Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har en oppdatert guide fra "A til Å" på dette med custom rom (inkl rooting osv). Har forstått det slik at det finnes muligheter for å bricke så vil gjerne bruke en rikig up to date guide.

1. Etter å ha rootet og lagt inn custom. Kan man gå tilbake til original + unroote?

2. Leste et sted om noe som het RUU, hva er dette? Leste og at oppdateringer over nettet kan lage kvalm?(mulig jeg husker feil).

Vet ovenfor er googlebart, men ønsker å være 100% sikker før jeg begir meg ut på dette.

Edit: som spurt ovenfor: Når man oppdaterer en custom ROM, blir tlf wipa?

Takk

Når du rotter blir alt på telefonen borte. Bare overfør det du vil spare på til pcn og legg det inn seinere.

Det er veldig lett og unroote. Om du vil gjøre det, er det bare å legge inn den oppdateringen som HTC kom med til Hero rett etter den kom ut. Null stress!

Link til hvordan man rooter Heroen:

http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-root-your-htc-hero-in-one-click/

Link til hvordan man tar backup av telefonen (fint å gjøre før man laster et custom ROM)

http://theunlockr.com/2010/02/06/how-to-backup-and-restore-your-android-phone/

Link til hvordan man legger inn custom ROM:

http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-load-a-custom-rom-on-your-htc-hero/

Alt det her er VELDIG lett. Jeg er ikke noe god på sånt, og jeg fikk det til med en gang. Det er videoer til alt, og bra beskrivelse for hvordan man gjør det!

Her er også link til VillainROM 5.2, om man lurer på noe, er det bare å spørre der, så får man som regel svar!

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=654030

Link til twitterkontoen til han som lager VillainROM, der oppdaterer han ofte om hvordan ting går, og når ting kommer! Er også der det er lettest og få tak i han, om man har noen spørsmål angående noen av rommene hans!

http://twitter.com/nprussell

Håper det her hjelper dere som har tenkt til å roote! Kom nettopp på at noen spørte om nye Market er i VillainROM, og ja, det er det!

Tar installasjonen av Villain Rom lang tid. Første boot-upen her har vart en stund nå. En blå X som fyker frem og tilbake. Skal det være sånn?

hmm, første booten min tok kanskje fem minutter. Husker ikke noen X da...

Lenke til kommentar

Der frøs Xen. Har stått i bootup i hvertfall 10 minutter nå. Har gått ifra Modaco 3.2 til Villain 5.2

Kjørte Nandroid backup og deretter update from zip (Villain).

Feil fremgangsmåte? Hva skjer om jeg velger wipe i nandroid. Mister jeg passord, meldinger, programmer osv?

Lenke til kommentar

Der frøs Xen. Har stått i bootup i hvertfall 10 minutter nå. Har gått ifra Modaco 3.2 til Villain 5.2

Feil fremgangsmåte? Hva skjer om jeg velger wipe i nandroid. Mister jeg passord, meldinger, programmer osv?

er nok ganske viktig å wipe før du oppdaterer til et nytt rom. Ta også restore, whipe og prøv igjen! Du mister meldinger, programmer osv når du gjør det ja. Men om du restorer, så skal du vel kunne ta backup av bilder osv hvertfall! :)

Edit: er vel egentlig lurest og ta nandroid backup etter du har rootet, men FØR du laster et custom ROM, så du har en clean backup og gå tilbake til. Så om jeg var deg, ville jeg kanskje lastet inn den siste Hero oppdateringen til Hero også rootet telefonen på nytt! Håper det hjelper, har ikke all verden av peilig på det her. Kanskje lurt å sjekke med noen av linkene i posten min over, for å være sikker!

Endret av Tskui
Lenke til kommentar

Kan man ha norsk språk om man kjører custom rom? f.eks VillainRom

Det kan man fint. Men er det noe du virkelig ønsker ? :p

Vet ikke :p

Sliter med å roote nå. Har fulgt disse guidene:

How To: Set Up ADB/USB Drivers for Android Devices

How To: Downgrade Your HTC Hero So It Can Be Rooted 

Men når jeg holder på å installere den gammle versonen av Android så får jeg opp feilmelding. Wrong Customer ID. Har prøvd med to forskjellige minnekort. 

Lenke til kommentar

Kan man ha norsk språk om man kjører custom rom? f.eks VillainRom

Det kan man fint. Men er det noe du virkelig ønsker ? :p

Vet ikke :p

Sliter med å roote nå. Har fulgt disse guidene:

How To: Set Up ADB/USB Drivers for Android Devices

How To: Downgrade Your HTC Hero So It Can Be Rooted 

Men når jeg holder på å installere den gammle versonen av Android så får jeg opp feilmelding. Wrong Customer ID. Har prøvd med to forskjellige minnekort. 

