Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale deg å backe up alt.. Kan dra med seg mange bugs og systeminnstillinger du ikke vil ha.

Gå heller kjapt igjennom listen som ligger under fanen Backup/Restore, og velg de programmene du vet det er mye konfigurering bak. Så tar du backup av app+data i menyen.

Når du er ferdig flashet kjører du batch fra menyen, og restorer alt du har backup av :)

Lenke til kommentar

Jeg kjører VillainRom 12 nå, men kunne tenkt meg å prøve Froyd 1.4. Jeg er riktignok avhengig av å kunne ha synkronisering mot Exchange ifm jobb. Er dette støttet i 2.2 eller er det en Sense funksjonalitet ?

 

Dersom jeg tar en nandroid-backup før jeg flasher, kan jeg da rulle hele systemet tilbake dersom jeg ikke skulle like Froyd 1.4 ? Blir alt av meldinger osv også backet opp med Nandroid ?

Lenke til kommentar

Det er Android som tar seg av exchange-støtten, men det er Sense som tar seg av den snasne exchange-kalenderen på home-scren f.eks.

Dog finnes det plenty med widgets på Market som løser det problemet, og applikasjoner som tar seg av exchangen på en bedre måte enn den innebygde i Android.

 

Med en nandroid-backup før flash vil du kunne rulle tilbake alt hvis du ikke er fornøyd.

Men går du fra VillainRom 12 til FroydVillain 1.4 kan jeg ikke se for meg at du vil rulle tilbake. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjører orginal OS på min HTC Hero, fikk beskjed om og oppdatere den idag (popup melding, genialt!). Var nok bare en liten hot-fix til 2.1 (2.1-update1).

Problemmet er at nesten alle orginale widgets forsvant, da tenker jeg på at de ikke bare forsvant fra "skrivebordet" men fra telefonen generelt, kan med andre ord ikke legge de inn på nytt.

Noen andre som har oppdatert telefonen idag og opplevd noe lignende?

 

Vurdere nå sterkt og kjøre uorginalt OS igjen. Froydvillage er vel nytt? Kjørte Modaco før.

Lenke til kommentar

Kjører orginal OS på min HTC Hero, fikk beskjed om og oppdatere den idag (popup melding, genialt!). Var nok bare en liten hot-fix til 2.1 (2.1-update1).

Problemmet er at nesten alle orginale widgets forsvant, da tenker jeg på at de ikke bare forsvant fra "skrivebordet" men fra telefonen generelt, kan med andre ord ikke legge de inn på nytt.

Noen andre som har oppdatert telefonen idag og opplevd noe lignende?

Har lest at dette har skjedd med flere, men at de dukker opp igjen etter en restart av telefonen. Forsøk det først!

Lenke til kommentar

Det er Android som tar seg av exchange-støtten, men det er Sense som tar seg av den snasne exchange-kalenderen på home-scren f.eks.

Dog finnes det plenty med widgets på Market som løser det problemet, og applikasjoner som tar seg av exchangen på en bedre måte enn den innebygde i Android.

 

Med en nandroid-backup før flash vil du kunne rulle tilbake alt hvis du ikke er fornøyd.

Men går du fra VillainRom 12 til FroydVillain 1.4 kan jeg ikke se for meg at du vil rulle tilbake. ;)

Det høres veldig bra ut! Da lurer jeg på om jeg skal forsøke med en flash seinere idag :)

 

Har du, eller noen andre for den saks skyld, tips til exchange-app ? Widget bruker jeg ikke idag, er egentlig bare på jakt etter best mulig mail-opplevelse :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjører orginal OS på min HTC Hero, fikk beskjed om og oppdatere den idag (popup melding, genialt!). Var nok bare en liten hot-fix til 2.1 (2.1-update1).

Problemmet er at nesten alle orginale widgets forsvant, da tenker jeg på at de ikke bare forsvant fra "skrivebordet" men fra telefonen generelt, kan med andre ord ikke legge de inn på nytt.

Noen andre som har oppdatert telefonen idag og opplevd noe lignende?

Har lest at dette har skjedd med flere, men at de dukker opp igjen etter en restart av telefonen. Forsøk det først!

Prøvd flere ganger, fått nok så blir nok og roote telefonen snarest.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har hatt min Hero i nesten et år nå, og har derfor samlet seg opp "en del" meldinger. Enkelttråder kan ha opp mot 6000 meldinger inni seg, noe som gjør samtlige sms-applikasjoner fryktelig treige. Jeg har forsøkt å batch-slette disse meldingene, og enkeltslette disse - både i sms-applikasjoner og applikasjoner skrevet kun for å slette meldingene. Dette har blitt satt på både om natta og over helga - uten hell. Applikasjonene lukker seg med en feilmelding og "force close" beskjed o.l. Er det noen som har noen måte å slette meldingene på? Kanskje i mappestrukturen når man er koblet til pc?

 

Hvis ikke får jeg nesten wipe telefonen. Da trenger jeg backup av kontakter, bilder, applikasjoner - alt utenom meldinger. Noen av dere som kan skrive et godt backup-rituale til meg da jeg ikke har vært borti dette før?

 

I fremtiden skal jeg passe på å slette meldinger regelmessig, samt bruke appen SMS Backup (gmail), noe jeg anbefaler samtlige android-brukere å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er Android som tar seg av exchange-støtten, men det er Sense som tar seg av den snasne exchange-kalenderen på home-scren f.eks.

Dog finnes det plenty med widgets på Market som løser det problemet, og applikasjoner som tar seg av exchangen på en bedre måte enn den innebygde i Android.

 

Med en nandroid-backup før flash vil du kunne rulle tilbake alt hvis du ikke er fornøyd.

Men går du fra VillainRom 12 til FroydVillain 1.4 kan jeg ikke se for meg at du vil rulle tilbake. ;)

Det høres veldig bra ut! Da lurer jeg på om jeg skal forsøke med en flash seinere idag :)

 

Har du, eller noen andre for den saks skyld, tips til exchange-app ? Widget bruker jeg ikke idag, er egentlig bare på jakt etter best mulig mail-opplevelse :)

Som exchange-app bruker jeg Touchdown. ( http://www.cyrket.com/p/android/com.nitrodesk.droid20.nitroid/ ) Gratis 30-dagers trial på Market, men skal du ha fullversjonen koster den ca 125kr (ut i fra kronekurs) men det er i mine øyne verdt pengene. Selv kjøpte jeg lisensen etter tre dagers trial. :)

Demo av appen her:

 

Den i fin harmoni med http://www.cyrket.com/p/android/org.koxx.pure_calendar/ er o'lykke for den som trenger exchange-mail, kalender, tasks, bedriftsadressebok, og alt lett tilgjengelig i lomma. :)

Endret av Smurstafa
Lenke til kommentar

Hei.

 

Var så uheldig å ta eit ufrivillig bad i helga med min kjære HERO i lomma.

Har skyllt av den og tørka den på varmtvannstanken i 2 dagar.

 

Når eg prøva å slå den på kjeme berre "HERO" opp(blinka litt) og tastane har bakgrunnsbelysning.

 

Noken som har eit godt tips ?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Var så uheldig å ta eit ufrivillig bad i helga med min kjære HERO i lomma.

Har skyllt av den og tørka den på varmtvannstanken i 2 dagar.

 

Når eg prøva å slå den på kjeme berre "HERO" opp(blinka litt) og tastane har bakgrunnsbelysning.

 

Noken som har eit godt tips ?

 

 

Kaput:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...