Gå til innhold

Dødt hk og CPU ??

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt nå.

Skulle ta min kjære Duron prosessor og låse den opp, slik at jeg kunne stille multpliern på den, alt gikk greit helt til jeg skulle starte opp, da sto det på skjermen: No signal.

Hmm tenkte jeg, tok bort "loddingen" og startet opp, da gikk bare skjermen i hvilemodus. Så tok jeg bort alt.. byttet skjermkort.. uten nytte..

Så tenkte jeg at jeg hadde svidd CPU, tok den bort ingenting.. tenkte at jeg i allefall skulle få bilde.. tror jeg da, visst ikke CPU er nødt å være med da.. ?

Så klarte jeg altså etter ett nytt forsøk å glemme å sette på ribben, og det kom røyk... altså svidd CPU. Men jeg lurer på hk...

er det gåent.. ? alt starter som normalt, eneste er at hdd lyset står på konstant når jeg starta første gang ?

Det har gjort det tidligere, men da var det bare å slå av å starte på nytt...

Noen forslag til hva som kan ha skjedd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du kan ta Druron'en vekk fra siggen din nå..hehe.. eller tilføye "RIP" :lol:

Men fra spøk til revolver...

Dersom HK er gåent (eller noe annet), skal det som regel slå seg av etter noen sekunder (spesielt hvis dette er MSI, da jeg har erfaring med det selv :roll: ).

Når jeg tok livet av min XP1500+ palomino, så kom det ingenting opp og den skrudde seg av etter en stund når cpu stod i..

Når jeg tok ut cpu, kom det bare svart skjerm og pc'n slutta å slå seg av..

Så bytta jeg cpu, og alt funka..

My guess is: HK er OK så lenge det ikke slår seg av når cpu ikke er i sokkelen...

Lenke til kommentar

Vel, nå vet jeg i allefall at CPU er gåen, siden det kom røyk i fra den.. hehe min første..:)

Skal bestille nytt system nå, skal se om jeg får liv i hk og selge det, men problemer er jo bare at jeg ikke har noen annen CPU å prøve.. :|

Ja, blir vel nødt til å tiføye RIP i siggen på CPU :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...