Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan sikkerheten til Android OS er?

Tenker da på malware or andre sikkerhetsrisikoer. OS'et er jo helt åpent, men det betyr vel kanskje ikke at personer utnytter det til noe negativt sammenlignet med andre OS.

Er jo Linux, så sikkert er det nok. Men "Social Engineering" er jo en vesentlig del av botnet-virus osv. i dag, så det kommer helt ann på brukeren! : )

 

Kunne du tenke deg å utdype det litt mer?

Desverre er jeg ikke så inni diverse tekniske uttrykk, ei heller Linux.

 

Kort sagt:

Om folk er dumme nok til å trykke på linker i msn/facebook hvor sensasjonelle nyheter om å gå ned 21 kg på to uker ved hjelp av <trykk her> for så komme til en falsk facebook side som du mistenkelig nok må logge på/ album du må laste ned. Dette kan også gjelde applikasjoner, worst case til android som kopierer info fra mobil til en webside. Når du laster ned applikasjonen får du som regel beskjed om hva den "gjør" og hvilke rettigheter som gis.

 

Dette problemet har de nesten "løst" på iphone fordi ingen har lov til å laste ned ikke godkjente apps. Ikke kan du bruke iphonen til noe særlig annet enn det apple sier du skal bruke den til heller.

 

Linux er i bunn, som i prinsipp betyr at det er sikkert. Sikrere enn windos fordi det ikke har exe filer, men kjører alt fra kommandolinje. Apple, som er bygget på unix, vil jeg hevde har blitt mer utrygt av at alle de dumme personene som en gang ikke klarte å bruke annet enn svenskeknappen på pven, har nå gått over til mac...

Hypotesen min er kun blitt bekreftet av at mesteparten av de på min msn liste som sender ut spam, har mac...

 

I bunn og grunn tror jeg ikke du har noe å frykte uansett mobiltelefon. Det vil alltid være en trussel og ingenting kan garantere deg fullkommen beskyttelse. Ignorer derfor frykten og ta backup ofte :) Dette hjelper i tilfelle tyveri, defekt, skade osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mulig å svare på ettersom det kommer an på størelsen på det programmer som en legger in.

De jeg har lagt in har variert allt fra <100KB opp til ca 600KB. Med 288MB tilgjenglig RAM kan du selv regne ut hvor mange programmer det blir hvis du har en average på 300KB.

Endret av superswede
Lenke til kommentar
Det er ikke mulig å svare på ettersom det kommer an på størelsen på det programmer som en legger in.

De jeg har lagt in har variert allt fra <100KB opp til ca 600KB. Med 288MB tilgjenglig RAM kan du selv regne ut hvor mange programmer det blir hvis du har en average på 300KB.

 

nja.. er vell ikke ram så bestemmer.. det var 512mb rom trodde jeg.. å android er vell på rundt 80-90 av dem.. så du får plass til en del programmer.

Lenke til kommentar
Når det står engelsk operativsystem betyr det at menyene er på engelsk? Går det ann å stille de inn på norsk i så tilfelle?

 

Tenkte jeg sku kjøpe sånn til gubben på bursdagen, men vet ikke om det er vits hvis alt sammen er på engelsk....

 

det betyr at alle menyer etc er på engelsk, ja. ryktene sier at det skal komme en norsk versjon med norske menyer, og jeg vil tippe at dette isåfall kan lastes ned og brukes på en telefon som i utgangspunktet kjører engelsk versjon.

Lenke til kommentar
Noen butikker på østlandet som har mobilen i butikk, så man kan få en feeling på ''Helten'' før man kjøper den??

 

Og dere som har gått til innkjøp av helten, viser kalenderen uke nr??

 

foreløpig har kalenderen jeg har sett ikke hatt med uke nummer, irriterte meg over dette tidligere...

Lenke til kommentar
Noen butikker på østlandet som har mobilen i butikk, så man kan få en feeling på ''Helten'' før man kjøper den??

 

Og dere som har gått til innkjøp av helten, viser kalenderen uke nr??

 

foreløpig har kalenderen jeg har sett ikke hatt med uke nummer, irriterte meg over dette tidligere...

 

Hæ! Jeg har ukenummer visning.

Men etter å ha tenkt meg om, dette kommer gjennom synk mot Gmail kalender.

