Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer ikke installere android 2.1! sad.gif

Det kommer errer "Feil [170]: USB-TILKOBLINGSFEIL" eller noe hver gang. Får prøve igjen i morra, jeg orker ikke mer nå, ihvertfall.

Hvis du skal installere fra en custom rom til orginal rommen til htc går ikke dette med usb kabelen.

holder på å roote nå. kjørte kommandoen i cmd, tlf restartet og har nå bilde av en tlf med en rød trekant med ! inni. hva skjer nå ?

F*EN får d ikke til :S

Er det denne guiden du følger? http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=107&t=2028

jepp

Lenke til kommentar

Sense, og tilhørende widgets.

Hva som fungerer på FroydVillain, som ikke fungerer på htc 2.1 eller Villain 12 der i mot.. Det er en langt lengre liste inv_biggrin.gif

Har installert FroydVillain nå og må si at jeg er skuffet. Kan ikke si at den er så mye raskere. Utrolig kjedelig skjermbilder, det hele ser egentlig veldig uprofft ut. Utrolig teit at det nesten ikke finnes widgets og de som jeg brukte på de andre rommene(mail,sms, kontaktlister o.s.v) koster PENGER:( Kan ikke se hva folk mener når de sier at denne rommen er fantastisk. Lurer på om jeg skal bytte tilbake den en annen rom igjen, men får gi denne ett par dager først. Liker heller ikke stilen til mailen, den ser virkelig kjedelig ut. Kalenderen ser jo nesten ubrukelig ut og ukene begynner med søndag og dette går ikke ann og forandre.

Hva gjør denne rommen så spesiell, det vil jeg gjerne ha svar på.

Utrolig irreterende at det ikke kommer opp antall uleste mail på iconet for mail. Må jo gå inn i mailprogrammet for og se...ser at det kommer opp et icon på notification linje, men det holder ikke.

Hvar mye bedre når man kunne ha widget som du kunne enkelt bla gjennom mail og sms.

Er det flere som ikke er fornøynd med Froyd eller er det bare meg:(

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Hehe, ikke så bra argument egentlig :p

bruk gmail.. problem solved ;):D

neida, skjønner problemet ditt. men jeg merker ikke det siden jeg bruker gmail. men sms-problemet ditt skjønner jeg HVERTFALL ikke.

men smaken er som baken. ingen som forlanger at du skal bruke froyd :)

Endret av Haansi
Lenke til kommentar

Hehe, ikke så bra argument egentlig tongue.gif

bruk gmail.. problem solved wink.gifinv_biggrin.gif

neida, skjønner problemet ditt. men jeg merker ikke det siden jeg bruker gmail. men sms-problemet ditt skjønner jeg HVERTFALL ikke.

men smaken er som baken. ingen som forlanger at du skal bruke froyd smile.gif

Gallery er fryktelig treig og det hender at skjermen blisr sort et øyeblikk, noen som erfarer det samme. tenker på Froyd rommen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Gallery er fryktelig treig og det hender at skjermen blisr sort et øyeblikk, noen som erfarer det samme. tenker på Froyd rommen.

Vist du er så sterkt misfornøyd er det nok best om du bare bytter, vi(iallefall meg) som er fornøyde orker ikke og høre på all sytingen.

Lenke til kommentar

Vist du er så sterkt misfornøyd er det nok best om du bare bytter, vi(iallefall meg) som er fornøyde orker ikke og høre på all sytingen.

Himmel, må vel være lov og fortelle hva jeg ikke synnes er bra med den, det kan jo hende at det er jeg som gjør noe feil og at det finnes andre muligheter og ordne et problem.

trudde det var et av poengene med dette forumet? mulig det er jeg som har missforstått meningen med forumet.

Lenke til kommentar

For meg er faktisk froydvillain relativt treg... selv etter å ha drept alle tasks har jeg kun 55M minne ledig. :(

Kun 55M?

Hva skal du med 55M ledig? Det er da mye bedre at telefonen heller bruker litt for å få fart på sakene, og du sitter med 20M ledig. Ubrukt minne gjør ingen nytte ;) (ikke at 2M ledig er bra heller, men you get the point :p)

Det er lagt med en app som heter CPU-speed. Sjekk hva den er satt til av innstillinger. Den skal komme standard satt opp med 352-576 On-demand, men jeg har vært borti et par hvor innstillingene har bugga på enten laveste eller høyeste setting. Hvis telefonen din er skrekkelig treg mistenker jeg at den har bugga på 352..

