Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var norsk tastatur på plass. Da er det bare å vente på at det gamle temaet kommer i kveld, og prøve og fikse apps2sd. Noen som vet hvordan man får til dette når en har rootet telefon med Cyanogennmod 1.4 recovery og ikke AmonRA. Har fått til å lage ext partisjonen, men det ser ikke ut som om den blir "loadet"

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke har laget en ext4 partisjon?

Hvis du har en ext2 eller ext3 partisjon skal den plukke dette opp automatisk, men dalvik-cache lagres fortsatt i telefonminnet, så det vil se ut som applikasjonene bruker endel plass her også.

Jeg har ca 50mb ledig på telefonminnet selv om jeg bruker a2sd.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Jeg bruker min HTC hero opp mot Google og ønsker derfor å kunne synkronisere mine kontakter, kalender og mail. Kaleder funker bra, men finnes det noe bedre mail program enn det som følger med standard og "Gmail" programmet?

Jeg sliter med kontakter, det blir skrevet en del mail og etter hva jeg skjønner så "auto-lagrer" google mail adresser selv om jeg ikke legger dem inn i mine Kontakter. Og dette kødde jo opp hele lista mi på telefonen når jeg ønsker å synkronisere, noen som har en god løsning her?

EDIT1:

Løsning på den med kontakter:

It's called People on the Hero, not Contacts, but I opened 'People', went to Groups tab, and pressing menu I had the option "Sync Groups".

I pressed that and it gave me the options:

- Sync all contacts

- My Contacts

So, I unticked 'Sync all', hit save, and voila!

Now have 233 contacts, all named the correct way instead of 1194!! :)

Endret av everlong
Lenke til kommentar

Ja, trenger litt hjelp til å roote HTC Heroen min.

Den er fra T-Mobile (Står T-Mobile og ikke HTC.)

Hsr prøvd GoldCard med Sandisk 2gb, men det funket ikke. Har prøvd i 2 MÅNEDER! Begynner å bli frustrende :(...

Har ca.50mb ledig på telefonminnet og trenger root for å flytte programmene over til sd-kort.

Takk (spør hvis du trenger mere informasjon)

Lenke til kommentar

Sikker på at du ikke har laget en ext4 partisjon?

Hvis du har en ext2 eller ext3 partisjon skal den plukke dette opp automatisk, men dalvik-cache lagres fortsatt i telefonminnet, så det vil se ut som applikasjonene bruker endel plass her også.

Jeg har ca 50mb ledig på telefonminnet selv om jeg bruker a2sd.

Mulig jeg har gjort noe feil. Kanskje jeg har laget ext4 i stedenfor ext2.

Har fulgt denne guiden til punkt og prikke.

Lenke til kommentar

Den guiden lager ext4 partisjon. Såfremt det ikke er endret i 5.4 støtter ikke VillainRom ext4 dessverre

EDIT: Kjør kommandoen "sdparted -dfs ext2" for å gjøre partisjonen om til ext2. Da bør det funger.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Fikk inn Recovery-RA-hero-v1.6.2.img boatloaderen og lagte meg en ny ext2 partisjon derfra. Ser ut som ting fungerte nå :) Plassen på telefonen gikk fra 69 til 86.

Har lagt merke til at telefonen er veldig kranglete når du skal bruke telefonen som "disk" visst du bruker andre kabler enn den som følgte med telefonen. Merkelig.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Ja, trenger litt hjelp til å roote HTC Heroen min.

Den er fra T-Mobile (Står T-Mobile og ikke HTC.)

Hsr prøvd GoldCard med Sandisk 2gb, men det funket ikke. Har prøvd i 2 MÅNEDER! Begynner å bli frustrende :(...

Har ca.50mb ledig på telefonminnet og trenger root for å flytte programmene over til sd-kort.

Takk (spør hvis du trenger mere informasjon)

Prøvd denne? Funka fin fint for meg, som du ser er det skreddersydde guider for de forskjellige fw typene

Lenke til kommentar

Jeg sendte en epost til HTC der jeg forklarte min missnøye.

Jeg fikk et svar (men ikke noe svar).

Kunne alle her i denne tråden sendt en epost til HTC og si ifra at de er på nippet ved å miste mange fremtidige kunder. Kunne jo være at de skjønner hva det betyr.

HTC mail

Lenke til kommentar

Jeg kjøprte tidligere med en yr.no widget og slet med treig telefon, etter at jeg fjernet den fra startskjermen så er telefonen mye kjappere igjen. Bare et forslg til dere som sliter med treige telefoner, så kan det godt være fordi dere har for mye "tull" på startskjermen.

Dette gjelder da HTC 1.5 rom.

Lenke til kommentar

Jeg bruker k9-mail, der har jeg ikke mindre enn 6 kontoer både pop og imap (google kontoer) og det er det som jeg syns fungerer best. Bare husk og deaktivere de andre kontoene og synkroniseringen med google ellers så får du 2 beskjeder om ny mail.....

Jeg bruker min HTC hero opp mot Google og ønsker derfor å kunne synkronisere mine kontakter, kalender og mail. Kaleder funker bra, men finnes det noe bedre mail program enn det som følger med standard og "Gmail" programmet?

Jeg sliter med kontakter, det blir skrevet en del mail og etter hva jeg skjønner så "auto-lagrer" google mail adresser selv om jeg ikke legger dem inn i mine Kontakter. Og dette kødde jo opp hele lista mi på telefonen når jeg ønsker å synkronisere, noen som har en god løsning her?

EDIT1:

Løsning på den med kontakter:

It's called People on the Hero, not Contacts, but I opened 'People', went to Groups tab, and pressing menu I had the option "Sync Groups".

I pressed that and it gave me the options:

- Sync all contacts

- My Contacts

So, I unticked 'Sync all', hit save, and voila!

Now have 233 contacts, all named the correct way instead of 1194!! :)

Endret av desverre
Lenke til kommentar

Takk - skal teste det ut!

Noen som opplever problemer med at kalenderen på mobilen feilviser iforhold til gmail kalender? Går jeg inn å ser på de gmail kalenderen så stemmer det der, mens på telefonen er de kanskje flyttet en dag. Telefonen synkroniserer med gmail.

Lenke til kommentar

Hei, da har jeg akkurat lagt inn VillainROM 5.4 på htc hero'en, (siden updaten til htc bare blir utsatt:S) men endte opp med bare knappe 80 mb ledig i telefonminnet.. noen som kan lage en god beskrivelse til en ganske noob på hvordan jeg kan lagre apps på sd-kortet??

Digger VillainROM'en:)) så den anbefalest på det sterkeste!!:D

På forhånd takk til den som evt. gidder å legge ut en slik beskrivelse:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...