Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruk dolphin browser for å zoome med multitouch!

Må grine litt...hvorfor kan eg ikke i himmelens mest lunefulle sted oppdatere heroen min. Har prøvd tre pc er no...på windows 7 funket alt helt til installasjonsprogrammet skulle finne telefonen. Det klarte den aldri selv om den var kloblet til gjennom htc sync. Windows Vista sp 2 ville heller ikke fungere, da htc sync ikke fant telefonen, og xp sp 3 kunne ikke gjøre noe. Blir litt smågal!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Må grine litt...hvorfor kan eg ikke i himmelens mest lunefulle sted oppdatere heroen min. Har prøvd tre pc er no...på windows 7 funket alt helt til installasjonsprogrammet skulle finne telefonen. Det klarte den aldri selv om den var kloblet til gjennom htc sync. Windows Vista sp 2 ville heller ikke fungere, da htc sync ikke fant telefonen, og xp sp 3 kunne ikke gjøre noe. Blir litt smågal!

Jeg slet også med å oppdatere telefonen min. Forsøkte 2 ganger over luft, den feila hver gang ved 2/3 av 2.1 oppdateringa. Den første gikk fint.

Måtte bruke pc for å rulle tilbake med fila jeg har lastet ned fra HTC support. Det var på en W7 64bit maskin med siste HTC synk. Det fungerte knirkefritt. Gjorde det for bare noen timer siden, men siden jeg ikke fikk oppdatert likevel så har jeg også akkurat lagt inn VillianROM 12, som gir meg root'a android 2.1 :) Fungerer knirkefritt, og tok ca 20min (jada, jeg er sikkert treg).

Jeg prøver å få Market Enabler til å fungere jeg, men jeg finner ikke det valget "Enable paid apps" noe sted. Det skal fungere på Hero med 2.1 sant ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk dolphin browser for å zoome med multitouch!

Dolphin er tregt og dårlig gjennomtenkt.

Opera er lynkjappt og oversiktlig. eneste jeg ikke liker er zoomen..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noe kalibreringsverktøy til HTC Hero, eventuelt en app fra market?

Har plaget meg lenge nå at Heroen min ikke er i "vater" når den ligger på bordet, eksempelvis i spillet "Teeter" der en kule skal gjennom en labirint uten å treffe hullene, eller i Google Skymap hvor objektene er litt utenfor angitt posisjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oppdaterte noen applikasjoner på Heroen min idag. Så dukket det opp melding om "Lite plass - Det begynner å bli lite lagringsplass på telefonen".

Har installert en del applikasjoner, men på langt nær så mye at det burde fylle hele telefonen...

Kan jeg få installert disse på f.eks. minnekortet? Er ikke spesielt ønskelig å fjerne så altfor mange av de applikasjonene jeg har installert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal være et kalibreringsverktøy under Settings en plass. Har kalibrert min et par ganger for moro skyld.

Hmm... Fant kalibreringsverktøyet, med det virker ikke :S

Selv om den ligger på en gjevn overflate så kalibrerer den seg med samme feil.

Burde jeg sendt den inn til reperasjon?

• Liker 1
Lenke til kommentar

hei! jeg var å testet htc hero i en butikk, og da la jeg merke til at tastene på qwerty-tastaturet var litt små.. går det an å få tastaturet sidelengs? altså legge telefonen vannrett og få det litt større?

merket også at den brukte veldig lang tid på å slå på, er det noe jeg kan gjøre med det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å legge telefonen på siden, så får du større tastatur. Min bruker også lang tid å slå seg på, sikkert vanlig. Ser ikke poenget med å slå den av i det hele tatt.

det funka ikke.. skulle søke etter et program med søkeknappen, og la den på siden, men ingenting skjedde..

pleier forresten å slå den av om natten så ingen kan ringe meg.. bestemte meg etter en periode der 3 telefonselgere ringte meg klokken 11 om kvelden -etter hverandre, og en 'bekjent' ringte klokken 3 om natten..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å legge telefonen på siden, så får du større tastatur. Min bruker også lang tid å slå seg på, sikkert vanlig. Ser ikke poenget med å slå den av i det hele tatt.

det funka ikke.. skulle søke etter et program med søkeknappen, og la den på siden, men ingenting skjedde..

pleier forresten å slå den av om natten så ingen kan ringe meg.. bestemte meg etter en periode der 3 telefonselgere ringte meg klokken 11 om kvelden -etter hverandre, og en 'bekjent' ringte klokken 3 om natten..

du kan legge den sidelengs, men det er ikke alle programmer som "tillater" dette - kommer ikke på noen eksempler, men det er som oftest ikke et problem å taste med knappene når du har kalibrert dem til å passe fingrene dine.

Man trenger dessuten ikke å slå av telefonen - bare slå på air plane modus eller ta på lydløs uten vibrasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Husker også jeg testa Heroen i en butikke og fikk ikke rotert skjermen. Det er mulig de har skrudd av funksjonen der av en eller annen grunn (eller at noen har rota med den).

Fiks til avsnitt 2: Skaff en widget som lar deg skru av/på Flymodus så blir du ikke plaga om natta, men telefonen kan stå på ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal være et kalibreringsverktøy under Settings en plass. Har kalibrert min et par ganger for moro skyld.

Hmm... Fant kalibreringsverktøyet, med det virker ikke :S

Selv om den ligger på en gjevn overflate så kalibrerer den seg med samme feil.

Burde jeg sendt den inn til reperasjon?

hadde det vært en apple telefon så hadde steve jobs sagt: det er ikke telefonen som ikke er riktig kalibrert, det er underlaget som er skjevt! :p

Lenke til kommentar

Oppdaterte noen applikasjoner på Heroen min idag. Så dukket det opp melding om "Lite plass - Det begynner å bli lite lagringsplass på telefonen".

Har installert en del applikasjoner, men på langt nær så mye at det burde fylle hele telefonen...

Kan jeg få installert disse på f.eks. minnekortet? Er ikke spesielt ønskelig å fjerne så altfor mange av de applikasjonene jeg har installert.

husker for lenge siden at det fantes en app som flyttet alle progs til minnekortet (pakkene og programmene). ble omtalt her på forumet for ca ett år siden ;)

Lenke til kommentar

Det er allerede en widget som lar deg skru av og på Flymodus :)

Jeg vet det finnes, jeg bare nevnte at det var noe han burde titte på om han skaffer seg telefonen.

husker for lenge siden at det fantes en app som flyttet alle progs til minnekortet (pakkene og programmene). ble omtalt her på forumet for ca ett år siden ;)

App2sd ?

Det stemmer, men det krever at telefonen er roota. Lurer på om du ikke trenger custom rom også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...