Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Har du prøvd å oppdatere telefonen OTA? Du sørger for at WiFi er tilkoblet også går du inn i innstillinger -> om telefonen -> oppdatering av systemprogramvare

 

Finnner ikke noe "oppdatering av systemprogramvare" :S

 

Da mangler du antagelig den lille pre-updaten som forbereder Hero med 1.5 for oppdatering til 2.1. Har du prøvd å manuelt sette datoen på telefonen frem?

 

Jeg har installert den første pakken, men ikke OTA, den kom aldri. Så jeg installerte pakke 1 fra HTCsupport. Likevel kommer ikke pakke nr. 2. Jeg har prøvd å sette datoen frem, har sjekket etter oppdatering - men ingenting. HAr spurt om hjelp tidligere i tråden, men virker ikke som noen har en løsning. Kanskje du har? inv_biggrin.gif Jeg har forresten også sendt en mail til HTC om dette, så hvis det er flere som lurer kan jeg legge ut svaret fra dem når det kommer(hvis det kommer).

 

Har HTC begynt og dele ut pakker?

 

 

Haha! Vittig du...

"Update – HTC Hero Firmware Over The Air (FOTA) update (First Package)" og "Update – HTC Hero Android 2.1 Firmware Over The Air (FOTA) update (Second Package)"

oversatt til bokmål blir dette første pakke, og andre pakke. Ganske kjipt å få gaver man ikke klarer å åpne.... tongue.gif

 

hehe, skal ikke bare være vittig, men også hjelpsom:)

Du må laste ned orginalrommen 1.5 fra htc sin hjemmeside Her og installere denne.

Husk og ta backup før du gjør dette. Denne rommen må du installere via kabel til pc.

Når du har gjort dette vil telefonen oppdatere seg til 2.1 :)

 

Den er grei, da får jeg prøve igjen. Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Versjon 12 allerede. Orker ikke å oppdatere. Føler jeg oppdaterer annenhver dag. Nå må en attpåtil kjøre full wipe. Tror jeg lar telefonen kjøre 10.3 sålenge. Sitter å venter på at Htc skal presse ut en ny telefon. Synes steget opp til Desire er altfor lite. Håper det kommer en europeisk EVO eller at den nye Dell telefonen kommer ut snart. Kan ikke ha Hero lenger enn et år...

Lenke til kommentar

Telefonen min nekter å skru seg på. Den er stuck på den screenen med sort bakgrunn, hvor det står "Hero". Har prøvd å resette til factory settings, prøvd å ta ut batteriet noen minutter, så reboote. Prøvd å starte uten SIM og SDcard. Prøvd alt. Den vil fortsatt ikke starte.

 

Jævli fett.

 

Edit: Jeg fant frem til VillainROM sine sider.. lastet ned deres ROM, og prøvde å boote fra den. Funka dårlig. Så jeg gikk inn til mIRC chatten deres, og spurte om noen hadde noen idé om hva jeg kunne gjøre for å få telefonen til å fungere igjen..

 

Og det viser seg at det er 3 personer som har snakket til de idag med AKURATT likt problem. Etter å ha installert dagens oppdatering på sin HTC Hero, så har ikke telefonen villet starte igjen. Er en som heter Ninpo som for øyeblikket prøver å hjelpe meg, og finne ut hva dette er for noe. Virker som han har peiling, og vet hva han snakker om. Tror det er en av utviklerene, da han er admin der.

 

Hvis fler har hatt samme problem (noe jeg kanskje regner med) så skal jeg poste her om jeg finner en løsning.

 

Hvis ikke.. så ville jeg kanskje ventet litt med å installere 2.1 for å unngå akuratt det her.

 

Edit 2: Han var en utvikler ja. Herregud så mye vi har prøvd nå. Han blir helt oppgitt stakars, over at ingenting fungerer.

 

Edit 3: Etter mye om og men fikk vi til. Nå har han også lurt meg til å prøve VillainROM :b

 

Edit 4: For teh luls:

<ajaco> What are the major differences, and advantages/disadvantages of using a custom ROM like Villain?

<@Ninpo> other than HTC will never fucking brick your phone again?

Endret av Ajaco
Lenke til kommentar

Noen som har gått fra fra en "falsk" 2.1 rom som Villian eller aHero til stock 2.1 som kan si noe om hastigheten? Er litt skeptisk til å gå fra 691MHz over til 480MHz igjen :p

 

lagt inn HTC_HERO_WWE

basert på offisielle 2,1

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=14776

 

mye raskere enn de tidligere 2,1 rom jeg har kjørt, i tilegg følger det med en OC kernel og klokker denne nå til 748 MHz testet med kjører nå å på3 døgnet med stresstesting og programmer ser ut til å gå bra på denne hastigheten. tidligere rom har jeg kun kunne klokke til 710 MHz

Endret av boxer72
Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med avspilling i Spotify med 2.1 og nyeste versjon av Spotify?

Det hakker veldig ofte, akkurat som om telefonen ikke henger med under avspilling.

Hvis det ringer mens jeg hører på musikk så hakker det kraftig før ringelyden kommer på, og det samme gjelder meldingslyden.

Et annet problem er at sangene bruker veldig lang tid på å starte etter at en annen sang i listen er ferdig, men hvis jeg trykker på homeknappen så begynner sangen umiddelbart å spille. Mektig irriterende.

 

Unødvendig å si, men ingenting av dette skjedde før 2.1, men etter oppdatering måtte jeg oppdatere Spotify også, så jeg er usikker på hva det er som forårsaker dette.

Lenke til kommentar

Noen som har gått fra fra en "falsk" 2.1 rom som Villian eller aHero til stock 2.1 som kan si noe om hastigheten? Er litt skeptisk til å gå fra 691MHz over til 480MHz igjen :p

 

lagt inn HTC_HERO_WWE

basert på offisielle 2,1

http://www.swedroid....ead.php?t=14776

 

mye raskere enn de tidligere 2,1 rom jeg har kjørt, i tilegg følger det med en OC kernel og klokker denne nå til 748 MHz testet med kjører nå å på3 døgnet med  stresstesting og programmer ser ut til å gå bra på denne hastigheten. tidligere rom har jeg kun kunne klokke til 710 MHz

Får se om jeg gidder å prøve, akkurat lagt inn EzHero og det virker snappy enough for meg. 

 

748MHz klarer ikke helten min, er stopp på 700 :(

Lenke til kommentar

Er det noen andre som har problemer med avspilling i Spotify med 2.1 og nyeste versjon av Spotify?

Det hakker veldig ofte, akkurat som om telefonen ikke henger med under avspilling.

Hvis det ringer mens jeg hører på musikk så hakker det kraftig før ringelyden kommer på, og det samme gjelder meldingslyden.

Et annet problem er at sangene bruker veldig lang tid på å starte etter at en annen sang i listen er ferdig, men hvis jeg trykker på homeknappen så begynner sangen umiddelbart å spille. Mektig irriterende.

 

Unødvendig å si, men ingenting av dette skjedde før 2.1, men etter oppdatering måtte jeg oppdatere Spotify også, så jeg er usikker på hva det er som forårsaker dette.

Jepp har akkurat samme problem. I tillegg så sliter jeg med at mobilen ikke vil gå ut av "handsfree modus", når jeg drar ut høretelefonene. Eneste som hjelper er å restarte telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...