Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjør en nandroid backup. Kopier mappa de over på pc. Kjør wipe og formater SDkortet ditt. Last ned Villain 5.4 og legg det innpå SDkortet. Boot opp i recoverymenyen og velg apply update from SD. La den få noe tid og voila. Ny telefon. Dersom ting skulle gå skikkelig skeivt er det bare å koble SDkortet i pcen og legge over mappa med nandroid backup og du er tilbake til utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Jeg har nå fulgt denne, men når jeg holder inne power og home under oppstart(rett før punkt 7 på listen) får jeg bare opp et bilde av en mobil og en trekant med et utropstegn. Jeg rootet for lenge siden med Instantroot.

Hva er galt?

Jeg har kommet til steg 7 nå. Det jeg gjorde, var å skru av telefonene. Så hold jeg inne Home knappen, og mens jeg hold inne home knappen, trykket jeg bare en gang på power on knappen (hold altså ikke PW knappen inne) Og da kom jeg inn i "RA recovery meny" elns

Prøvde en gang til slik du beskriver. Holdt inne home, trykket kort på Power. Holdt Inne home-knappen til jeg så bildet av mobilen og trekanten.

Har jeg rootet "feil"? Hva er galt?

Bumper denne, dette frustrerer meg veldig

Endret av khaffner
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå fulgt denne, men når jeg holder inne power og home under oppstart(rett før punkt 7 på listen) får jeg bare opp et bilde av en mobil og en trekant med et utropstegn. Jeg rootet for lenge siden med Instantroot.

Hva er galt?

Jeg har kommet til steg 7 nå. Det jeg gjorde, var å skru av telefonene. Så hold jeg inne Home knappen, og mens jeg hold inne home knappen, trykket jeg bare en gang på power on knappen (hold altså ikke PW knappen inne) Og da kom jeg inn i "RA recovery meny" elns

Prøvde en gang til slik du beskriver. Holdt inne home, trykket kort på Power. Holdt Inne home-knappen til jeg så bildet av mobilen og trekanten.

Har jeg rootet "feil"? Hva er galt?

Bumper denne, dette frustrerer meg veldig

Jeg vil tro du har gjort noe feil her:

"5. Open flashrec. Then, Back up your recovery on first screen then in address bar put /sdcard/(ur amonra recoveryname with .img) and press flash. Typically it will be like this

/sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img"

Dette er 2 operasjoner, 1. Ta en backup. 2.Flash.img filen du har lagt på SD kortet.

Helt sikker på at de to operasjonene gikk riktig for seg?

Lenke til kommentar

Mener jeg har gjort det ja.

Rart... Uansett; metodikker avhenger av hva man har fra før av... Råder deg til å starta fra scratch og følge denne slavisk: http://androidforums...html#post454660

Prøvde og følge denne også, men får samme feilmelding på punkt 5 der ogsåsad.gif

har MoDaCo custom ROM 2.5 Enhanced på telefonen nå...har det noe å si?

Av forrige posten din så jeg problemet var at den var en .zip fil? Da har du nok feil fil... Direkte link til .apk

EDIT:

"Please note that current firmwares are patched. If you still have a phone with a cupcake (1.5) firmware, FlashRec may still work, but there are some patched cupcake firmwares too. If you get “Could not run command”, then your firmware is patched."

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar

Jeg startet flashrec, skrev inn /sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img i tekstboksen, trykket på "Flash Recovery Image", fikk "Flash Complete" som resultat.

ting gikk vel riktig for seg her?

edit:

På punkt seks, når jeg starter Titanium Backup får jeg følgende melding: "BusyBox works but the "su" command does not elevate to root: "whoami" reports "whoami: unknown uid 10077" instead of root/uid 0. I think your "Superuser Whitelist" system app does not work. Please check with your ROM Provider"

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Har noen en enkel guide man kan følge for å roote og legge inn custom rom?

*Snip*

Har problemer med punkt 3 og 4.

lastet ned filen flashrec som var en zipfil. når jeg legger denn på sd kortet på telefonen finner jeg ikke noen fil som heter flashrec.apk. er ingen filer som heter dette i den zippa filen jeg lastet ned.

Håper noen kan hjelpe meg.

Dette går ikke knirkefritt.

jeg får problemer på pungt 8. Jeg får bare backup failed : could not run command.

Hjelp, noen som har noen forslag på hva jeg skal gjøre.

Her er en direkte link til FlashRec, i .apk format. Prøv den:

http://zenthought.org/system/files/asset/2/flashrec-1.1.3-20091107-2.apk

Når det gjelder ditt problem med punkt 8, har du T-mobile HTC Hero?

Har lest at mange har problemer med å flashe de.

Hvis ikke FlashRec 1.3 (link over) funker så kan du prøve 1.2:

http://zenthought.org/system/files/asset/2/flashrec-1.1.2-20090909.apk

Ser du har custom ROM allerede på din telefon, da skal du allerede ha flashet et recovery image.

For å teste dette skru av telefonen og skru den på ved å holde HOME + POWER samtidig helt til du kommer til recovery imaget.

