nahojp Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Hei Jeg har en Denver dvh-1212 dvd-spiller og en Denon AV2308 forsterker. Jeg har aldri vært veldig imponert over lyden,og nå nylig skjønte jeg hvorfor: Det mangler ett eller annet for å få 5.1-lyd fra spiller til forsterker. Jeg har koblet med en hdmi-kabel fra spiller til forsterker. (Og også hdmi videre fra forsterker til TV.) Jeg har etter beste evne satt opp spilleren til å sende 5.1 lyd og ikke nedskalere - i audio-menyen er det et valg for dette. Jeg har klikket villt rundt i menyene til forsterkeren for å se etter noe som kan hjelpe. Men til ingen nytte. Når jeg tester med en "thx optimizer" som ligger på Aliens-dvden min kommer testtonene i front- og surround-høyttalerne samtidig. Displayet på forsterkeren tyder også på at den bare får to kanaler inn. Er det noen som har tips? Er DVD-spilleren for billig? Må jeg ha andre kabler? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) det er mulig du må sette receiveren på riktig kanal som har 5.1 DTS eller DD, ikke alle kanalene har den funksjonen har du brukt mikrofonen som fulgte med, til setup at høyttalerne? Endret 27. juli 2009 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 det er mulig du må sette receiveren på riktig kanal som har 5.1 DTS eller DD, ikke alle kanalene har den funksjonen Hva slags kanal-valg tenker du på? Jeg har prøvd begge HDMI-inngangene på forsterkeren. Kanalen heter "DVD/HDP" i displayet - jeg har vel sett noen menyvalg for å endre navn men det ser ut til å være rent kosmetisk. har du brukt mikrofonen som fulgte med, til setup at høyttalerne? Ja. Og problemet er ikke at det mangler lyd bak, men at lyden blir gradert ned til stereo og så opp til 5.1 igjen. Jeg kjører en testsekvens med lyd i en kanal av gangen og video som viser hvilken høyttaler det skal komme lyd fra, og lydsignalet kommer samtidig fra front- og bak-høyttalerne. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Har du vært inne i menyen på DVD-spilleren og sett på lydinstillingene der? På min spiller (riktignok en eldre Pioneer-spiller), kan jeg velge mellom stereo og 5.1 lyd. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Har du vært inne i menyen på DVD-spilleren og sett på lydinstillingene der? På min spiller (riktignok en eldre Pioneer-spiller), kan jeg velge mellom stereo og 5.1 lyd. Det var det første jeg sjekket, ja. Spilleren har et valg under "speaker setup" som heter "downmix", som står på 5.1CH. (Og jeg har prøvd de andre valgene - LT/RT, Stereo og VSS - for sikkerhets skyld også. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Nå kjenner eg ikke til denne forsterkeren, men hvilken mode har du forsterkeren på? 5 ch stereo surround decode ? Endret 28. juli 2009 av Klipschy Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 Nå kjenner eg ikke til denne forsterkeren, men hvilken mode har du forsterkeren på? 5 ch stereo surround decode Jeg er ikke sikker på om jeg forstår hva du mener - jeg finner ingen valg for input som heter noe i nærheten av dette. Ei heller noe som får forsterkeren til å dekode flere kanaler. Forsterkeren har outputmoduser med navn som ligner det du sier, men å veksle mellom disse gjør ikke noen forskjell bortsett fra at noen av dem ikke gir lyd i bakhøyttalerne i det hele tatt. Jeg tror jeg bør få lånt meg en annen DVD-spiller for å teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå