Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Noen som har en bra måte på å la varselen fra SMS eller tapte anrop være der helt til man faktisk sjekker det. Jeg har satt på påminnelse i dag, men da vibrer den også feks hvert 5 minutt. Ønsker bare det lille grønne lyset og track-kula skal lyse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller bruker slide 1.1 mer batteri enn 1.0?

Hehe, er ikke helt sikker, men jeg klarte for første gang å senke batteriet fra 100% til 6% på under 12 timer. Klarte å presse inn etpar timer samtale iløpet av dagen, samt litt oppdatering av kalender og litt Air Control-spilling.

Ingen wifi på, men sync mot Gmail og kalender via HSPA. Så tipper den bruker noe mer batteri. Blir en kontrolldag imorgen, kun standby med mailsync uten samtaler - blir interessant å se batteribruken da.

Men tipper den er noe høyere ja. Sikkert cpu som ikke klokker seg ned..?

Hvordan er inntrykket mtp batteri nå noen dager etter? Jeg er helt overbevist om t 1.1 bruker mye mer batteri enn 1.0 gjorde. Desuten får jeg FC med 1.1 noe jeg ikke fikk med 1.0... Egentlig litt rart...

Lenke til kommentar

Nei, ikke i det programmet.

Det finnes andre programmer som kan bruke forhåndsnedlastet kart

Men da prater vi betalbare gps programmer?

Jeg brukte et program som het BigPlanet for å få cached kartene over områder som jeg ville. Har ikke brukt det en stund så vet ikke om det fortsatt er under utvikling eller ikke.

Lenke til kommentar

Hehe, er ikke helt sikker, men jeg klarte for første gang å senke batteriet fra 100% til 6% på under 12 timer. Klarte å presse inn etpar timer samtale iløpet av dagen, samt litt oppdatering av kalender og litt Air Control-spilling.

Ingen wifi på, men sync mot Gmail og kalender via HSPA. Så tipper den bruker noe mer batteri. Blir en kontrolldag imorgen, kun standby med mailsync uten samtaler - blir interessant å se batteribruken da.

Hvordan er inntrykket mtp batteri nå noen dager etter? Jeg er helt overbevist om t 1.1 bruker mye mer batteri enn 1.0 gjorde. Desuten får jeg FC med 1.1 noe jeg ikke fikk med 1.0... Egentlig litt rart...

Må innrømme at versjon 1.1 av Slide bruker vesentlig mer batteri enn jeg ønsker. Den sliter med å holde batteriet i livet ett døgn med moderat bruk. Har aldri tidligere vært bekymret for at telefonen skal dø iløpetav et døgn tidligere, men med Slide 1.1 er det et reelt problem at det muligens ikke er strøm nok til vekkerklokka etter 24 timer...

Så det blir vel å håpe på en HTC-release av 2.1-Hero-rom ganske snart, for dette er nesten uholdbart. Kjekt å vite at telefonen kan klare å overleve 2 dager uten stikkontakt.

Litt skuffet er jeg, det må jeg innrømme. Og det er ettellerannet galt med nettleseren, for den kræsjer endel sider hele tiden. Ikke ForceClose, men nettleser kollapser og går tilbake til "desktop" uten feilmelding eller andre beskjeder.

Lenke til kommentar

Men hvorfor MÅ dere på død og liv bruke 2.1 rom da? Kan dere ikke bare holde dere til 1.5 til 2.1 kommer ut?

Er jo ingenting galt med telefonen under 1.5, men 200 nye problemer med alle disse custom rom'ene.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men hvorfor MÅ dere på død og liv bruke 2.1 rom da? Kan dere ikke bare holde dere til 1.5 til 2.1 kommer ut?

Er jo ingenting galt med telefonen under 1.5, men 200 nye problemer med alle disse custom rom'ene.

2.1 er mer moderne, har flere funksjoner + en del programmer som nå støtter android 2.0 eller nyere. Men er flere problemer med custom roms til Hero en f.eks Nexus one.

Lenke til kommentar

Hos meg holder Slide i ca 2-3 dager. Bruker MP3 spilleren mye, utover det er det moderat bruk.

Har riktignok skrudd av autosync og kjører kun på GSM, ikke 3G da jeg nesten aldri bruker det. Og dersom jeg skal sjekke mailen så spiller det ikke noe rolle om det er edge eller 3g.

