Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Argh. Jeg formaterte jo og tok en WIPE av telefonen min etter jeg hadde tatt nandroid backup. Har filene på pcen, men slettet jo fra SD. Er det noen krise? Venter på villainrom skal boote opp her nå. Håper det funker :p.. men tar så lang tid :(

EDIT: jaja. funket heldigvis så ble ikke noen issue.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som har vært borti at kontaktene har forsvunnet plutselig? Skjedde under et opphold i Argentina hvor jeg vekslet litt på SIM-kort. Mistenker at det var WaveSecure(Beta) som gjorde det.

Uansett, det som da skjedde var at jeg hadde backup som jeg benyttet meg av. Formatet var litt feil, så ordnet alle kontaktene, og alt så bra ut.... inntil jeg ringte noen. Det bildet som kommer opp når jeg ringer eller noen ringer meg samsvarer ikke med det som er profilbildet på facebook. Den benytter faktisk profilbildet til andre personer konsekvent..

Noen som har en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar

Vurderer å legge inn VillainROM 5.3 (om det er den beste ROM-en), og har noen spørsmål til de som har gjort det:

- For det første, blir telefonen raskere med denne ROM-en enn original-ROM-en? Hvis ikke er det uaktuelt for meg.

- Får man flere problemer med telefonen generelt?

- Hvilken guide fulgte du, og kan man følge denne 100% ? Hvis ikke, hva må jeg gjøre annerledes? Jeg kjører HTC Hero kjøpt fra Komplett uten noen form for binding eller lås.

- Hvis noe går galt, hvordan gjenoppretter jeg telefonen sånn som den er nå?

Lenke til kommentar

Ikveld skal Villain 5.4 komme. Sinnsykt med oppdateringer da.

Ser ut som Nathan har klart å lage en egen for of OTA, som kommer med 5.4 og da trenger man ikke å flashe hele tiden, men hotfixes kommer av seg selv :)

Endret av Crimar
Lenke til kommentar

Ikveld skal Villain 5.4 komme. Sinnsykt med oppdateringer da.

Ser ut som Nathan har klart å lage en egen for of OTA, som kommer med 5.4 og da trenger man ikke å flashe hele tiden, men hotfixes kommer av seg selv :)

Oi. Jeg som la inn 5.3 i går. Kan man update uten å overskrive hele greia?

Funka fint å bare flashe med OTA beta update. KJører nå 5.4. Førsteintrykket er bra.

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar

Hvordan får dere app2sd til å fungere på Villain Rom. Er det bare å lage en ext partisjon?

Edit.

Fikk det til. Nå er det full vårrengjøring på telefonen. Wipe og formatering av sdkort + app2sd. Legger inn alt på ny med Villain 5.4 rom. Håper det går litt kjappere. Fikk opp melding om lite plass igjen før jeg startet.

Æsj. Villain 5.3 så mye bedre ut enn 5.4 Hvorfor måtte de fjerne den transparente menyen nederst..

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Vurderer å legge inn VillainROM 5.3 (om det er den beste ROM-en), og har noen spørsmål til de som har gjort det:

- For det første, blir telefonen raskere med denne ROM-en enn original-ROM-en? Hvis ikke er det uaktuelt for meg.

- Får man flere problemer med telefonen generelt?

- Hvilken guide fulgte du, og kan man følge denne 100% ? Hvis ikke, hva må jeg gjøre annerledes? Jeg kjører HTC Hero kjøpt fra Komplett uten noen form for binding eller lås.

- Hvis noe går galt, hvordan gjenoppretter jeg telefonen sånn som den er nå?

- Det varierer fra flash til flash. Skal du ha en rask rom så burde du sjekke ut vanilla ROM's, altså uten Sense. VanillaEclair er en av de, kan lese mer om denne her:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=662476

- Dette varierer fra ROM til ROM. Det finnes noen haker med nesten hver eneste ROM, men mange av disse har ingen betydning for hverdagsbruk. Ta å les litt på sidene til de forskjellige så finner du det fort ut.

- Jeg brukte en flashmetode fra TheUnlockr, står litt mer om den her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1135966&view=findpost&p=15556331

- Før hver flash så lager du noe som heter en Nandroid backup som du kan flashe tilbake til hvis noe skulle bli tullete. Jeg har aldri brukt en Nandroid backup, men tar hver gang for å være helt sikker.

Lenke til kommentar

Fikk ingen svar sist. Er det vanskelig å unroote? Evt. hvordan?

Det går fint. Gå til HTC sin heimeside og last ned siste romen fra HTC. Den flasher ALT på nytt igjen, og den blir som før.

Har du prøvd dette før ? Har du sjekket at root tilgangen blir borte? Takker får svar;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...