Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, jeg er helt grønn på Android og rooting osv.

Men kan noen forklare meg hva som er den enkleste måten dersom jeg vil ha inn den nye romen til Modaco? Eller lønner det seg rett og slett å vente på at HTC skal få fingeren ut av ræva å slippe den nye oppdateringen?

Tlf min er helt standard "out of box", ikke flashet på noen som helst måte.

Er det slik at dersom jeg rooter, men ikke får det til - så kan jeg gjøre en prosedyre for å tlf slik den var før jeg begynte?

Det aller letteste må være å legge inn Recovery image (slik at du alltid kan ta backup, restore backup, legge inn nye ROM ved å holde inne "home" når du slår på telefonen). Får en bra meny og veldig lett forståelig. Se http://android.modaco.com/content/htc-hero...ce-permanently/ for detaljer, ganske enkelt, gitt at du har koblet til telefonen til en data med adb installert. Du må også inn i telefon-settings og enable USB debugging.

ADB: http://modmygphone.com/wiki/index.php/Setting_up_ADB

Deretter laster du bare ned nytt ROM, legger det på SDkortet, rebooter inn i recovery image og velger oppdater fra update.zip (som ligger rett på SD kortet) eller fra et valgfritt filnavn (.zip).

Er strååålende fornøyd med nytt ROM! Norsk er også inkludert, savnet det ikke spesielt, men kjekt å ha det.. :)

Jeg har gjort dette, men etterpå kom jeg på en ting.. Er det noen måte å få reversert dette? Noen her som har erfaring med det? Trenger det ikke, men tenker på HVIS jeg må levere telefonen inn eller noe...

Lenke til kommentar
Er telenor jeg tenker på ja så da tenker jeg at jeg går for det med mindre noen andre vil si noe?

Alternativet mitt er å gå for Dag og Natt noe som vil koste meg 299,- i måneden. Er dog ferdig med bindingstiden så hvis noen andre operatører har noen gode tilbud så skrik ut :)

Jeg har bestillt min hero med iConnect fra Netcom. Jeg synes det var det beste alternativet. Slippe å bekymre seg for hvor mye jeg har lastet ned. I tilegg kan jeg koble mobilen til laptopen og surfe på hytta..

Jeg gjorde det samma, trur det var ganske lurt.

brukte bare 150mb på 2 dager på hytta :) og da begrenset jeg meg en god del, siden iconnect abo. ikke er åpent enda.

Lenke til kommentar
Er telenor jeg tenker på ja så da tenker jeg at jeg går for det med mindre noen andre vil si noe?

Alternativet mitt er å gå for Dag og Natt noe som vil koste meg 299,- i måneden. Er dog ferdig med bindingstiden så hvis noen andre operatører har noen gode tilbud så skrik ut :)

Jeg har bestillt min hero med iConnect fra Netcom. Jeg synes det var det beste alternativet. Slippe å bekymre seg for hvor mye jeg har lastet ned. I tilegg kan jeg koble mobilen til laptopen og surfe på hytta..

Jeg gjorde det samma, trur det var ganske lurt.

brukte bare 150mb på 2 dager på hytta :) og da begrenset jeg meg en god del, siden iconnect abo. ikke er åpent enda.

Oi, da blir det et abonnement med fast pris hvertfall. Men har sett litt på telenor frihet + Dag og natt som tillegstjeneste. Det vil koste meg 299,- i måneden istedet for 349,- Er jo også 10øre billigere sms.

Lenke til kommentar
Har THC kommet med en ny oppdatering nå?

Noen som vet ?

Har ikke kommet på HTC.com så.. nei..

Når kommer HTC HERO på norsk ?

Den tilpassede oppdateringen har alt på norsk. Oversettelsene er håpløst dårlige, men er på norsk iallefall..

Okei, for når jeg var på expert for 2 dager siden,så sa de at den ikke hadde kommet på norsk ennå. Det ville ta minst èn mnd før de fikk den på norsk

Lenke til kommentar
Jeg har gjort dette, men etterpå kom jeg på en ting.. Er det noen måte å få reversert dette? Noen her som har erfaring med det? Trenger det ikke, men tenker på HVIS jeg må levere telefonen inn eller noe...

Om du ikke tok backup av den originale ROM'en kan de lastes ned rundtforbi. Da skulle det bare være å flashe dem akkurat som du har gjort når du flashet nye ROMs.

Lenke til kommentar

Om du ikke tok backup av den originale ROM'en kan de lastes ned rundtforbi. Da skulle det bare være å flashe dem akkurat som du har gjort når du flashet nye ROMs.