Lenke til kommentar

Må innrømme at versjon 1.1 av Slide bruker vesentlig mer batteri enn jeg ønsker. Den sliter med å holde batteriet i livet ett døgn med moderat bruk. Har aldri tidligere vært bekymret for at telefonen skal dø iløpetav et døgn tidligere, men med Slide 1.1 er det et reelt problem at det muligens ikke er strøm nok til vekkerklokka etter 24 timer...

Så det blir vel å håpe på en HTC-release av 2.1-Hero-rom ganske snart, for dette er nesten uholdbart. Kjekt å vite at telefonen kan klare å overleve 2 dager uten stikkontakt.

Litt skuffet er jeg, det må jeg innrømme. Og det er ettellerannet galt med nettleseren, for den kræsjer endel sider hele tiden. Ikke ForceClose, men nettleser kollapser og går tilbake til "desktop" uten feilmelding eller andre beskjeder.

om du laster ned den siste villainupdateren, så er det enn hotfix for nettleseren. Og flere andre hotfixer

Lenke til kommentar

HAr hatt Heroen min i et par mnd, og NÅ fant jeg ut at jeg hadde satt inn sim kortet litt feil, noe som kan forklare at den iblant mister signal og må taste pin på nytt.

Jeg hadde bare lagt den inni og smelt på metal holderen.. Den skal Inn i holderen, dytte ned, så inn til siden så den sitter.

Lenke til kommentar

HAr hatt Heroen min i et par mnd, og NÅ fant jeg ut at jeg hadde satt inn sim kortet litt feil, noe som kan forklare at den iblant mister signal og må taste pin på nytt.

Jeg hadde bare lagt den inni og smelt på metal holderen.. Den skal Inn i holderen, dytte ned, så inn til siden så den sitter.

Jeg har festet det ordentlig men jeg mister signal og må taste pin ganske så ofte.. en smule irriterende :(

Lenke til kommentar

Noen som har en bra måte på å la varselen fra SMS eller tapte anrop være der helt til man faktisk sjekker det. Jeg har satt på påminnelse i dag, men da vibrer den også feks hvert 5 minutt. Ønsker bare det lille grønne lyset og track-kula skal lyse.

Jeg bruker sms-aps'n Handcent SMS. Den varsler helt til du har lest sms'n.

Lenke til kommentar

Sånn litt apropos gps, er det mulig å forhåndslaste områder i google maps slik at deligger lokalt på telefonen og kan hentes fem ved bruk?

Ja, med RMaps. Denne cache'er online maps og har mange map-providers, inkludert Statens kartverks topo- og sjøkart. Kan lage egne offlinekart til RMaps med Mobile Atlas Creator på PC'en også.

I MapDroyd kan du laste ned offline kart rett på telefonen, men det bruker kun OpenStreetMap som er veldig mangelfull i Norge. Supert for storbyferier da. Bruker kompasset i telefonen, så du slipper å bevege deg for å se retningen du har.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et program som heter SmartTraining som er et program der jeg trykker på start når jeg starter å trene så registrer den tid/dato for når jeg starter og til jeg trykker på stopp. Den lagrer da automatisk denne hendelsen i kalenderen på mobilen med sin egen kalender. Jeg kunne godt tenkt meg å få synkronisert denne kalendere opp mot google også, så jeg ikke mister oversikten over når og hvor lenge jeg har trent selv om jeg bytter rom, noe jeg har gjort et par ganger nå i det siste. 

Jeg har prøvd å gå inn i settings på kalenderen for å velge hvilke kalendere jeg vil den skal vise(og synkronisere?), men jeg finner ingen kalender der som heter noe med dette. Og den ligger ikke under noen av de andre da jeg har prøvd å krysse av for alle. Når jeg går inn i de synkroniserings innstillingene på telefonen kan jeg kun velge hvilke kontoer som skal synkroniseres, men ikke hvilke kalendere. Finner heller ikke noe via kalenderen på nett og innstillingene der. 

Bruker SlideVillain 1.1RC nå om det skulle ha noe å si. Fant ikke ut av det på villainrom 5.3RC, 5.4, 5.5 eller modaco 2.1 heller. 

Mvh Olav B, G ;)

Bruk heller Sport Buddy. Da får du en egen nettside hvor treningen din blir lagt inn med mye informasjon om hastigheter, ruten du har valgt via google maps og mye annet snacks!

www.buddyrunner.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...