Teac Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 En måned til Heroen pensjoneres. Da blir den avløst av Desire HD. Noen som vet om det er enkelt/lønner seg å selge Heroen? Visst ikke går den i skuffen som backuptelefon. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 15. september 2010 Del Skrevet 15. september 2010 Min havner i skuffen som backup for Desire Z Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Det er en sense-funksjon. OneCaller (Dialer One) fikser biffen. Takk for den! Ser ut til å fungere veldig bra Måtte ta en ny flash av mobilen etter at den tok fullstendig av etter at jeg gjenopprettet litt mye settings som den ikke skjønte noe av (fra villainrom 12). Nå ser det ut til at det fungerer mye bedre. Er det noen som vet hva jeg må velge for å få gjenopprettet KUN sms/mms som jeg har tatt backup av med Titanium Backup ? Jeg lurer på om jeg har gjort noe feil, for nå får jeg en feilmelding når jeg starter opp den innebygde sms/mms app'en så ser jeg at alle meldingene er der, men app'en tryner når jeg prøver å åpne noen meldinger. Ikke får jeg sendt eller mottatt noen meldinger heller. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Min havner i skuffen som backup for Desire Z Når kommer disse telefonene? Desire z og desire hd Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hadde vært jævlig kjekt med en "update all" knapp i Market. Slippe å sitte og trykke "update" "OK" 9 ganger etter hverandre. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Er rimelig sikker jeg så en slik knapp her om dagen... Lenke til kommentar
Turboleif Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Hadde vært jævlig kjekt med en "update all" knapp i Market. Slippe å sitte og trykke "update" "OK" 9 ganger etter hverandre. Dette har jeg, men jeg bruker custom 2.2. Tror det bare er tilgjengelig fra froyo og frem? Edit: Hvis det da ikke finnes en app som gjør det da :-) Endret 16. september 2010 av Turboleif Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Hadde vært jævlig kjekt med en "update all" knapp i Market. Slippe å sitte og trykke "update" "OK" 9 ganger etter hverandre. Dette har jeg, men jeg bruker custom 2.2. Tror det bare er tilgjengelig fra froyo og frem? Edit: Hvis det da ikke finnes en app som gjør det da :-) F.o.m. Froyo er dette innebygd ja. Ellers anbefaler jeg AppBrain, som støtter både dette og installasjon av apps direkte fra browser på PC Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Appbrain er å anbefale ja! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Hadde vært jævlig kjekt med en "update all" knapp i Market. Slippe å sitte og trykke "update" "OK" 9 ganger etter hverandre. Jeg bruker heller appbrain sin market-løsning: http://www.appbrain.com/ Finne apps på pcen, synkronisere med mobilen, voila (ja den har en oppdater alle applikasjoner funksjon) Edit: asj, får treg på tastene. Endret 16. september 2010 av Slettet+3165 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Men appbrain koster ikke det penger? Er ikke keen på å kuke med drivere på PC'n for å få htc sync til å funke heller. Edit: Det kosta visst ikkeno likevel. Men MÅ jeg bruke PC'n for å legge til apps da? Kan jeg bare browse i appbrain på tlf også? Har den noen update all-funksjon? Nå har jeg ingenting som trenger updates såklart så jeg får ikke sjekket. Bruker wi-fi hjemme så båndbredde og kostnad er en non-issue. Endret 16. september 2010 av Bytex Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Min havner i skuffen som backup for Desire Z Når kommer disse telefonene? Desire z og desire hd Er snakk om at HD kommer i midten av oktober, mens Z kommer litt senere. Lenke til kommentar
Arnakke47 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 HTC Hero; USB problemer, Hvordan unroote før RMA? Etter jeg oppdaterte til stock 2.1 snublet jeg over 'Universal Androot' som jeg rootet min mobil ved hjelp av; dette program gjør det også mulig å 'unroote'.... da det er bare å trykke på den andre knappen :-) Tips ellers: søk på 'youtube.com' etter GSM Hero; utrolig mye som anskueliggjøres ved hjelp av videoer. Et råd som ble gitt videre på et android forum (xda?) var å oppdatere 'radiofilen' i ifm flashing av ny ROM. Lykke til! Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Men appbrain koster ikke det penger? Er ikke keen på å kuke med drivere på PC'n for å få htc sync til å funke heller. Edit: Det kosta visst ikkeno likevel. Men MÅ jeg bruke PC'n for å legge til apps da? Kan jeg bare browse i appbrain på tlf også? Har den noen update all-funksjon? Nå har jeg ingenting som trenger updates såklart så jeg får ikke sjekket. Bruker wi-fi hjemme så båndbredde og kostnad er en non-issue. Ligger gratis på markedet. Lenke til kommentar
