Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-hvor stort er internminnet?

-det er jo her appsene og widgetene blir lagret, så hva skjer når det blir brukt opp?

-har jeg misforstått i det forrige spørsmålet`?

-kan jeg utvide internminnet?

-hvordan stopper jeg hero fra å koble til internett uten wlan? altså at jeg MÅ godta HVER gang den skal bruke penger? jeg vil ha mindre tlf-regning..

-hvor mangen apps og widgets er det plass til på henholdsvis 4 og 8 gb? (uten å installere custom ROM og bruker APPS2SD)

-er 1,21 i SAR veldig høyt? farlig høyt? det har hero..

-stråler telefonen KUN når du sender melding eller ringer?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du er en nysgjerrig type du. Alle svarene kunne du nok funnet relativ lett selv, men jeg kan jo ta en kjapp gjennomgang på det jeg (tror) jeg kan:

Internminnet er på rundt 150MB (det er hvertfall det telefonen oppgir når du ikke har innstallert noe på den).

Blir det brukt så blir det brukt opp. Akkurat som på alle andre lagringsenheter. Avinnstaller/slett for å få plass til noe nytt.

Det stemmer som du skriver. Og du må ha APPS2SD for å kunne lagre ting du innstallerer på et annet sted enn interminnet.

Internminnet kan ikke utvides

Vet ikke om du har anskaffet deg en Hero nå eller spør på forhånd, men om du holder inn "legg på"-knappen får du opp en meny. Den nederste heter "Connect to Mobile Internet" el. Skru den av og på etter som du trenger mobilt internett. Dette kan også styres med en widget, f. eks den medfølgende "Power control" som lar deg styre andre ting også.

Uten å legge inn custom ROM er det jo ganske likegyldig hvor mange apps du får plass til på et minnekort. Det blir også litt som å spørre "hvor langt er et tau?". Apps kommer i så utrolig mange fasonger og tar alt fra 30kB til 5-10MB og sikkert mange 100 om vi snakker om f. eks GPS applikasjoner ol, men med et 8GB minnekort som du så godt som får kasta etter deg skal jo ikke det være et problem om du har planer om å roote.

SAR: Ingen anelse, men telefonen er lovlig å selge så altfor ille kan det jo ikke være.

Telefonen vil stråle noe hele tiden da den konstant tar i mot signaler fra nettverket for at du skal kunne motta samtaler/SMS.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du er en nysgjerrig type du. Alle svarene kunne du nok funnet relativ lett selv, men jeg kan jo ta en kjapp gjennomgang på det jeg (tror) jeg kan:

Internminnet er på rundt 150MB (det er hvertfall det telefonen oppgir når du ikke har innstallert noe på den).

Blir det brukt så blir det brukt opp. Akkurat som på alle andre lagringsenheter. Avinnstaller/slett for å få plass til noe nytt.

Det stemmer som du skriver. Og du må ha APPS2SD for å kunne lagre ting du innstallerer på et annet sted enn interminnet.

Internminnet kan ikke utvides

Vet ikke om du har anskaffet deg en Hero nå eller spør på forhånd, men om du holder inn "legg på"-knappen får du opp en meny. Den nederste heter "Connect to Mobile Internet" el. Skru den av og på etter som du trenger mobilt internett. Dette kan også styres med en widget, f. eks den medfølgende "Power control" som lar deg styre andre ting også.

Uten å legge inn custom ROM er det jo ganske likegyldig hvor mange apps du får plass til på et minnekort. Det blir også litt som å spørre "hvor langt er et tau?". Apps kommer i så utrolig mange fasonger og tar alt fra 30kB til 5-10MB og sikkert mange 100 om vi snakker om f. eks GPS applikasjoner ol, men med et 8GB minnekort som du så godt som får kasta etter deg skal jo ikke det være et problem om du har planer om å roote.

SAR: Ingen anelse, men telefonen er lovlig å selge så altfor ille kan det jo ikke være.

Telefonen vil stråle noe hele tiden da den konstant tar i mot signaler fra nettverket for at du skal kunne motta samtaler/SMS.

nyskjerrig all right! :)

har ikke planer om å roote, men tror noen at jeg kommer til å for lite med det internminnet, at jeg bør roote? har dere for liten plass på deres htc-er?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er kun selve programkoden som må ligge i internminnet. Alle programmer som trenger å lagre data gjør dette på minnekortet. Dermed er det god plass til det de fleste har behov for av apps. Det største programmet jeg har installert tar 11 MB (CoPilot), men de aller fleste ligger på under 1 MB. Har 60 apps/widgets som tilsammen bruker 50 MB.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøver å hjelpe søsteren min som klarte å si "nei" til å oppdatere til 2.1 til Hero; noen som vet hvordan jeg kan få lastet den ned i etterkant? Prøvd på HTC sine sider og noen google-søk, får det ikke helt til.

På forhånd takk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg prøver å hjelpe søsteren min som klarte å si "nei" til å oppdatere til 2.1 til Hero; noen som vet hvordan jeg kan få lastet den ned i etterkant? Prøvd på HTC sine sider og noen google-søk, får det ikke helt til.

På forhånd takk.

Hun gjorde et klokt valg. Da jeg oppgraderte til 2.1, låste telefonen min seg. Dette har skjedd med mange andre HTC Hero telefoner. Jeg ville ventet en stund, til HTC har offisielt fikset problemet. Med mindre de allerede har det.

Jeg var nødt til å roote telfonen min (og mistet derfor all data) Og endte opp med å heller bruke VillainROM, som fortalt over her. Og som fortalt på noen sider tilbake.

• Liker 2
Lenke til kommentar

FUnker det ikke å dra på settings, about phone og trykke på system software updates?

Nope, det er et valg som ikke er der. Kanskje det ikke er så krise alikevel da, kan vente og se. Takk for svar uansett!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan ikke ta med en rootet/flashet telefon og få support om noe skulle skje med den, men det er bare å legge inn en offisiell ROM så er alt peachy igjen. Bricker du den under flashinga derimot er det ikke stort å gjøre.

ordforklaringer:

-root

-flashe

-peache

-bricker (det er vel å ødelegge, strengt talt?)

Endret av diskutant
  • Liker 2
Lenke til kommentar

root = linux språk for adminstratortilgang

flashe = brenne den nye programvaren inn i en PROM (programmable rom) brikke så det blir den nye software til telefonen.

peachy = it's all peachy, alt er bra

bricke = Gjøre noe galt under flashingen så telefonen blir helt ubrukelig etterpå, eller en murstein

• Liker 3
Lenke til kommentar

takk!

hvorfor mister man garantien om man rooter? (evt roter.. :p )

Godt spørsmål. Hadde tenkt å svare deg at man mister garantien fordi bytter ut hele operativsystemet, men nå vet jeg ikke hva jeg skal svare.

Tenkte på om man kjøper en PC med Windows 7, og så bytter dette ut med Linux. Dette gjør man vel ikke garantiløs.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...