Endret av Empty
Lenke til kommentar

Jeg startet flashrec, skrev inn /sdcard/recovery-RA-hero-v1.6.2.img i tekstboksen, trykket på "Flash Recovery Image", fikk "Flash Complete" som resultat.

edit:

På punkt seks, når jeg starter Titanium Backup får jeg følgende melding: "BusyBox works but the "su" command does not elevate to root: "whoami" reports "whoami: unknown uid 10077" instead of root/uid 0. I think your "Superuser Whitelist" system app does not work. Please check with your ROM Provider"

Jeg fikk også noen rare feilmld så dreit i den der...

Det som skjer når du nå booter med home + power er at du kommer inn i standard recovery? Kan ikke skjønne dette:S

Edit: Eneste jeg kan tenke meg da er at du flasher feil fil (den du tok backup av?) Denne kan jeg hvertfall bekrefte funker!

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar

edit:

Da skal du ha flashet riktig ja!

Du kan prøve dette ved å skru av mobilen og holde HOME + POWER inne til du kommer til recovery imaget.

Når det gjelder Titanium Backup så ville jeg først prøvd å restarte telefonen og hvis det ikke funker, prøv å reinstaller.

Har hatt problemer med root programmer som trenger SU kommando, da holdt det å restarte for min del.

Lenke til kommentar

edit:

Jeg fikk også noen rare feilmld så dreit i den der...

Det som skjer når du nå booter med home + power er at du kommer inn i standard recovery? Kan ikke skjønne dette:S

Når du starter med HOME + POWER så starter den et annet recovery image, som har rettigheter til hele telefonen. Herfra så kan du ta backup, flashe ny ROM (som krever root rettigheter, kall det gjerne Administrator rettigheter) osv.

Lenke til kommentar

Siste fra Villain

Denne er RÅ! Ekstremt rask og veldig godt brukergrensesnitt!

Iflg utvikler kommer straks en ny versjon av den: http://twitter.com/nprussell

Husk at dette er en Beta versjon. Det jeg savner i den er OTA oppdateringer(funka som f på 5.4), samt livewallpaper!

Vil absolutt anbefale denne til de som er usikre på hvilken ROM de skal gå for! Kan dog være verdt å vente på en endelig versjon med OTA noe jeg tror er rett rundt hjørnet.

Til dere som ikke får bootet første gang etter flashing: Første boot etter flash kan ta opp til 10 min. Mellom 5-10min er normalt. Ikke ta ut batteriet før det har gått ca 15 min.

Denneguiden er oppdatert og tar deg fra A til Å på en meget enkel måte. Finn din fw versjon og følg henvisningene i guiden slavisk!

Denne ser UTROLIG digg ut!! Akkurat lagt den inn nå, skal prøve den et par dager for å se om den er så bra som førsteinntrykket gir uttrykk for :D

Lenke til kommentar

Se der ja, nå kom jeg inn på menyen! Restarter mobilen etter NAND-backupen nå.

Har lyst til å installere Vanilla Eclair No added sugar, dere får høre fra meg snart :)

Skal bare ta backup så installerer jeg den ;)

Har sitti på 1.2 som fungerer knall!

Kan anbefale Pure Grid Calendar/Calendar og Music widget. Koster penger men vel verdt det. Kan synce Pure Calendar med ToDo programmet Astrid, helt supert!

Endret av Empty
Lenke til kommentar

Mener jeg har gjort det ja.

Rart... Uansett; metodikker avhenger av hva man har fra før av... Råder deg til å starta fra scratch og følge denne slavisk: http://androidforums...html#post454660

Prøvde og følge denne også, men får samme feilmelding på punkt 5 der ogsåsad.gif

har MoDaCo custom ROM 2.5 Enhanced på telefonen nå...har det noe å si?

Av forrige posten din så jeg problemet var at den var en .zip fil? Da har du nok feil fil... Direkte link til .apk

EDIT:

"Please note that current firmwares are patched. If you still have a phone with a cupcake (1.5) firmware, FlashRec may still work, but there are some patched cupcake firmwares too. If you get “Could not run command”, then your firmware is patched."

Hmm, hvor finner jeg disse?

Lenke til kommentar

Siste fra Villain

Denne ser UTROLIG digg ut!! Akkurat lagt den inn nå, skal prøve den et par dager for å se om den er så bra som førsteinntrykket gir uttrykk for :D

Sier meg enig her. La inn denne for noen timer siden og førsteinntrykket er at dette er solide greier. Minst like kjapt som stock og virker fullstendig stabil hittil.

Endret av Svendheim
Lenke til kommentar

Siste fra Villain

Sier meg enig her. La inn denne for noen timer siden og førsteinntrykket er at dette er solide greier. Minst like kjapt som stock og virker fullstendig stabil hittil.

Er dette da snakk om SlideVillain 1.0.1 BETA ? Er den solid selvom den er BETA? Det er vel ikke sense på den ?

Lenke til kommentar

Da blir det VillainROM v5.3?

Noen som kan finne link til en lettlest guide om hvordan man installerer custom rom? tongue.gif

Takk inv_biggrin.gif

http://theunlockr.co...ero-g2-how-tos/

jeg brukte den sia der, brukte how to root your hero in one click og how to load a custom ROM, funker som bare faen! jævla lett

Får bare opp "Could not run command" når jeg trykker på "Backup Recovery Image" i "FlashRec"

Hjelp

Hei,

Jeg får samme feilmelding...har du fått det til.

Fint om du kunne si hva du gjorde hvis det gikk i orden:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...