Aldri prøvd ADB greia (aner ikke hva det er) Men når jeg prøvde å unroote min hero ved å legge inn RUU filene, så fikk jeg også Wrong Customer-ID. Da gikk jeg på HTC.com og lastet ned oppdateringen til Hero og det funket. Nå skulle jeg ikke downgrade da. Jeg hadde faktisk ikke bruk for å gjøre det. Fikk rootet den uansett.

Lenke til kommentar

Kom nettopp på at når jeg skulle ta backup i flashrec så feila jeg første gangen, men så trykte jeg på knappen en gang til, også funka det alikevell:P om du bare har prøvd en gang, så kan du jo prøve å bare trykke to ganger! hehe

Lenke til kommentar

er vel i utgangspunktet det feilmeldingen din betyr. TROR kanskje det har noe med at du må ha fil for riktig land eller noe, eller for Europa. Mener å ha lest noe sånt. Derfor jeg, når jeg bare skulle unroote, gikk på htc sin side og fant oppdateringen der. For å sørge for at det var riktig.

Lenke til kommentar

er nok ganske viktig å wipe før du oppdaterer til et nytt rom. Ta også restore, whipe og prøv igjen! Du mister meldinger, programmer osv når du gjør det ja. Men om du restorer, så skal du vel kunne ta backup av bilder osv hvertfall! :)

Edit: er vel egentlig lurest og ta nandroid backup etter du har rootet, men FØR du laster et custom ROM, så du har en clean backup og gå tilbake til. Så om jeg var deg, ville jeg kanskje lastet inn den siste Hero oppdateringen til Hero også rootet telefonen på nytt! Håper det hjelper, har ikke all verden av peilig på det her. Kanskje lurt å sjekke med noen av linkene i posten min over, for å være sikker!

Fikk det til. Måtte en wipe og ny installering til ja. Mistet alt av logger, meldinger, spillelister osv.

Endte opp med å rulle tilbake til backupen. Mulig jeg legger inn MyBackupPro og tester videre. Merka ikke særlig forskjell mellom Modaco 3.2 og Villain 5.2

Lenke til kommentar

Fikk det til. Måtte en wipe og ny installering til ja. Mistet alt av logger, meldinger, spillelister osv.

Endte opp med å rulle tilbake til backupen. Mulig jeg legger inn MyBackupPro og tester videre. Merka ikke særlig forskjell mellom Modaco 3.2 og Villain 5.2

Bra du fikk det til! Det jeg liker med Villain er hat Russel som lager det er veldig flink til å oppdatere folk om hva som skjer, og kommer ofte ut med nye oppdateringer for romene sine!

Lenke til kommentar

JFM: Hvorfor skal du nedgradere? Alt du trenger å gjøre er å få lagt inn recovery image, så kan du begynne å flashe om til custom rom.

Hvis jeg ikke husker feil så trenger du vel bare å gjøre følgende for å roote en hero:

Laste ned astro file manager fra marked.

Laste ned flashrec og siste version av amon ra recovery image og legge begge på minnekortet.

Starte flasrec via astro.

Ta så først en backup.

Flash så amon ra recovery image. Viktig at når du skriver inn hvor denne befinner seg at du benytter riktige store og små bokstaver.

Skal ikke være noe værre en dette. Så booter du bare inn i recovery på måten det gjøre på hero.

Lenke til kommentar

Ja, når HTC ikke vil gi oss oppdateringene pga økonomiske hensikter så er det bra at andre gir ut gode roms.

Har akkurat lagt inn MyBackup Pro. Skal kjøre backup av alt slik at jeg får testa Villain et par dager før jeg bestemmer meg for om Modaco eller Villain er veien å gå.

Lenke til kommentar

JFM: Hvorfor skal du nedgradere? Alt du trenger å gjøre er å få lagt inn recovery image, så kan du begynne å flashe om til custom rom.

Hvis jeg ikke husker feil så trenger du vel bare å gjøre følgende for å roote en hero:

Laste ned astro file manager fra marked.

Laste ned flashrec og siste version av amon ra recovery image og legge begge på minnekortet.

Starte flasrec via astro.

Ta så først en backup.

Flash så amon ra recovery image. Viktig at når du skriver inn hvor denne befinner seg at du benytter riktige store og små bokstaver.

Skal ikke være noe værre en dette. Så booter du bare inn i recovery på måten det gjøre på hero.

I guiden fra Unlockr.com sies det at du skal nedgradere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...