Arnakke47 Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Ved booting til recovery.... Jeg har lagt ved bilde av det jeg søker svar på. Faktisk har jeg lest innleggene i dette forum fra 1. juni fram til i dag; 3-4 andre har hatt samme problem som bl.a. blev beskrevet i innlegg #7714. Dessverre var det i denne perioden ingen som kunne bidra med en løsning. Jeg har stock 2.1 installert (i motsetning til #7714) og root'et ROM'en med hjelp av Universal Androot. Når 'bildet' dukker opp etter 'HERO' logo'en på svart bakgrunn, trykker jeg på volum- pluss returknappen og kommer inn til: Android system recovery utility Use trackball to highlight: click to select. reboot system now apply sdcard:update.zip wipe data/factory reset E:Can't open /cache/recovery/com mand ...her gjorde jeg en 'wipe data/factory reset'.... Rom'en er forsatt root'et...lastet ned og installerte apps som krevde det etterpå. Er det ikke slik at 'home' + 'power' skal fører èn direkte inn i 'recovery mode'? Derfor er jeg livredd jeg skal 'bricke' mobilen, hvis 'recovery' da ikke virker som det skal. Hører gjerne fra dere med råd og/eller veiledning...... Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 På min Hero kan jeg holde inne power + home knappen ved boot, og komme rett til recovery. Det tar riktignok litt tid (10-20sek), men den gjør det hver gang. Jeg hadde problemer med det symbolet der tidligere, og da jeg snakket med HTC support så sa de at jeg også kunne holde inne volum ned ved boot. Da kom det først opp en liten meny med bl.a valg for å boote til recovery. Jeg trodde rom'en din ville forsvinne jeg, dersom du valgte wipe data ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 På min Hero kan jeg holde inne power + home knappen ved boot, og komme rett til recovery. Det tar riktignok litt tid (10-20sek), men den gjør det hver gang. Jeg hadde problemer med det symbolet der tidligere, og da jeg snakket med HTC support så sa de at jeg også kunne holde inne volum ned ved boot. Da kom det først opp en liten meny med bl.a valg for å boote til recovery. Jeg trodde rom'en din ville forsvinne jeg, dersom du valgte wipe data ? Letteste måten og fjerne root på er og bruke bruke programmet du brukte til og la root til å unroote, går iallefall i universal androot og så kjøre wipe data via home + volum knapp(eller noe sånt). Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 Hadde vært jævlig kjekt med en "update all" knapp i Market. Slippe å sitte og trykke "update" "OK" 9 ganger etter hverandre. Jeg bruker heller appbrain sin market-løsning: http://www.appbrain.com/ Finne apps på pcen, synkronisere med mobilen, voila (ja den har en oppdater alle applikasjoner funksjon) Edit: asj, får treg på tastene. Jeg vet ikke om jeg har glemt å skru på en innstilling el, men når jeg prøver å oppdatere alle programmene mine så må jeg trykke ok for hvert program. Riktignok legger de seg i en kø så det er bare å trykke seg fremover, men en løsning der man plukka ut de man ville oppdatere f. eks via websiden så tok den alle i en jafs hadde vært milevis å foretrekke. Det er ikke så mye tid å spare fremfor å velge et og et program fra Market --> Downloads spør du meg. Er det samme funksjon dere prater om? Lenke til kommentar
Arnakke47 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 På min Hero kan jeg holde inne power + home knappen ved boot, og komme rett til recovery. Det tar riktignok litt tid (10-20sek), men den gjør det hver gang. Jeg hadde problemer med det symbolet der tidligere, og da jeg snakket med HTC support så sa de at jeg også kunne holde inne volum ned ved boot. Da kom det først opp en liten meny med bl.a valg for å boote til recovery. Jeg trodde rom'en din ville forsvinne jeg, dersom du valgte wipe data ? Takk Nero, du bekrefter det jeg mente skulle skje, når jeg trykte på 'home' -og 'power'knappene. Men...jeg må trykke 'volum'knappen og 'power'knappen for å komme inn til den 'lille menuen' du nevnte. Det jeg nå lurer på er om denne 'lille menuen' er brukelig, altså om den fungerer som den skal, (jeg brukte den til å 'boote' og det virket jo .... hvordan fikk du ditt advarselssymbol til å forsvinde? Jeg setter pris på om du kunne utdype din erfaring noe mer på dette punktet? Jeg var jo også redd ROM'en ville forsvinde, men tok sjansen....i håp om at det ville fjerne det som forårsaket advarselssymbolet. I mellomtiden prøver jeg å kontakte 'støttekontakten' hos HTC...takk så langt, Nero Lenke til kommentar
Arnakke47 Skrevet 17. september 2010 Del Skrevet 17. september 2010 I sitt innlegg (#8516) nevnte Nero han trodde 'en wipe' ville fjerne ROM'en. Denne karen (youtube video) som viser installering av 'Amon RA Recovery Image' nevner 3 ting som må gjøres innen en setter opp en ny 'custom'- eller mod'det ROM: 1. wipe 2. wipe ext og 3. repair ext http://www.youtube.com/user/EmoGamer#p/search/2/DrkcWTx0QBQ ....her er det mye grei kunnskap å hente...:-) 'Amon Ra recovery Image' gjør det mulig å ha flere Rom på mobilen sin på en og samme tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå