Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Etter at iPoden min fikk WSOD må jeg finneen annen løsning for handholdt video. Hvilke parametre skal jeg velge i QuickTime Pro for å konvertere .avi til noe som kan spilles av på Heroen min?

 

Tonight Show with Jay Leno er flott bilunderholdning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at iPoden min fikk WSOD må jeg finneen annen løsning for handholdt video. Hvilke parametre skal jeg velge i QuickTime Pro for å konvertere .avi til noe som kan spilles av på Heroen min?

 

Tonight Show with Jay Leno er flott bilunderholdning...

Er ikke doubletwist løsningen her?

Lenke til kommentar

Nå er doubleTwist lasta ned og installert, og alt ser fint ut. Men jeg får ikke overført filer til Heroen. Når jeg drar dem over til Heroen kommer det opp et grønt +-tegn akkurat som i iTunes. Men når jeg slipper museknappen blir ikke fila hverken konvertert eller overført. Det er uansett om jeg henter fila i mediebiblioteket i dT eller om jeg bare henter den fra Finder.

Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar

Hva er det vi mister ved å bruke 1.5? Litt lei av bugs og force closinger jeg og.

 

Men er redningen her?:

 

http://www.engadget.com/2010/05/04/sprints-htc-hero-update-to-android-2-1-finally-coming-on-may-7/

Vi har ikke sprint.

 

De har samme hardware

Bare om du ser bort i fra at dem bruker CDMA ;)

Derav vil også firmware være feil.

 

Jeg var under inntrykket at CDMA romer uten veldig store problemer kunne portes til gsm siden det meste av interaksjonen med radioen ligger i radio romen som er separat

Lenke til kommentar

Hva er det vi mister ved å bruke 1.5? Litt lei av bugs og force closinger jeg og.

 

Men er redningen her?:

 

http://www.engadget.com/2010/05/04/sprints-htc-hero-update-to-android-2-1-finally-coming-on-may-7/

Vi har ikke sprint.

 

De har samme hardware

Bare om du ser bort i fra at dem bruker CDMA ;)

Derav vil også firmware være feil.

 

Jeg var under inntrykket at CDMA romer uten veldig store problemer kunne portes til gsm siden det meste av interaksjonen med radioen ligger i radio romen som er separat

 

Villain 5.x er basert på CDMA. Så det går fint.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et program som heter SmartTraining som er et program der jeg trykker på start når jeg starter å trene så registrer den tid/dato for når jeg starter og til jeg trykker på stopp. Den lagrer da automatisk denne hendelsen i kalenderen på mobilen med sin egen kalender. Jeg kunne godt tenkt meg å få synkronisert denne kalendere opp mot google også, så jeg ikke mister oversikten over når og hvor lenge jeg har trent selv om jeg bytter rom, noe jeg har gjort et par ganger nå i det siste. 

 

Jeg har prøvd å gå inn i settings på kalenderen for å velge hvilke kalendere jeg vil den skal vise(og synkronisere?), men jeg finner ingen kalender der som heter noe med dette. Og den ligger ikke under noen av de andre da jeg har prøvd å krysse av for alle. Når jeg går inn i de synkroniserings innstillingene på telefonen kan jeg kun velge hvilke kontoer som skal synkroniseres, men ikke hvilke kalendere. Finner heller ikke noe via kalenderen på nett og innstillingene der. 

 

Bruker SlideVillain 1.1RC nå om det skulle ha noe å si. Fant ikke ut av det på villainrom 5.3RC, 5.4, 5.5 eller modaco 2.1 heller. 

 

Mvh Olav B, G ;)

 

 

Lenke til kommentar

Nå er doubleTwist lasta ned og installert, og alt ser fint ut. Men jeg får ikke overført filer til Heroen. Når jeg drar dem over til Heroen kommer det opp et grønt +-tegn akkurat som i iTunes. Men når jeg slipper museknappen blir ikke fila hverken konvertert eller overført. Det er uansett om jeg henter fila i mediebiblioteket i dT eller om jeg bare henter den fra Finder.

Hva gjør jeg galt?

Prøv iLove Video Converter. Den kan gjøre om til ganske mange oppløsniger og du finner sikkert en som er ganske nærme Hero sin. Har selv brukt dette programmet til å komprimere tv-serier til Cowonen min.

Lenke til kommentar

Oj..Denne tråden begynner å bli lang så jeg orker ikke å lese gjennom for å se om det har blitt tatt opp før, (er det jeg som er blind men finnes det ingen søke funsjon som kan gjøre søk i bare denne tråden? )

 

over til det jeg lurte på ang Hero:

 

jeg har installert nettleseren Dolphin.. Den fungerer supert, bare det at av og til slår "satelitt sender'n" seg på når jeg bruker Dophin. Har sett og studert innstillinger men har ikke funnet ut hvordan jeg kan slå den av igjen, så løsningen til nå har vært å slå av hele mobilen. Da forsvinner ikonet oppe til høyre på skjermen.. Noen som vet hvorfor det blir sånn ?

 

Og hvor dyrt er det å at å bruke den? Har aldri prøvd GPS funksjonen,jeg.

