Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du gir faen i det innebygde sms-programmet og henter Handcent SMS (gratis fra market). Det er den mest populære androidapplikasjonen på market.

 

Les posten min en gang til!

 

Samme problem i det :(

 

 

 

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Jeg roota telefonen min i dag og la inn custom rom. Men nå får jeg ikke sett kun kontaktene som ligger på telefonen. Ser dobbelt av alle, både telefonkontaktene OG simkontaktene. Noen som veit hvordan jeg fikser dette? Kjører VillainROM 3.4 (HTC Sense - Android 2.1)

Lenke til kommentar

Jeg roota telefonen min i dag og la inn custom rom. Men nå får jeg ikke sett kun kontaktene som ligger på telefonen. Ser dobbelt av alle, både telefonkontaktene OG simkontaktene. Noen som veit hvordan jeg fikser dette? Kjører VillainROM 3.4 (HTC Sense - Android 2.1)

Du får ikke endret det, er en av de få bugsa VillainROM inneholder. Brukte denne ROMen før, men gikk tilbake til den originale som jeg hadde tatt backup av.

 

En løsning er å slette SIM-kontaktene, for så å eksportere kontaktlisten til SD-kortet (kan ikke eksportere ALLE kontakter på en gang til SIM...) dersom du senere skal importere dem.

 

Dette er imidlertid ikke et problem i den kommende offisielle 2.1-versjonen, basert på at HTC Legend ikke har denne feilen.

Endret av Krizp0
Lenke til kommentar

Jeg roota telefonen min i dag og la inn custom rom. Men nå får jeg ikke sett kun kontaktene som ligger på telefonen. Ser dobbelt av alle, både telefonkontaktene OG simkontaktene. Noen som veit hvordan jeg fikser dette? Kjører VillainROM 3.4 (HTC Sense - Android 2.1)

Du får ikke endret det, er en av de få bugsa VillainROM inneholder. Brukte denne ROMen før, men gikk tilbake til den originale som jeg hadde tatt backup av.

 

En løsning er å slette SIM-kontaktene, for så å eksportere kontaktlisten til SD-kortet (kan ikke eksportere ALLE kontakter på en gang til SIM...) dersom du senere skal importere dem.

 

Dette er imidlertid ikke et problem i den kommende offisielle 2.1-versjonen, basert på at HTC Legend ikke har denne feilen.

 

okei! takk for svaret! Hvordan går man tilbake til 1.5 om man ikke har tatt backup? er man fucked da? hehe. Man kan vel oppdatere til 2.1 når det kommer fra HTC selvom man kjører Villain rom?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvor mange av dere er det som opplever å ha støv på skjermen, altså under det øverste laget som du trykker på? Etter det jeg har lest er dette et ganske så utbredt problem. Se etter, ligger det noen støvkorn under der og lurer?

Lenke til kommentar

Er verdt å nevne at jeg selv bruker en taskkiller, men kun for å virkelig stoppe Market når jeg skal skifte min falske location med Market Enabler for å få tilgang til Betal-apps

Trenger faktisk ikke en taskkiller til det engang. Eneste du trenger å for at MarketEnabler skal fungere er å slette cache via Settings > Applications > Manage.

 

Du mener under settings for systemet? Ja, her kan man slette cache, data programmer har lagret (som søkehistorien i endel programmer) og endre defaults for programmer osv (f.eks fjerne at Dolphin skal være standard nettleser). Det kjipe er at det går 100 år å åpne "Manage applications" om man har endel apps installert.

 

Er veldig fornøyd med telefonen min. Opplever ingen problemer med klokke eller alarm. Telefonen går sjelden særlig fortere med bruk av taskkiller. Egen erfaring og "blindtesting" har vist at det ofte bare er placebo. Man føler at telefonen går fortere når færre programmer kjører. Telefonen min går like fort når det er 20 MB RAM ledig som når det er 60 MB.

 

En ting som irriterer meg litt er at endel av HTCs programmer faktisk er vesentlig tregere enn de fleste andre programmer. Eksempler er Messages og People (forsåvidt også Albums, Peep osv). Prøv å scroll i en SMS-tråd med f.eks 40 meldinger. Det er helt latterlig å se på. De flyter rett og slett ikke bra nok.

 

Kan noen btw forklare meg hvorfor scrollbaren endrer størrelse når man scroller i diverse programmer? Prøv å scroll i en SMS-tråd og se på størrelsen på scrollbaren når du scroller. Den skifter hele tiden, og er dermed en dårlig indikator på lengden av tråden. Det samme skjer i de fleste programmer som bruker den typen scrollbar.

Endret av oj88
Lenke til kommentar

okei! takk for svaret! Hvordan går man tilbake til 1.5 om man ikke har tatt backup? er man fucked da? hehe. Man kan vel oppdatere til 2.1 når det kommer fra HTC selvom man kjører Villain rom?

Du finner stock versjonene her.

NB: Den nordiske versjonen er 2.73.405.5 som du finner i listen der.

Har du tidligere oppdatert radio, er det 63.18.55.06EU_6.35.06.18 som følger med stock 1.5 ;)

 

Tviler på at du får oppdatert til den offisielle 2.1-versjonen fra HTC med VillainROM i og med at den (muligens) kommer som OTA (Over The Air).

