på de :)

1. Skal kjøre 32bit Windows Vista og 32bit Windows 7 når det kommer. Får jeg utnytta 4gb ram da?

2. Er 400w psu nok til å dra delene jeg har lagt til i den nye handlekurven (LINK) + 3 harddisker (2 SATA, 1 ATA)? Det er denne jeg har fra før: http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,P...x?artnr=38-1903

3. Er det merkbart bedre med 1GB GDDR3 enn 512MB GDDR3 på HD4850 skjermkortet?

Endret av Toffer91
Lenke til kommentar
1. Skal kjøre 32bit Windows Vista og 32bit Windows 7 når det kommer. Får jeg utnytta 4gb ram da?

 

Nei, får ikke fullt utnyttet det. Mener en får ca. 3,25 GB med ram i 32 bits Vista/7 (andre har kanskje mer nøyaktige tall?). Noen spesiell grunn til å ikke gå for 64bits? Du har kanskje lisens fra før? :) Men om du kjøper lisens til Win7 så kan du velge fritt mellom 32 og 64 bits; vil på det sterkeste anbefale deg å gå for 64 bits -> utnytt all RAMen :)

 

(har selv bestilt 8GB til min neste maskin)

Lenke til kommentar
1. Skal kjøre 32bit Windows Vista og 32bit Windows 7 når det kommer. Får jeg utnytta 4gb ram da?

 

Nei, får ikke fullt utnyttet det. Mener en får ca. 3,25 GB med ram i 32 bits Vista/7 (andre har kanskje mer nøyaktige tall?). Noen spesiell grunn til å ikke gå for 64bits? Du har kanskje lisens fra før? :) Men om du kjøper lisens til Win7 så kan du velge fritt mellom 32 og 64 bits; vil på det sterkeste anbefale deg å gå for 64 bits -> utnytt all RAMen :)

 

(har selv bestilt 8GB til min neste maskin)

 

 

Blir vel 4GB uansett. Koster omtrent like mye for 3gb ram som 4gb, så kan like godt kjøpe 4. Bruker ikke 64bit pga lisens. Mulig jeg går over til 64bit når Windows 7 kommer, hvis det er sånn du sier at man kan velge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...