Lenke til kommentar

Har problemer med at telefonen ikke går i sleep mode, og har vært veldig restriktiv i forhold til hvilke programmer jeg har innstallert på den (minst mulig services gående).

Noen som har noen tips før jeg tar en hard reset?

 

Hva har du gående som syncer/push? 

 

 

Var selv akurat borti et fenomen der mail ble hengende slik at telefonen fikk høy wake time. Nytt oppsett av mailkonto fikset biffen.

 

 

Lenke til kommentar

GPS-funksjonen koster ingen ting. Er datatrafikk som koster penger

 

Så jeg kan bruke de forskjellige GPS aps uten at det koster penger? Jeg har f.eks Apps'n Cardio Trainer, der jeg kan bruke mobilen til å tracke løpeløypa mi uten at det koster meg noe?

Trodde det var svindyrt å bruke slike program jeg????

Lenke til kommentar

er det jeg som er blind men finnes det ingen søke funsjon som kan gjøre søk i bare denne tråden?

I bunnen av tråden, rett over sidetallene, står det "Søk i emne:". Der kan man søke i denne tråden.

 

jeg har installert nettleseren Dolphin.. Den fungerer supert, bare det at av og til slår "satelitt sender'n" seg på når jeg bruker Dophin. Har sett og studert innstillinger men har ikke funnet ut hvordan jeg kan slå den av igjen, så løsningen til nå har vært å slå av hele mobilen. Da forsvinner ikonet oppe til høyre på skjermen.. Noen som vet hvorfor det blir sånn ?

Gå til Settings -> Security & location -> Enable GPS satellites. Den aktiverer/deaktiverer GPS. Ikonet for GPS vil bare vises i notifications-linja når et program bruker GPS'en.

Lenke til kommentar

Har problemer med at telefonen ikke går i sleep mode, og har vært veldig restriktiv i forhold til hvilke programmer jeg har innstallert på den (minst mulig services gående).

Noen som har noen tips før jeg tar en hard reset?

 

Hva har du gående som syncer/push?

 

 

Var selv akurat borti et fenomen der mail ble hengende slik at telefonen fikk høy wake time. Nytt oppsett av mailkonto fikset biffen.

 

Avslører nok min uvitenhet nå.. syncer/push?????? hva mener du

 

jeg har prøvd å legge inn min google mail konto men har ikke fått det til, prøvde også min online konto men det skar seg også..

 

*føler seg en smule grønn nå* :D

Endret av gretema
Lenke til kommentar

er det jeg som er blind men finnes det ingen søke funsjon som kan gjøre søk i bare denne tråden?

I bunnen av tråden, rett over sidetallene, står det "Søk i emne:". Der kan man søke i denne tråden.

 

jeg har installert nettleseren Dolphin.. Den fungerer supert, bare det at av og til slår "satelitt sender'n" seg på når jeg bruker Dophin. Har sett og studert innstillinger men har ikke funnet ut hvordan jeg kan slå den av igjen, så løsningen til nå har vært å slå av hele mobilen. Da forsvinner ikonet oppe til høyre på skjermen.. Noen som vet hvorfor det blir sånn ?

Gå til Settings -> Security & location -> Enable GPS satellites. Den aktiverer/deaktiverer GPS. Ikonet for GPS vil bare vises i notifications-linja når et program bruker GPS'en.

 

Tusen takk ! :D

Lenke til kommentar

Har problemer med at telefonen ikke går i sleep mode, og har vært veldig restriktiv i forhold til hvilke programmer jeg har innstallert på den (minst mulig services gående).

Noen som har noen tips før jeg tar en hard reset?

 

Hva har du gående som syncer/push? 

 

 

Var selv akurat borti et fenomen der mail ble hengende slik at telefonen fikk høy wake time. Nytt oppsett av mailkonto fikset biffen.

 

Tja, har gmail på htc sin e-post på pull hvert 30. min, facebook, google kalender og kontakter som syncer automatisk, så det blir jo sikkert en del som kan henge seg opp som du sier. Tok en reset av den, og nå funker den igjen. (Har en mistanke om at en volum-widget hadde hengt seg opp, skal aldri innstallere den igjen)

Lenke til kommentar

GPS-funksjonen koster ingen ting. Er datatrafikk som koster penger

 

Så jeg kan bruke de forskjellige GPS aps uten at det koster penger? Jeg har f.eks Apps'n Cardio Trainer, der jeg kan bruke mobilen til å tracke løpeløypa mi uten at det koster meg noe?

Trodde det var svindyrt å bruke slike program jeg????

 

Har forklart dette tusen ganger før, men what the hell: GPS er selve tjeneste som finner ut hvor du er (Global Positioning System). Dette er kommunikasjon mellom din mobil og satellitter rundt jorden. Dette er gratis.

Men Google Maps for eksempel kan koste penger. Ikke for å finne ut hvor du er, men selve nedlastingen av kart. Hvis denne nedlastingen skjer via mobilnettet(3G/EDGE/etc) kan det koste penger(kommer an på ditt abo.) men wifi er som kjent som oftest gratis.

 

Nå vet ikke jeg hvordan Cardio Trainer er, men hvis det laster ned kart koster det nok datatrafikk, og dermed penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...