_nix_ Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg vurderer å kjøpe meg en HTC Hero så jeg har noen kjappe spørsmål: 1. Har den Akselerometer? Slik at jeg kan spille Papi Jump? 2. Har den QWERTY tastatur når man skriver meldinger? 3. Ligger den godt i bukselomma? ALtså krummingen på enden er ikke noe problem? 4. Er nettleseren brukbar? Sammenlignet Iphone/ipod. 5. Er den verd 2700 kr? Takk for all hjelp 1. Ja. Kan også anbefalle Abduction! et spill i samme stil, bare bedre. Link 2. Ja den har flere tastatur by default. Både telefontastatur (standard) med T9 muligheter. Men også QWERTY dersom det er å foretrekke. Landscape-mode (liggende) har kun QWERTY. 3. Ligger godt i lomma, krummingen merkes knapt. 4. Bra nettleser. Var litt ustabil på 1.5, ble oppgradert i 2.1 flere av mine problemer er nå borte Det finnes også mange gode nettleser alternativer i Android Market. 5. Jeg betalte 3500 for min rett før jul, har ikke angret. Min samboer har den hvite jeg har brun. Selv syntes jeg brun er penere, men den hvite ser finere ut over tid. (brune dekselet slites fort). Den hvite har ikke disse problemene. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 1. Ja 2. Ja, både vertikal og horisontal 3. Kan ikke si at den har vært særlig irriterende 4. Last ned Opera mini så har du en fullverdig nettleser, men er gjerne hakket under iphone sin. 5. Tror muligens jeg hadde brukt en tusenlapp ekstra også valgt desire istedet. Bare jeg hadde hatt den tusenlappen Jeg har også vurdert Tattoo, men har funnet ut at Hero har multitouch imotsetning til Tattoo. Hva er egentlig forskjellen på multitouch og vanlig touch? Hvilke fordeleer gir det? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Hehe. Altså, Hero er ikke noe dårlig valg heller. Ville ikke sagt at multitouch er grunnen til at du bør velge Hero over Tattoo. Du burde heller velge Hero grunnet kapasitiv skjerm og ikke resitiv som Tattoo har, er som natt og dag. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 det er to helt forskjellige tlf den tattoo og hero. gå for her, den har jeg. har fått 2.1 oppdateringen, og den funker bra:) god tlf. en annen ting jeg ser på er at htc har jo mange flere tlf enn vi får se her i norge virker det som, og det er kjedelig. se her: http://www.htc.com/us/products?intcid=inp100401produs Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Etter å ha hatt hero siden oktober i fjor vil jeg helt klart anbefale deg å spare opp den tusenlappen så du får en desire i stedet! HTC hero er "utdatert" (jeg veg jet banner i kirka nå, men la oss kalle en spade for en spade) i og med at den ikke får Android 2.2 orginalt. Pluss at desire er en MYE morsomere telefon å bruke da den er veldig mye kjappere enn Hero. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Veldig enig i at Hero begynner å bli sliten. Den var kul og revolusjonerende da den kom, men nå har den dessverre blitt for gammel. Litt for lite futt i prosessor og skjermkort, og ville definitivt lagt mer penger på bordet for en skikkelig telefon. Samsung Galaxy S er et alternativ, men med tanke på fremtidig oppdateringer og brukerstøtte/custon roms er nok Desire et av de tryggeste valgene. Lenke til kommentar
mroystein Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Er det noen andre som har problemer med avspilling i Spotify med 2.1 og nyeste versjon av Spotify? Det hakker veldig ofte, akkurat som om telefonen ikke henger med under avspilling. Hvis det ringer mens jeg hører på musikk så hakker det kraftig før ringelyden kommer på, og det samme gjelder meldingslyden. Et annet problem er at sangene bruker veldig lang tid på å starte etter at en annen sang i listen er ferdig, men hvis jeg trykker på homeknappen så begynner sangen umiddelbart å spille. Mektig irriterende. Unødvendig å si, men ingenting av dette skjedde før 2.1, men etter oppdatering måtte jeg oppdatere Spotify også, så jeg er usikker på hva det er som forårsaker dette. Jeg har samme problem etter oppdateringen til 2.1. Spesielt irriterende er når en sang er ferdig og den neste ikke kommer automatisk. Ellers lagger den litt mer en før. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Etter å ha hatt hero siden oktober i fjor vil jeg helt klart anbefale deg å spare opp den tusenlappen så du får en desire i stedet! HTC hero er "utdatert" (jeg veg jet banner i kirka nå, men la oss kalle en spade for en spade) i og med at den ikke får Android 2.2 orginalt. Pluss at desire er en MYE morsomere telefon å bruke da den er veldig mye kjappere enn Hero. +1 Helten begynner å bli moden for pensjon. HTC Legend (Hero's arvtager) er vel et annet alternativ, men jeg vet ikke hvordan denne plasserer seg prismessig ift. Desire - den bør ligge noe lavere siden sistnevte er "flaggskipet". Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 KJøpte min her i desember.. Veldig klar for utbytting nå. Men klarer å vente til de første android 3.0 devicene kommer. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Helt klart, Hero'en fungerer fortsatt fint, men skulle jeg kjøpt ny telefon i dag, hadde jeg gått for noe nyere. Lenke til kommentar
