Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Har en HTC Hero her, men hvordan i helv#¤%e finner jeg filutforskeren? Har lagt inn en .cab-fil som jeg vil installere, men det var visst enklere sagt enn gjort å finne filen.

Det finnes plenty av file explorer programmer i market.

cab fil er vel windows program?

du kan kun legge inn android(linux) programmer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Noen som vet når man kan vente seg norsk språk? (har engelsk på min nå)

2. Om man kan oppdatere til norsk når/hvis det kommer via PC'en?

3. Når vi i Norge får tilgang til pay-apps på Market

På forhånd takk :)

Tror ingen vet når norsk versjon kommer.

Det skal nok være fult mulig å legge inn på en eller annet måte.

Det er faktisk mulig å ta backup av hele operativsystemet også kopiere det til en annen telefon.

Det er ingen dato for pay apps beste måten er å roote telefonnen også bruke market enabler 3.0 beta.

Dette lurer telefonen til å tro du har ett tysk simkort da får du pay apps.

Lenke til kommentar
takker, da er jeg med pä korttypen. bare synd jeg skal bruke den til MP3 spiller ogsä. sä et 4GB kort duger ikke da. Fär heller satse pä et "raskt" 16GBkort:(

Det finnes MicroSDHC kort på 16GB fra Transflash (bestillte selv et class 6 kort fra eBay).

jeg har et transcend8gb fra ebay

Dette er fake vare og etter en dags bruk har kortet blitt blankt 3 ganger -> format

Dette er ikke holdbart, men så brukte jeg 25 dollar på det, så jeg griner ikke.

Jeg anbefaler ikke minnekort fra Hong Kong!

Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp norske ord med Æ Ø Å selv om jeg har lagt inn keyboardet og ifølge settings så er det aktivert? det fungerte rett etter jeg installerte det men ikke f*** om jeg får opp ord uten å holde inn A eller O for så å dra meg bort til ÆØÅ. Og skulle ikke dette keyboardet gi meg ÆØÅ på selve keyboardlayouten?

Lenke til kommentar
takker, da er jeg med pä korttypen. bare synd jeg skal bruke den til MP3 spiller ogsä. sä et 4GB kort duger ikke da. Fär heller satse pä et "raskt" 16GBkort:(

Det finnes MicroSDHC kort på 16GB fra Transflash (bestillte selv et class 6 kort fra eBay).

jeg har et transcend8gb fra ebay

Dette er fake vare og etter en dags bruk har kortet blitt blankt 3 ganger -> format

Dette er ikke holdbart, men så brukte jeg 25 dollar på det, så jeg griner ikke.

Jeg anbefaler ikke minnekort fra Hong Kong!

Vel, kan ikke si jeg har de samme erfaringene. Har kjøpt minnekort derfra tre ganger. Alle gangene har ekte vare kommet på døra, både fra Transcend og SanDisk. Begge kortene har fungert i oppgitte lese/skrive hastihet. Aldri hatt problem me de.

Lenke til kommentar
når jeg prøver å roote telefonen med denne guiden:

http://theunlockr.com/2009/08/08/how-to-ga...-your-htc-hero/

så kommer jeg til: 16. Once the phone boots up into the recovery screen type the following in the command prompt on the computer:

adb shell mount /system

men jeg får feilmelding "error. device not found". Hva er problemet?

Samme spm ble besvart litt tidligere i denne tråden ;)

Du har glemt å skru på "USB debugging" i telefonen. Kjører du Windows må du også sørge for å installere USB-driverne. Under mac så er det tut og kjør uten drivere.

USB Debugging --> Settings - Applications - Deployment - *kryss av for USB debugging*

En enklere ROOT´ing og patching her --> http://android.modaco.com/content/htc-hero...ybox-much-more/

Har benyttet denne på min egen og en kollega sin.

Endret av DrLaban
Lenke til kommentar
Bluetooth filoverføring virker Ikke på HTC Hero.