Lenke til kommentar
Noen butikker på østlandet som har mobilen i butikk, så man kan få en feeling på ''Helten'' før man kjøper den??

 

Og dere som har gått til innkjøp av helten, viser kalenderen uke nr??

 

foreløpig har kalenderen jeg har sett ikke hatt med uke nummer, irriterte meg over dette tidligere...

 

Hæ! Jeg har ukenummer visning.

Men etter å ha tenkt meg om, dette kommer gjennom synk mot Gmail kalender.

 

i frykt for å leke dum... hvordan? htc kalendern (standard) er også synket med google.

Lenke til kommentar
Hero får litt pes for kalenderen, finnes det gode alternativer? Og kan man, om man skulle ønske, deaktivere hele Sense og kjøre ren Android som på Magic?

 

Siterer et innlegg fra MarWell her. :)

 

Hei,

 

--- #edit (My bad. Winmobile. Programmet HomeSwitcher er fortsatt veien å gå:))

Man kan disable flo3d ved å gjøre følgende inngrep:

Start>Settings>Today>System tab. Untick TouchFlo.

---

MarWell

Lenke til kommentar

Noen som har en fix løsning på å synkronisere bokmerker til browseren mellom pc/mac/hero?

Benyttet mobile.me på min iPhone til dette og har blitt litt bortskjemt med å ha alt i synk uansett hvilken enhet/maskin jeg sitter på.

Ønsker at det synkes via nett da jeg sjelden er tilkoblet pcen/macen via USB.

Lenke til kommentar
Så var invisibibleSHIELD screen-protection for Hero bestilt fra ZAGG.com for $15.48 med frakt. :D

Rabattkode: PROTECT20

 

Jeg skulle til å skrive noe om akkurat den der. Kjøpte den og la den på på Lørdag. I går trakk jeg et lettelsens sukk når jeg trakk den av. Dvs jeg trakk av skjermbeskyttelsen, beskyttelsen bak får sitte på noen uker til, intill den blir for stygg i kantene.

 

For det første virker det som det er lett å skade filmen med den squeeze greia. Uskiker på om skjermen enten var full av små hakk eller en form for "strekk merker". Plasten er veldig myk og for skjermen har det mest ulemper:

- Hakk eller strekkmerker blir permanente

- touch feelingen blir en HELT annen og MYE dårligere

En annen ulempe med film generellt er at skjermen blir vanskeligre å se i sollys.

Det er sikkert noen besservissere som skal fortelle meg hvor feil jeg har satt på filmen men bruksanvisningen ble fulgt og jeg har bare to tommeltotter. Viktigste ankepunkt er uansett touch følelsen. Orginalt er skjermen svært glatt, med zagg blir den veldig sticky. Det er IKKE en behagelig følese med alle gesturene man bruker.

Skal jeg vurdere film på skjermen igjen blir det en med veldig hard og glatt overflate.

 

På baksiden er jeg mer positiv til Zagg sin film. Som på forsiden er den tykk og myk. Det gjør at den kan bøyes og brettes en del og jeg har faktisk stor tro på at den vil virke støtdempende og i enkelte tilfeller forhindre at farge setter seg i den ellers matte plasten.

Men den vil etter hvert samle møkk langs kantene og det gjestår å se hvor stygt dette blir med tiden. På den svart/brune vil det være et langt mindre problem.

Lenke til kommentar

Har nå fulgt denne tråden over lengre periode, og sett både storfornøyde brukere, samt de som har vært misfornøyd med enkelte ting på HTC Hero.

 

Har nå bestemt meg, og bestilt HTC Hero brown på www.ventelo.no

 

Til en startpris på kr 1199, og med ett abonnement som koster kr 199 i mnd, blir det totalt 3786kr (ingen oppmeldingsavgift) så er det det laveste jeg har sett av pris på Hero'en. Bestilte bare nytt abonnement fra Ventelo, som ikke trengs å benyttes, trenger ikke å portere eksisterende nummer.

 

Ventelo bruker nettet til Telenor Mobil og gir da best dekning, samtidig som de faktisk i mai i år ble kåret til beste kundeservice

 

Prisen jeg totalt betaler er jo rimeligere enn å kjøpe den uten abonnement!

 

Så nå må jeg bare pålage meg den ventingen jeg har sett dere andre har lidet seg igjennom... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...