Krestjan Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 For oss med problemer med Spotify : http://getsatisfaction.com/spotify/topics/android_client_playback_stops_when_phone_goes_idle Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Må slenge meg på bølgen av de som sier at du burde spare opp litt ekstra. Jeg vet hvordan det er når man har lyst på telefon nå. Selv har jeg Heroen, men må si meg litt misunnelig på Desiren, men forskjellen mellom de to er ikke verdt De to 2000,- ekstra jeg må betale for Desiren (sett at jeg selger Heroen for rundt 2k). Det er rett og slett for lite nyvinninger, men hadde jeg ikke vært student er det fare for at jeg hadde røket på en Desire. Men om du derimot kjøper en Hero nå som nærmer seg ettårs bursdag og får prøve en Desire så vil du nok angre på at du ikke sparte litt til. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 (endret) Jeg har to alamer på ringing om morgenen slik at jeg skal komme meg opp og på jobb til kl 07.00. Den ene ringer kl 05.45 og den andre 06.15. Det er skjelden jeg har bruk for den siste, men den er liksom sikkerhetsnettet mitt. Kl 07.06 i dag ringer en fra jobb å etterlyser meg! Jeg var kjapp som lynet da. Men kom jo da for sent på jobb. Uansett. Jeg lurte veldig på om jeg hadde klart å skru begge alarmene av ubevist. Nei, det har jeg ikke tenkte jeg. Var ikke spesielt trøtt i dag siden jeg la meg veldig tidlig i går, så jeg skulle lett hørt ringinga. Hørte jo lett når kolegaen min ringte, og følte meg ganske våken da. Men saken er det at på jobb i dag kl 09.45 ringer den første alarmen! "Sikkerhetsalarmen" ringte ikke 30 min senere. Jeg skjekket på telefonen og alarmene var stilt inn til å ringe 05.45 og 06.15 Aner ikke hvorfor sikkerhetsalarmen ikke ringte. Men tror "market enabler" er synderen til at den vanlige alarmen ringte 4 timer for sent. Installerte nemelig det i går, og da kom det opp noe om ny tidssone... Jeg valgte får tidssone. Men tror alarmen har gått etter tidson som "market enabler2 er stilt inn på. Hva tror dere? Endret 6. juli 2010 av JFM Lenke til kommentar
Iria Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg oppdaterte til 2.1 på søndag, og i dag skulle jeg endre bakgrunn på den "lås skjerm" fra det som kom når jeg oppdaterte. Har prøvd flere ganger, men bilder vil ikke endre seg.. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Har ikke prøvd restart, kan det funke? Hvis ikke, hva kan? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Veit ikke, samme hos meg. Har endret tastelåsbildet flere ganger men får den homo-bakgrunnen med rosa prikker uansett. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 skrev at han skulle velge hero og ikke tattoo siden han skrev valget sto mellom dem to. klart resire er et mye bedre valg, og jeg hadde ikke kjøpt en annen tlf enn det akkurat nå. men siden jeg har en hero med 2.1 som virker akkurat slik den skal, så vil jeg ventee til nærmere jul for å se om det kommer noe som overgår den også. Lenke til kommentar
Solosuper Skrevet 6. juli 2010 Del Skrevet 6. juli 2010 Jeg har to alamer på ringing om morgenen slik at jeg skal komme meg opp og på jobb til kl 07.00. Den ene ringer kl 05.45 og den andre 06.15. Det er skjelden jeg har bruk for den siste, men den er liksom sikkerhetsnettet mitt. Kl 07.06 i dag ringer en fra jobb å etterlyser meg! Jeg var kjapp som lynet da. Men kom jo da for sent på jobb. Uansett. Jeg lurte veldig på om jeg hadde klart å skru begge alarmene av ubevist. Nei, det har jeg ikke tenkte jeg. Var ikke spesielt trøtt i dag siden jeg la meg veldig tidlig i går, så jeg skulle lett hørt ringinga. Hørte jo lett når kolegaen min ringte, og følte meg ganske våken da. Men saken er det at på jobb i dag kl 09.45 ringer den første alarmen! "Sikkerhetsalarmen" ringte ikke 30 min senere. Jeg skjekket på telefonen og alarmene var stilt inn til å ringe 05.45 og 06.15 Aner ikke hvorfor sikkerhetsalarmen ikke ringte. Men tror "market enabler" er synderen til at den vanlige alarmen ringte 4 timer for sent. Installerte nemelig det i går, og da kom det opp noe om ny tidssone... Jeg valgte får tidssone. Men tror alarmen har gått etter tidson som "market enabler2 er stilt inn på. Hva tror dere? dette har skjedd to ganger på min tlf i forgje uke, og jeg liker det lite. nå er jeg ikke sikker på om vekkerklokken ringer når den skal. har ikek den marked enabler installert. