Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Har noen andre enn meg tenkt tanken om at HTC utsetter utvikling eller holder tilbake 2.1 til Hero pga markedsføringstaktikk?

Selvsagt, jeg tenker det samme. Men for å ikke gjøre sine kunder forbanna syns jeg de kunne sagt rundt juletider at updaten kommer i Juni (gitt at det faktisk gjør det).

Slik hadde de tjent på Legend-kjøpende Hero-eiere som ikke gidder vente lenge, og vi som bare vil ha en update får det når det blir lovet.

Den taktikken de bruker nå fører bare til rooting og custom ROMs, dårligere salg av nyere mobiler og sure kunder.

Correct me if I'm wrong

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jau, endte med samme medisin her. Jeg havnet forøvrig på denne rommen: Kimera 1.6

Riktignok en 1.5-build, men kjappere enn lynet, så jeg slår meg til ro med denne inntil HTC får ut fingrene. Det eneste jeg egentlig har savnet med Hero er å kjøre Sense uten noen form for lag, og det gjør denne rommen med glans. DoodleJump får vente til juni :p

Flere som har testet denne? Liker når ting går kjapt :)

Lenke til kommentar

Ja, nå er datoen 29.04.2010. HTC skulle gi oss oppdatering i slutten av april. Noen som har hørt noe? jeg har hvertfall ikke fått noe OTA... :thumbdown:

Oppdateringen er utsatt til juni

Fantastisk! :nei:

Nei, nå hiver jeg meg på bølgen jeg også, kan noen anbefale et rom for en som er glad i sense, og som ikke har en døyt erfaring med flashing, rooting og annet mikkmakk? :D

Endret av zimbad
Lenke til kommentar

Er ikke min telefon som kræsjer ved boot og slår seg av pga diverse crap rom's heller.

Du er vell en av de som kjøper Mac også da vell? :p

Godt at vi er forskjellige.

Noen kjøper en billig Nokia telefon og er fornøyd med at den kan ringe og sende meldinger.

Andre kjøper en dyrere telefon, en Htc Hero som de kan modifisere og se hva den er god for.

Noen kjøper pakkepc fra elkjøp og er fornøyd når den starter, og klarer å komme seg inn på Facebook.

Andre kjøper komponentene hver for seg og bygger pcen selv. Kanskje de til og med klokker pcen for å se hva komponentene er gode for...

Noen ønsker å lære og få litt hodebry på veien ;)

Lenke til kommentar

Har noen en enkel guide man kan følge for å roote og legge inn custom rom?

Denne guiden er veldig enkel å følge:

http://theunlockr.co...o-in-one-click/

Her er et kort sammendrag på norsk, men det anbefales å lese guiden!

Beklager at alle termer er på Engelsk, men har ikke Norsk språk på min ROM så får ikke oversatt.

1. På telefonen din, gå til Settings, Applications og hak av Unknow Source.

2. Mount SD kortet ditt. Når du plugger i ledningen så skal du kunne dra ned gardinen og velge å mounte ditt SD kort. Hvis ikke så gå til Settings, SD card og Phone Storage og klikk Unmount SD card.

3. Download this APK and recovery image and save it to your computer:

FlashRec.apk

Amon Ra's Hero Recovery Image

4. Når du har lastet ned programmene, legg de på minnekortet som du mountet i stad, men ikke legg filene i folder, rett på minnekortet!

5. Trekk ut kabelen og Unmount minnekortet.

6. Gå på Market og last ned Linda File Manager.

7. Start Linda File Manager, naviger til minnekortet (SD Card), finn FlashRed.apk og installer.

8. Start FlashRec programmet og klikk Backup Recovery Image og vent på at den skal bli ferdig.

9. Når den er ferdig, klikk på den tomme tekst boksen i FlashRec programmet og skriv:

/sdcard/recovery-RA-hero-v1.5.2.img

Så klikk på Flash Custom Recovery knappen og vent til den bli ferdig.

For å sjekke om man har rootet telefonen, slå av telefonen og slå den på ved å holde Home og Power knappen og da skal man komme til en meny som består av grønn tekst og mange forskjellige valg.

Skal man roote så laster man først ned en ny ROM, her ligger det mange:

http://forum.xda-dev...splay.php?f=512

Anbefaler VillainROM av nprussel (med Sense) eller VanillaEclair av RaduG (uten Sense)

Legg denne ROM'en på SD kortet ditt, start opp i Recovery, TA FØRST EN NANDROID BACKUP og tilslutt så kan du flashe ROM'en.

Har problemer med punkt 3 og 4.

lastet ned filen flashrec som var en zipfil. når jeg legger denn på sd kortet på telefonen finner jeg ikke noen fil som heter flashrec.apk. er ingen filer som heter dette i den zippa filen jeg lastet ned.

Håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Siste fra Villain

Denne er RÅ! Ekstremt rask og veldig godt brukergrensesnitt!

Iflg utvikler kommer straks en ny versjon av den: http://twitter.com/nprussell

Husk at dette er en Beta versjon. Det jeg savner i den er OTA oppdateringer(funka som f på 5.4), samt livewallpaper!

Vil absolutt anbefale denne til de som er usikre på hvilken ROM de skal gå for! Kan dog være verdt å vente på en endelig versjon med OTA noe jeg tror er rett rundt hjørnet.

Til dere som ikke får bootet første gang etter flashing: Første boot etter flash kan ta opp til 10 min. Mellom 5-10min er normalt. Ikke ta ut batteriet før det har gått ca 15 min.

Denneguiden er oppdatert og tar deg fra A til Å på en meget enkel måte. Finn din fw versjon og følg henvisningene i guiden slavisk!

Endret av Dundersalt
Lenke til kommentar

Beklager at alle termer er på Engelsk, men har ikke Norsk språk på min ROM så får ikke oversatt.

2. Mount SD kortet ditt. Når du plugger i ledningen så skal du kunne dra ned gardinen og velge å mounte ditt SD kort. Hvis ikke så gå til Settings, SD card og Phone Storage og klikk Unmount SD card.

FlashRec.apk

4. Når du har lastet ned programmene, legg de på minnekortet som du mountet i stad, men ikke legg filene i folder, rett på minnekortet!

7. Start Linda File Manager, naviger til minnekortet (SD Card), finn FlashRed.apk og installer.

8. Start FlashRec programmet og klikk Backup Recovery Image og vent på at den skal bli ferdig.

9. Når den er ferdig, klikk på den tomme tekst boksen i FlashRec programmet og skriv:

For å sjekke om man har rootet telefonen, slå av telefonen og slå den på ved å holde Home og Power knappen og da skal man komme til en meny som består av grønn tekst og mange forskjellige valg.

Anbefaler VillainROM av nprussel (med Sense) eller VanillaEclair av RaduG (uten Sense)

Legg denne ROM'en på SD kortet ditt, start opp i Recovery, TA FØRST EN NANDROID BACKUP og tilslutt så kan du flashe ROM'en.

lastet ned filen flashrec som var en zipfil. når jeg legger denn på sd kortet på telefonen finner jeg ikke noen fil som heter flashrec.apk. er ingen filer som heter dette i den zippa filen jeg lastet ned.

Dette går ikke knirkefritt.

jeg får problemer på pungt 8. Jeg får bare backup failed : could not run command.

Hjelp, noen som har noen forslag på hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

FlashRec.apk

Dette går ikke knirkefritt.

jeg får problemer på pungt 8. Jeg får bare backup failed : could not run command.

Hjelp, noen som har noen forslag på hva jeg skal gjøre.

Har du root?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...