Endret av Krizp0
Lenke til kommentar

Hvor mange av dere er det som opplever å ha støv på skjermen, altså under det øverste laget som du trykker på? Etter det jeg har lest er dette et ganske så utbredt problem. Se etter, ligger det noen støvkorn under der og lurer?

 

Jupp, ett stort ett, midt på!

Endret av Mreinha
Lenke til kommentar

Jeg roota telefonen min i dag og la inn custom rom. Men nå får jeg ikke sett kun kontaktene som ligger på telefonen. Ser dobbelt av alle, både telefonkontaktene OG simkontaktene. Noen som veit hvordan jeg fikser dette? Kjører VillainROM 3.4 (HTC Sense - Android 2.1)

Du får ikke endret det, er en av de få bugsa VillainROM inneholder.

 

Dette er ikkje ein bug. ROM-en er basert på ein CDMA-versjon som ikkje har simkort, og derfor blir det dobbelt opp.

Lenke til kommentar

2. Dette er kanskje det jeg hater mest med Hero. Er litt usikker på om vi snakker om det samme da. Problemet mitt er at jeg først kan få en sms fra noen jeg ikke har lagret på telefonen. F.eks er nummeret 12345678. Siden jeg vet at sms-en kommer fra Ola Normann, så lagrer jeg en ny kontakt. Ola Normann med tlf 12345678. Men i sms programmet så står det enda 12345678 i stede for Ola Normann når jeg motar sms fra han. Dette gjelder både standard programmet og Handsendt SMS

Visst du har fjernet (eller lagt til) "+47" er det det som forårsaker problemet.

 

 

Kan noen btw forklare meg hvorfor scrollbaren endrer størrelse når man scroller i diverse programmer? Prøv å scroll i en SMS-tråd og se på størrelsen på scrollbaren når du scroller. Den skifter hele tiden, og er dermed en dårlig indikator på lengden av tråden. Det samme skjer i de fleste programmer som bruker den typen scrollbar.

Du kan ta tak i scrollbaren som kommer frem og scrolle gjennom alfabetet, f.eks. i telefonboka.

Endret av Kaggen
Lenke til kommentar

Du kan ta tak i scrollbaren som kommer frem og scrolle gjennom alfabetet, f.eks. i telefonboka.

 

Jeg snakker ikke om scrollbaren i People-programmet, men i programmer som Messages og Facebook osv osv. Størrelsen på den endrer seg når man scroller (ser det best når man scroller fort, spesielt i en lang SMS-samtale i Messages). Jeg skjønner bare ikke poenget og synes det ser ut som dårlig arbeid :)

Lenke til kommentar

Det er meningen. Scrollbaren endrer størrelse etter hvor lange meldingene som vises er. Det virker som den er så lang som den ville vært om den ikke endra størrelse og alle meldingene hadde vært like lange som de som vises. Den blir kortere hvis det vises få og lange meldinger, og lengre hvis det vises korte og mange meldinger. Hvorfor de har laget det slik vet jeg ikke da...

 

edit: Lengden er altså antall meldinger som vises delt på totalt antall meldinger i tråden. Kanskje de har gjort det sånn så den indikerer antall meldinger i tråden i forhold til hvor mange som vises, istedenfor mengde tekst i tråden i forhold til det som vises.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

Det er meningen. Scrollbaren endrer størrelse etter hvor lange meldingene som vises er. Det virker som den er så lang som den ville vært om den ikke endra størrelse og alle meldingene hadde vært like lange som de som vises. Den blir kortere hvis det vises få og lange meldinger, og lengre hvis det vises korte og mange meldinger. Hvorfor de har laget det slik vet jeg ikke da...

 

edit: Lengden er altså antall meldinger som vises delt på totalt antall meldinger i tråden. Kanskje de har gjort det sånn så den indikerer antall meldinger i tråden i forhold til hvor mange som vises, istedenfor mengde tekst i tråden i forhold til det som vises.

 

Ok, takk for svar. Har tenkt noe av det samme selv. Ser uansett rotete ut, og jeg tviler på at særlig mange liker denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Har tenkt noe av det samme selv. Ser uansett rotete ut, og jeg tviler på at særlig mange liker denne funksjonen.

Det er jo en ganske vanlig måte å gjøre det på. Prøv bare på PC'en: åpne vg.no og så www.diskusjon.no og sammenlign scrollbaren i nettleseren din. Den vil være mye mindre på vg enn på forumforsiden.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar. Har tenkt noe av det samme selv. Ser uansett rotete ut, og jeg tviler på at særlig mange liker denne funksjonen.

Det er jo en ganske vanlig måte å gjøre det på. Prøv bare på PC'en: åpne vg.no og så www.diskusjon.no og sammenlign scrollbaren i nettleseren din. Den vil være mye mindre på vg enn på forumforsiden.

 

Ehm nei, dette er helt annerledes.

 

Dette blir som om størrelse på scrollbaren i Firefox skulle endret seg mens jeg scroller på en og samme side, f.eks vg.no. Det gjør den jo ikke. Poenget på Hero er at scrollbaren endrer størrelse mens jeg scroller på en og samme side (f.eks en SMS-tråd).

Endret av oj88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...