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Quoter meg selv jamfør diskusjonen rundt for lite apps til Android kontra iOS. Det er vel ingen bombe jeg kommer med når jeg sier at Android er mye yngre enn iPhone OS. I Tillegg til iPhone 1, 2 ,3 og 4 så har de også Touch'en som bruker samme appstore. Den første Android-telefonen kom for litt over 1.5 år siden. Og da fantes det en telefon på markedet som folket måtte vurdere for å ta i bruk Android og gamle HTC fans måtte vurdere om de ville gå over til et nytt OS. Nå derimot finnes det kanskje 30-40 telefoner man kan velge i fra mange forskjellige leverandører. Dermed blir det mye lettere å treffe en mye større kundegruppe iom at de trofaste Samsung, HTC, Sony Ericsson osv kundene nå kan velge en telefon fra sin favorittprodusent. Et annet poeng er at en iPhone koster 6000,- (om du er så "gal" at du kjøper forrige generasjons tlf. Den nye koster over halvparten av en butikkansatts måndeslønn). Android-telefoner får man til litt over 2000,- så man kan kjøpe en til poden, en til fruen og en litt mer avansert til seg selv for samme prisen av en 4G. Fra oktober til desember 09 steg antall forespørsler til reklametjenesten Admob (som sikkert 100% av de som leser denne tråden har lagt merke til nederst/øverst i en eller flere applikasjoner de har på telefonen sin) fra Android-telefoner med 97% og bare i desember hadde Admob over en milliard forespørsler fra Android telefoner (kilde. Siden da har som nevnt Android blitt mye mer tilgjengelig for allmenheten så jeg vil tippe (uten at jeg orker å sjekke ut så mye mer akkurat nå) at det har økt betraktelig. Android er på vei opp. Uten tvil. Og etter som Android får et stødigere fotfeste i markedet så vil flere og flere applikasjoner også finne veien til Android og ikke bare iOS. Og jammen ser det ikke lyst ut for Android med en ny artikkel hos Amobil :-D Endret 7. juli 2010 av Baltazar Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Quoter meg selv jamfør diskusjonen rundt for lite apps til Android kontra iOS. Det er vel ingen bombe jeg kommer med når jeg sier at Android er mye yngre enn iPhone OS. I Tillegg til iPhone 1, 2 ,3 og 4 så har de også Touch'en som bruker samme appstore. Den første Android-telefonen kom for litt over 1.5 år siden. Og da fantes det en telefon på markedet som folket måtte vurdere for å ta i bruk Android og gamle HTC fans måtte vurdere om de ville gå over til et nytt OS. Nå derimot finnes det kanskje 30-40 telefoner man kan velge i fra mange forskjellige leverandører. Dermed blir det mye lettere å treffe en mye større kundegruppe iom at de trofaste Samsung, HTC, Sony Ericsson osv kundene nå kan velge en telefon fra sin favorittprodusent. Et annet poeng er at en iPhone koster 6000,- (om du er så "gal" at du kjøper forrige generasjons tlf. Den nye koster over halvparten av en butikkansatts måndeslønn). Android-telefoner får man til litt over 2000,- så man kan kjøpe en til poden, en til fruen og en litt mer avansert til seg selv for samme prisen av en 4G. Fra oktober til desember 09 steg antall forespørsler til reklametjenesten Admob (som sikkert 100% av de som leser denne tråden har lagt merke til nederst/øverst i en eller flere applikasjoner de har på telefonen sin) fra Android-telefoner med 97% og bare i desember hadde Admob over en milliard forespørsler fra Android telefoner (kilde. Siden da har som nevnt Android blitt mye mer tilgjengelig for allmenheten så jeg vil tippe (uten at jeg orker å sjekke ut så mye mer akkurat nå) at det har økt betraktelig. Android er på vei opp. Uten tvil. Og etter som Android får et stødigere fotfeste i markedet så vil flere og flere applikasjoner også finne veien til Android og ikke bare iOS. Og jammen ser det ikke lyst ut for Android med en ny artikkel hos Amobil :-D Det er jo synd på Nokia. Ikke lenge siden de var helt der oppe, og så sovner de helt i timen. Her er en ganske bra artikkel på molbili.no : http://www.mobili.no/blog/na-ma-nokia-skjerpe-seg/ I fjor vår var det nesten ikke androidtelefoner. Så kom HTC med Magic. Nå ett åt og noen måneder etter, har ting endret seg radikalt. Det er en rekke androidtelefoner på markedet. Jeg har en masse nokiatelefoner, men da jeg kjøpte min første androidtelefon i fjor høst, har jeg ikke sett meg mye tilbake. Endret 7. juli 2010 av CellularDude Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Nokia er nå vel fremdeles verdens største mobil produsent, så er ikke så veldig synd på de:P Bare fordi de ikke er helt med i toppen på smartphones atm. Man må huske at smartphones er i mindretall når det kommer til salg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå