Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

"fastboot boot cm-hero-recovery.img" , da skal telefonen boote til recoveryimaget. Tok du en nandroidbackup første gang, velger du bare "restore backup" ellernoe i den duren.

Der kom jeg rett inn på system recovery menyen på telefonen! :D Spørsmålet nå er hva skal jeg prøve på? Skal jeg kjøre wipe etterfulgt av update av ROM, eller skal jeg prøve restore latest backup?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i cmd

"fastboot boot cm-hero-recovery.img" , da skal telefonen boote til recoveryimaget. Tok du en nandroidbackup første gang, velger du bare "restore backup" ellernoe i den duren.

Du må være i bootloaderen først..

Han har da skrevet tidligere at det står "fastboot" med rød skrift på telefonen når han har usb-kabelen i.. gikk utfra at han da va i bootloaderen..

Lenke til kommentar
Han har da skrevet tidligere at det står "fastboot" med rød skrift på telefonen når han har usb-kabelen i.. gikk utfra at han da va i bootloaderen..

Du har helt rett, det hadde jeg helt glemt :)

Ville gått for wipe pluss 2.0 jeg nå da.

(men jeg tar mye feil ikveld tydeligvis) :D

Er nok det som er løsningen tenker jeg også. Men, han må få lagt updaten inn på minnekortet på ett vis. Kan nok gjøres fra adb, så lenge pc'n får kontakt med telefonen.

Lenke til kommentar

Du har helt rett, det hadde jeg helt glemt :)

Ville gått for wipe pluss 2.0 jeg nå da.

(men jeg tar mye feil ikveld tydeligvis) :D

Er nok det som er løsningen tenker jeg også. Men, han må få lagt updaten inn på minnekortet på ett vis. Kan nok gjøres fra adb, så lenge pc'n får kontakt med telefonen.

Evt. kortleser på pc'en..

tror det var:

adb push update.zip /sdcard/update.zip

da må update.zip ligge i mappa adb ligger i..

Lenke til kommentar
Aaaaaand it works! :D

Hadde lagt inn update på minnekortet før jeg begynte å rote ;)

Merker at mobilen er mye raskere allerede under oppsett!

Tusen takk for skikkelig bra guide, forum er tingen! :new_woot:

Grattis :-)

Farta på den holder seg også faktisk.

1,5 døgn nå og mye mer programmer, fremdeles like kjapp :D

Lenke til kommentar

Man trenger ikke å roote eller ta backup før man legger inn ny rom? Man kan egentlig bare legge rom inn på minnekortet , gjøre om navnet og legge den inn. Er det å anbefale?

- Min knirker litt, men ikke mye. Merker når jeg prøver å høre etter, men ikke i vanlig bruk. Er forresten sykt fornøyd med tlf, men gleder meg til jeg får lagt inn nytt rom :)

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Man trenger ikke å roote eller ta backup før man legger inn ny rom? Man kan egentlig bare legge rom inn på minnekortet , gjøre om navnet og legge den inn. Er det å anbefale?

Jepp, MoDaCo's custom ROM. Legg den rett inn, å du får root med på kjøpet. Åpner virkelig for mulighetene med Android! :)

Lenke til kommentar
Så dersom jeg tar custom ROM så er det bare å legge inn ja :)

Hva med backup? Er det viktkig? Dersom det skulle skje noe, får man ordnet det selv om jeg ikke har tatt backup?

Nandroidbackup er så klart å anbefale, for da er det bare å tilbakestille om noe går galt under flashingen, eller du ikke blir fornøyd.

Minnekortet blir ikke berørt av en ROM flashing, men siden du må ta en "wipe" av telefonen, så mister du sms/mms, instillinger osv gjort på telefonen. Jeg har kontakter syncet med gmail, mistet ingen av dem. Men er litt usikker på hva som skjer med telefonkontakter. Men har du lite data på telefonen, er det ikke så mye å ta backup av, bortsett fra firmwaren, altså en nandroid backup. Men det er så enkelt så :)

Lenke til kommentar

Ok, da prøver jeg. Nandroid Backup -> Holde inn home + on knappen?

Etter å ha tatt backup så kopierer jeg alle filene inn på pc som ekstra backup, også kan jeg følge denne video: http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-lo...-your-htc-hero/

Og da bør alt være klart? Eller har jeg glemt noe?

Edit: Når jeg holder inn home + power, så får jeg bare et bilde av en trekant og en mobil. Kommer ikke inn i revoery mode? Sorry for dumme spørsmål, er helt noob på dette her :)

Endret av kesse
Lenke til kommentar
Ok, da prøver jeg. Nandroid Backup -> Holde inn home + on knappen?

Etter å ha tatt backup så kopierer jeg alle filene inn på pc som ekstra backup, også kan jeg følge denne video: http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-lo...-your-htc-hero/

Og da bør alt være klart? Eller har jeg glemt noe?

Har ingen erfaring med metoden brukt i videoen, vil heller anbefale å kjøre denne først, da får du lagt inn recovery-imaget på telefonen, og etter det vil jeg bare følge oppskriften som står nederst i denne posten.

edit; så videoen nå, og det er jo forsåvidt samme måte. Men poenget er å komme seg inn i "custom-recovery-image" , altså det skjermbildet med grønn skrift på telefonen. Har man da ROM'en liggende på sdkortet, er resten en lett sak :)

Og du trenger ikke å ha rootet først, men det har ikke noe å si.

Endret av flame01
Lenke til kommentar
Edit: Når jeg holder inn home + power, så får jeg bare et bilde av en trekant og en mobil. Kommer ikke inn i revoery mode? Sorry for dumme spørsmål, er helt noob på dette her :)

Recovery mode ligger ikke inne på telefonen fra før.. det må enten legges inn på telefonen, eller kjørers fra adb shell. telefon koblet til pc med usbkabel, og kjører kommandoene fra cmd.

Lenke til kommentar
Ok, nå står jeg i recovery mode :) Skal jeg bruke scrolle hjulet å velge nandroid v2.2 backup?

- Edit: Da har jeg tatt backup :) Går sakte når man er noob.. ;)

- Kjørt Wipe...

Da er du på rett vei, og er vel ferdig nå? :)

Så lenge du har lagt ny ROM inn på minnekortet, så er det bare å velge apply different ellerno, og velge fra listen.

Lenke til kommentar
Det jeg har gjort nå: La inn ROM på minnekortet, gjorde om navnet til "update".

Gikk inn i recovery og kjørte en Wipe, så valgte jeg apply sd card "update" eller noe slikt.

Nå står telefonen å jobber, så får håpe det går i orden :)

Blir bra det skal du se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...