Prøv og å flashe inn en 19-652 kernel. De er satt til Interactive, og er litt mer responsive enn on-demand-kernelen som er standard.

(de forskjellige kernelene kan du finne fra appen VillainROM Updater. Du må ha skrudd på Experimental i configuration i appen for å se kernelene. Alle vises som en update, og du trykker på updaten for å velge kernel. Prøv updaten: Nindroid 652-logo)

Lenke til kommentar

Sense, og tilhørende widgets.

Hva som fungerer på FroydVillain, som ikke fungerer på htc 2.1 eller Villain 12 der i mot.. Det er en langt lengre liste inv_biggrin.gif

Har installert FroydVillain nå og må si at jeg er skuffet. Kan ikke si at den er så mye raskere. Utrolig kjedelig skjermbilder, det hele ser egentlig veldig uprofft ut. Utrolig teit at det nesten ikke finnes widgets og de som jeg brukte på de andre rommene(mail,sms, kontaktlister o.s.v) koster PENGER:( Kan ikke se hva folk mener når de sier at denne rommen er fantastisk. Lurer på om jeg skal bytte tilbake den en annen rom igjen, men får gi denne ett par dager først. Liker heller ikke stilen til mailen, den ser virkelig kjedelig ut. Kalenderen ser jo nesten ubrukelig ut og ukene begynner med søndag og dette går ikke ann og forandre.

Hva gjør denne rommen så spesiell, det vil jeg gjerne ha svar på.

Utrolig irreterende at det ikke kommer opp antall uleste mail på iconet for mail. Må jo gå inn i mailprogrammet for og se...ser at det kommer opp et icon på notification linje, men det holder ikke.

Hvar mye bedre når man kunne ha widget som du kunne enkelt bla gjennom mail og sms.

Er det flere som ikke er fornøynd med Froyd eller er det bare meg:(

Er det bare HTC-widgetene du er ute etter burde du holde deg til en ROM med Sense. Men de sense-romene som er der ute er og vesentlig tregere i bruk enn FroydVillain.

De widgetene du nevner som koster penger er de som er innebygd i LauncherPro (som er bakgrunnen/widgetene/appdrawer) og er en egen app på toppen av FroydVillain. Det finner haugevis av gratiswidgets som gjør akkurat samme nytten hvis du leter :)

En kalender-widget som er god: http://www.appbrain.com/app/com.roflharrison.agenda

For å få ukedagene til å begynne med Mandag, endrer du språket på mobilen til noe europeisk. Norsk eller English (United Kingdom). Da blir du også kvitt -'ene i telefonnummerne som er standard i USA.

Ulest-count kan du sette under preferences i LauncherPRO. (meny-preferences)

Det spesielle med denne romen er at den er lynrask og responsiv i forhold til mange andre roms. Ja, du må konfigurere litt mer for å få det til å ha det utseende du vil, men det overlever man i bytte mot en responsiv rom, med godene og mulighetene til Android 2.2

Noe mer du lurte på? :p

Lenke til kommentar

For meg er faktisk froydvillain relativt treg... selv etter å ha drept alle tasks har jeg kun 55M minne ledig. sad.gif

Kun 55M?

Hva skal du med 55M ledig? Det er da mye bedre at telefonen heller bruker litt for å få fart på sakene, og du sitter med 20M ledig. Ubrukt minne gjør ingen nytte wink.gif (ikke at 2M ledig er bra heller, men you get the point tongue.gif)

Det er lagt med en app som heter CPU-speed. Sjekk hva den er satt til av innstillinger. Den skal komme standard satt opp med 352-576 On-demand, men jeg har vært borti et par hvor innstillingene har bugga på enten laveste eller høyeste setting. Hvis telefonen din er skrekkelig treg mistenker jeg at den har bugga på 352..

Prøv og å flashe inn en 19-652 kernel. De er satt til Interactive, og er litt mer responsive enn on-demand-kernelen som er standard.

(de forskjellige kernelene kan du finne fra appen VillainROM Updater. Du må ha skrudd på Experimental i configuration i appen for å se kernelene. Alle vises som en update, og du trykker på updaten for å velge kernel. Prøv updaten: Nindroid 652-logo)

Skal prøve dette jeg også, kommer med info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...