Jeg mener med recovery imaget... Ikke ROMen, den har jeg backup av.. ;)

Lenke til kommentar
Jeg prøvde i går å installere den nye ROMen som er kommet ut. Jeg la da først inn recovery image for å kunne ta backup av ALT jeg hadde, samt gjøre det enkelt å oppdatere med ny ROM via zip-fil på SDkort.

Nandroid tar backup av alt som ligger på telefonen, til og med tekstmeldinger. OBS: Ikke det som ligger på minnekort, men dette trenger du aldri formatere heller, så ikke tenk på det;).

Problemet er at nandroid lar deg ikke legge tilbake deler av backupen. Det er liksom alt eller ingenting... (Som jeg har funnet i alle fall)

Jeg ville gjerne ha med meg meldingene mine og det fikk jeg til. Kort beskrivelse av hvordan jeg fikk til dette:

Rootet mobilen med den gamle ROMen.

Hentet ut /data/data/com.android.providers.telephony/databases/mmssms.db (mms og sms databasen) og la denne på sdkortet.

La inn ny ROM.

Rootet denne og hentet ut samme fil. (pass på å gi nytt navn så du ikke overskriver den gamle).

Brukte SQLite plugin for firefox for å åpne disse to.

Den nye har en ekstra kolonne i sms-tabellen. Den heter index_on_sim og denne må legges til i den gamle databasen. Prøvde først uten, men det gikk ikke så bra. Kunne lese, men ikke skrive, så fikk ingen meldinger inn..

Etterpå må den gamle (med ny kolonne i sms tabellen) legges tilbake på telefonen og gis samme user:group (som er radio:radio) og samme tilgang (som er 660) som den som lå der fra før. Restart telefonen og voilá!

Da er alle gamle meldinger på plass og alt fungerer som før.

MMS innhold tror jeg ikke følger med.. Dette ligger et annet sted og jeg hadde ikke MMS, så kan ikke hjelpe der..

Litt teknisk post, men savnet noen som forklarte dette til meg når jeg begynte.. Ta kontakt for spørsmål..

Edit:

You may also want any files stored here:

/data/data/com.android.providers.telephony/app_parts/

Which are from MMSs (if you've no MMSs saved, then you've no need to bother).

Har testa dette litt nå.. Inngående sms fungerer.. Men er fremdeles trøbbel med at sms ikke kommer i thread. Ny sms viser ikke i gammel thread fra gammel backup. Og nye sms som ikke har tilhørt en thread tidligere forhåndsvises ikke før man går inn i selve sms'en.

Lenke til kommentar
Jeg mener med recovery imaget... Ikke ROMen, den har jeg backup av.. ;)

Det samme skulle gjelde for recovery imaget. Altså du må finne originalversjonen av dette og flashe den over på samme måte som når du flashet over custom versjonen.

Regner med noen på XDA eller MoDaCo kan hjelpe deg om du ikke tok backup av det :)

Jeg kan eventuelt se om jeg klarer å hente det ut. Jeg har ikke lagt inn custom recovery på telefonen enda, siden jeg likevel alltid ender opp med å hacke rundt for å se hva galt jeg kan finne på med android :p

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha full backup gjøres dette via Nandroid backup som er et av valgene du har når du booter telefonen med cm-hero-recovery.img. Pass på at du har nok plass på minnekortet.

Om du vil ta backup av SMS/MMS, ringehistorie osv kan du f.eks bruke "Backup for root users", men dette krever jo da seff at du allerede har rootet telefonen. Dette kan også gjøres manuelt ved å hente ut de respektive databasene.

Den siste oppdateringen fra HTC endrer litt på SMS databasen, slik at denne må fikses litt på for å importere tidligere SMS. Dette er beskrevet lenger opp på denne siden.

Lenke til kommentar
Hvis du vil ha full backup gjøres dette via Nandroid backup som er et av valgene du har når du booter telefonen med cm-hero-recovery.img. Pass på at du har nok plass på minnekortet.

Om du vil ta backup av SMS/MMS, ringehistorie osv kan du f.eks bruke "Backup for root users", men dette krever jo da seff at du allerede har rootet telefonen. Dette kan også gjøres manuelt ved å hente ut de respektive databasene.

Den siste oppdateringen fra HTC endrer litt på SMS databasen, slik at denne må fikses litt på for å importere tidligere SMS. Dette er beskrevet lenger opp på denne siden.

Det som står beskrevet på denne linken ?

recovery

Trur jeg ikke helt skjønte hvordan man la inn dette, kan noen prøve å forklare meg bedre.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...