Does Not make sense...

Bluetooth filoverføring virker ikke i Android...enda!! Er det eneste Google har lært hos Apple når de også skulle lage mobil OS ;) Så dette er altså en OS mangel og ingen hardware mangel.

Men dette kommer nok med under neste oppdatering, men jeg ser ikke hva folk skal med denne funksjonen?? Telefonen har da både USB tilkobling og Wi-Fi, begge er da mye raskere å bruke enn Bluetooth!

Jo dette virker med ett enkelt program fra market.

Hva heter dette programmet?

Lenke til kommentar
Bluetooth filoverføring virker Ikke på HTC Hero.

Does Not make sense...

Bluetooth filoverføring virker ikke i Android...enda!! Er det eneste Google har lært hos Apple når de også skulle lage mobil OS ;) Så dette er altså en OS mangel og ingen hardware mangel.

Men dette kommer nok med under neste oppdatering, men jeg ser ikke hva folk skal med denne funksjonen?? Telefonen har da både USB tilkobling og Wi-Fi, begge er da mye raskere å bruke enn Bluetooth!

Jo dette virker med ett enkelt program fra market.

Hva heter dette programmet?

Etter litt mer graving, du må ha åpnet den med root tilgang.

http://androidcommunity.com/forums/f12/blu...re-bluex-19108/

Endret av mrMKE
Lenke til kommentar

Det ble tidligere diskutert en del om zagg protector, jeg kjøpte i den annledning clear protector for å teste ut alternativet.

Clear protector er en tykk film som man væter og klistrer på skjermen, det skulle visstnok ikke bli noen bobler når man brukte kredditkort til å jevne ut boblene, men istedenfor ble plasten hakkete, kulete (innover) og strukket.

Jeg festet også body på haken, men denne ble for fleksibel og kantene har allerede blitt skitne (vært i lomma en dag). Dette ser ikke bra ut på en hvit telefon så dette skal av.

Når det kommer til touch følelsen må jeg si at jeg ikke er blitt så skuffet, den er fortsatt responsiv, selv om det føles at du drar fingeren over hardplast/gummi. Jeg kommer til å beholde fronten til den detter av, eller til jeg irriterer meg over kulene i skjermen, den er absolutt ikke usynlig.

Lenke til kommentar

Har hatt hero i en par timer nå, og irreterer meg allerede grønn over den der ordboka som det ikke går an å skru av. Håpløst for oss som skriver sms på dialekt. (Ja det går an å skru den av i settings, men det hjelper ikke, den er fortsatt på)

Edit: jeg ser den begynner å lære seg en par trønderske ord nå, så er vel bare å holde ut, så blir det bedre etterhvert :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar
Har hatt hero i en par timer nå, og irreterer meg allerede grønn over den der ordboka som det ikke går an å skru av. Håpløst for oss som skriver sms på dialekt. (Ja det går an å skru den av i settings, men det hjelper ikke, den er fortsatt på)

Edit: jeg ser den begynner å lære seg en par trønderske ord nå, så er vel bare å holde ut, så blir det bedre etterhvert :)

Hvilket tastatur bruker du, qwerty - compact qwerty - phone pad?

Det høres rart ut. Jeg bruker QWERTY og hvis jeg deaktiverer "Prediction" og "Spell correction" under Locale & Text -> Touch Input -> QWERTY så er den definitivt av hos meg.

Med alternativet compact qwerty så kan en i tillegg skru av T9 på selve tastaturet.

Endret av superswede
Lenke til kommentar

Når jeg gikk den veien funka det, men når jeg bare brukte det der "hjulet" nederst til venstre på tastaturet, så skjedde ingen ting, selv om det peker til samme meny. Sikkert noen barnesykdommer. Bruker selfølgelig QWERTY ja, har blitt så vant til det gjennom iPhone :)

Endret av apollox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...