Session^^ Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Jeg har en 42" full hd tv koblet opp mot en Ubuntu maskin med DVI -> hdmi. Når jeg velger 1920x1080 blir bildet litt for stort for skjermen. Topp, bunn og sider kommer utenfor. Er det noe triks jeg ikke vet om som fikser dette? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Men støtter TV din 1920x1080 da? Og hvis den gjør, du har ikke noen innstillinger på TVen? Type aspect, stretch ect. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Tv'en støtter oppløsningen ja ;)Finner ingen ting i menyen på tv'en heller. Ganske simpel meny i grunn. Lenke til kommentar
Session^^ Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Solved! Hehe... menyen hadde ikke disse valgene, men etter litt grafsing på fjernkontrollen fant jeg løsningen. Kult om fjernkontrollen går tom for strøm/slutter å virke. Jaja, nå er det film tid uansett Lenke til kommentar
Smif Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Har du nvidia kort? Da skal nvidia-settings finne de korrekte oppløsningene for skjermen. Er det slik du konfigurer outputen? Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Solved! Hehe... menyen hadde ikke disse valgene, men etter litt grafsing på fjernkontrollen fant jeg løsningen. Kult om fjernkontrollen går tom for strøm/slutter å virke. Jaja, nå er det film tid uansett Bra, husk å bruke Løst-knappen. Dette hørtes ut som et typisk "gal-innstilling-på-TV-en-tilfelle". Lenke til kommentar
duckers Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Høres ut som noe av det samme som jeg støtte på. Installerte Ubuntu 9.04 på HTPCn. Når jeg bootet første gang var skjermen litt strukket, slik at menyene akkurat ikke er synlige, men oppløsningen er riktig. Jeg installerte ATI sine drivere og dette løste problemet. Vet ikke om dette skyldes en feil i de frie driverne (disse ikke støtter HDMI (har HDMI ut på HK)). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå