Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lagger Angry Birds så sinnsykt mye egentlig?

Veldig irriterende til tider :realmad:

Og visst jeg spiller Angry Birds og trykker på Home knappen så kommer htc merket opp også begynner den å laste :realmad:

Fordi det er laget med tanke på 1GHz CPU smartphones, og Heroen har bare 500MB CPU speed. Det er som å spille et nytt PC-spill på en maskin som er langt under minimum specs som står på boksen. Den greier å vise grafikken, men det går hakkete og lagger som pokker.

Er rart at enkelte skal ha så store problemer med lagging, når det flyter veldig godt på min Hero, er selvfølgelig tidvis noe lagging, men det er minimalt og ikke noe som går utover spillegleden.

Har dere noen programmer kjørende i bakgrunnen?

Lenke til kommentar

Og visst jeg spiller Angry Birds og trykker på Home knappen så kommer htc merket opp også begynner den å laste :realmad:

Fordi det er laget med tanke på 1GHz CPU smartphones, og Heroen har bare 500MB CPU speed. Det er som å spille et nytt PC-spill på en maskin som er langt under minimum specs som står på boksen. Den greier å vise grafikken, men det går hakkete og lagger som pokker.

Er rart at enkelte skal ha så store problemer med lagging, når det flyter veldig godt på min Hero, er selvfølgelig tidvis noe lagging, men det er minimalt og ikke noe som går utover spillegleden.

Jeg var av den oppfatning at programmer som ligger i bakgrunnen går i dvale og dermed ikke har noen effekt på aktive programmer.

Lenke til kommentar

Jeg var av den oppfatning at programmer som ligger i bakgrunnen går i dvale og dermed ikke har noen effekt på aktive programmer.

Ja det er egentlig det jeg også har hørt, men man vet jo aldri om noen har lagt inn en dårlig applikasjon som kan føre til lagging.

Men er bare gjetting fra min side.

Lenke til kommentar

Synes ikke at Angry Birds var så fantastisk som omtalene sier. Det er bra, men ikke så fryktelig underholdende for min del.

Gleder meg dog til Cut the Rope kommer, da jeg har hørt at dette skal være veldig bra.

http://www.droidnytt...er-til-android/

AB går litt treigt på min Hero også, men ikke nok til at det gjør spillet uspillbart.

Det som er verre for min del er at enkelte teksturer mangler, det er bare hvite konturer der evt. teksturer skulle ha vært.

Derimot er det andre spill som går glatt på Hero som Fruit Ninja (0,99$ - 5.67NOK) og Radiant (gratis lite versjon og fullversjon til 1.50£ - 13,82NOK). Anbefaler begge.

Prøv også ut andre spill fra produsenten Hexage (Everlands, Totemo og Buka).

Alle ser bra ut og kjører glatt på HTC Hero. :)

Kjører Elelinux Froyo_2_2_ v1.6 med Launcherpro. Vurderer å kjøpe sistnevnte så snart jeg får makket meg til å lage en Paypal konto.

Syns man kunne få kjøpt dette med Google Checkout også. -_-

*Edit: Leif på besøk*

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Kjører Elelinux Froyo_2_2_ v1.6 med Launcherpro. Vurderer å kjøpe sistnevnte så snart jeg får makket meg til å lage en Paypal konto.

Syns man kunne få kjøpt dette med Google Checkout også. -_-

*Edit: Leif på besøk*

Heisann. Kjører selv Elelinux og har hatt litt småtrøbbel med Launcher Pro så jeg ville kanskje tenkt meg litt om før jeg kjøpte den. Ikke at det er den store summen, men uansett:

Opplevd lag med Launcher Pro. Hold deg unna SetCPU også? Det borka telefonen min så hardt at jeg måtte wipe :S

Lenke til kommentar

Har ikke opplevd noen problemer med verken Launcherpro eller SetCPU.

Ligger på 614 MHZ max og 352 MHZ min (performance) for tiden.

Har ikke prøvd å stille den spesielt høyere enn det, men jeg merker i grunn ikke noe til programmet verken på godt eller vondt egentlig.

Faktisk så synes jeg LauncherPro virker mer stabilt enn gamle Sense. Dvs. at LauncherPro ikke har måttet lastes inn på nytt like hyppig som Sense måtte.

Dog savner jeg enkelte Sense ting, som gallerifunksjonen, kameraapplikasjonen med fingerfokus og telefonboken som koblet seg opp mot facebook.

Den innebygde "3D" gallerifunksjonen er litt uoversiktig og til tider ustabil, så jeg foretrekker "2D" varianten, men den føles litt for simpel.

Pro Paint Camera ser grei ut, men har ikke fingerfokus og lagret mange bilder på et ukjent sted i internminnet til jeg fikk satt det til å lagre fremtidige bilder på mmc.

Dialer One er grei, men savner facebook oppkoblingen - kjekt med bilde når noen ringer.

Men bortsett fra dette er jeg godt fornøyd slik det er nå.

Muligheten for å skifte sang med volumtastene (eller andre selvvalgte taster) når skjermen er av er et must(!) og noe jeg har savnet siden min forrige mobil (SE W580i).

Nattmodus (rød skjerm) er også ganske kjekt. :)

*Edit: telefonen er gjørmetreg mens nattmodus er påslått, men blir helt fin igjen når nattmodus slåes av igjen.

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Telefonen min har begynt å bli veldig treg, det tar gjerne flere sekunder før den "reagerer" når jeg åpner programmer, og ofte skjer ingenting når jeg f.eks. trykker et navn for å ringe, også bare plutselig popper calleren opp, og da har det gjerne ringt flere ganger allerede. Virker som alt kommer på etterskudd på en måte. Innimellom kommer det "Loading..." i noen sekunder før Sense kommer frem også.

Har CPU monitor og den går ikke på høy load, har få programmer installert (ift mange andre).

Den har liksom bare blitt treg av seg selv. Er det noe genialt man kan gjøre for å speede opp telefonen igjen?

En dag nekta telefonen plutselig å spille mp3-filer, fikk "format not supported". Dagen etter var det normalt igjen.

Har ingen mods eller roms, bare stock 2.1 m/sense.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har det problemet så og si hele tiden.

Programmer feiler å oppdateres, noen nedlastinger settes på pause permanent mens andre bare laster ned uten noen synlig fremgang.

Har hittil trodd at det var noe med den trådløse internett-linjen min, da jeg får "connection error" minst et par ganger når jeg er inne på market o.l.

Evt. kan det være lite ledig minne, ofte har det hjulpet for min del å koble fra minnekortet å laste ned på nytt, da minnekortet mitt er fullt

(skal snart kjøpe nytt og større for apps 2 SD) for det virker som om en slags "cache" lagres på minnekortet mens app'en lastes, men som ikke fjernes når programmet er installert.

Derfor har jeg et intrykk av at man ikke kan laste ned apps med fullt minnekort, selv om app'en lagres på internminnet.

Derimot ser ikke det ut som om at dette virker for min del for øyeblikket.

21,80MB ledig på internminnet og 1,55MB (av 1,87GB) ledig på minnekort.

Lenke til kommentar

Noen andre som har problemer med at programmer "henger" seg opp i market under innstallasjon? Dvs den programmet blir aldri registert som innstallert, selv etter restart. Har hatt et program under "innstallering" i flere uker nå, selv om jeg har avinnstallert programmet :hrm:

Prøv dette:

Settings -> Applications -> Manage applications -> Velg Market: Clear chache + Clear Data

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Må si at jeg har blitt veldig mye mer fornøyd med telefonen etter at jeg gikk fra Froydvillain 1.5 til nyeste villainrom.

Mange nevner at Villainrom spiser batteritiden i forhold til Froydvillain, dette har jeg opplevd omvendt.

Har nesten fordoblet batteritiden etter at jeg byttet :ohmy:

Lenke til kommentar

Har samme opplevelse av FroydVillain 1.5 som alle andre. Vanskelig å få den ut av dvale og får ikke alltid beskjed når noen ringer meg. Problemet mitt er at jeg ønsker 2.2, for wifi-hotspot muligheten. Er Elelinux det beste alternativet, og har noen prøvd wifi-hotspot på det?

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle det et dårlig alternativ i hvert fall. Den er kanskje ikke så lynrask som jeg først fikk inntrykk av, men problemet ligger nok snarere hos Heroen enn i ROMen.

Jeg fant aldri noe Wifi-hotspot i innstillingene, men lasta ned v2.0.2 av Android Wifi Tether og det fungerer utmerket (krever root, men om du skal ha Elelinux er jo det allerede fikset ;) ).

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle det et dårlig alternativ i hvert fall. Den er kanskje ikke så lynrask som jeg først fikk inntrykk av, men problemet ligger nok snarere hos Heroen enn i ROMen.

Jeg fant aldri noe Wifi-hotspot i innstillingene, men lasta ned v2.0.2 av Android Wifi Tether og det fungerer utmerket (krever root, men om du skal ha Elelinux er jo det allerede fikset ;) ).

Wifi hotspot ligger ikke inne som standard i noen av 2.2 rommene jeg har testet. Men fungerer fint med Wifi-tether.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får ikke til å koble Heroen min til hjemmenettet.

Eller det vil si den finner det ikke. Kun naboene sine nett.

Why?

Fikk også problemer når jeg skiftet navn og passord på nettet, har du prøvd å legge inn nettet manuelt på heroen?

Mener at det eneste som fungerte når jeg hadde problemer, var å resette hele routeren og sette routeren tilbake til standard instillingene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...