Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen andre her som har opplevd noen av disse bugsene med sin Hero?

 

-Trackballen går til høyre uten at jeg i det hele tatt er nær den. Altså, ikke fysisk.

 

-Internett slutter pluttselig å virke. Jeg kan ha surfet i en time også pluttselig vil den ikke laste noe. Jeg har nett og alt men ingen ting skjer. Det er kun i nettleseren, market og andre ting funker. Ofte får jeg heller ikke koblet meg til med mobilt nett

 

-Får ikke sendt mms, må skru av og på for at det skal funke.

 

-Noen ganger mens jeg surfer, så lukker nettleseren seg og går tilbake til hovedskjermen. Da kan jeg ikke trykke på noe, men jeg kan holde home-knappen inne for så å velge nettleseren fra programmer jeg har brukt, så funker den igjen.

 

Alle disse tingene kan ofte fikses ved å starte telefonen på nytt, ikke trackballen, for den slutter å gjøre det det av seg selv etter et minutt eller noe.

 

Om noen av dere har hatt det her skje med dere, er det noe å gjøre med det? Kan prøve å stille den tilbake til fabrikkstandar, men om det er annen måte å gjøre det på så vil jeg heller det. Har ikke taskiller eller noe sånt lenger. Så det burde ikke være problemet.

Lenke til kommentar

Er det noen andre her som har opplevd noen av disse bugsene med sin Hero?

 

-Trackballen går til høyre uten at jeg i det hele tatt er nær den. Altså, ikke fysisk.

 

-Internett slutter pluttselig å virke. Jeg kan ha surfet i en time også pluttselig vil den ikke laste noe. Jeg har nett og alt men ingen ting skjer. Det er kun i nettleseren, market og andre ting funker. Ofte får jeg heller ikke koblet meg til med mobilt nett

 

-Får ikke sendt mms, må skru av og på for at det skal funke.

 

-Noen ganger mens jeg surfer, så lukker nettleseren seg og går tilbake til hovedskjermen. Da kan jeg ikke trykke på noe, men jeg kan holde home-knappen inne for så å velge nettleseren fra programmer jeg har brukt, så funker den igjen.

 

-Problemet med trackballen høres strengt tatt ut som en maskinvarefeil, uten at jeg skal si det for 100% sikkert.

 

-Det med at nettleseren ikke kan åpne nye sider har jeg opplevd også - som hos deg løser det seg ved å restarte telefon. Har dog ikke opplevd at den har kræsja som du beskriver. Får håpe det blir bedre i 2.1.

 

-Når det gjelder problemer med MMS (og generelt andre problemer med datatrafikk), så hjelper det i mange tilfeller å bare slå flymodus av og på igjen. Litt slitsom det og, men likevel tusen ganger kjappere enn å starte hele telefonen på nytt.

Lenke til kommentar

Hei, jeg prøver igjen i.o.m at jeg ikke kan se at jeg har fått noe svar..

jeg lurer på om hvorfor jeg ikke greier å syncronisere kontaktene mine med gmail.com?

jer får bare opp: "Sorry! The process android.process.acore has stopped unexpectedly. please try again." hele tiden. har akkurat stillt telefonen tilbake til fabrikkinstillinger osv. men hjelper ikke:( kan noen hjelpe meg??

 

Mvh Marius

Lenke til kommentar

Flere som har hatt problemer med å laste ned fra market?

Prøver å laste ned noe fra market nå, men det står bare starter nedlasting og ingeting skjer.

 

Det har skjedd før, men da har det kommet etter en stund. Men nå har det stådd i over 24 timer sånn.

 

Har du prøvd å åpne/logge inn i Google Talk? Det pleier å hjelpe hvis market henger.

Lenke til kommentar

Er det noen andre her som har opplevd noen av disse bugsene med sin Hero?

 

-Trackballen går til høyre uten at jeg i det hele tatt er nær den. Altså, ikke fysisk.

 

-Internett slutter pluttselig å virke. Jeg kan ha surfet i en time også pluttselig vil den ikke laste noe. Jeg har nett og alt men ingen ting skjer. Det er kun i nettleseren, market og andre ting funker. Ofte får jeg heller ikke koblet meg til med mobilt nett

 

 

Opplever jevnlig disse problemene på min telefon også. Har så langt inne klart å finne noen annen løsning enn å restarte mobilen..

Lenke til kommentar

Håper ikke denne samtalen mellom HTC og kunde er oppdiktet:P

 

Utdrag:

 

Thank you for contacting us,

 

Regarding your request, kindly be informed that there are Rom upgrades to the HTC Hero released for the handsets with the following Roms Nordic/Greek/RUS/UKR/SA on the 16th of April.

Rom upgrades for other handsets should follow shortly.

 

Please note that you can contact us via support line. For further details, please go to http://www.htc.com/europe/CA_Hotline.aspx, you’ll find a toll free number that you can dial only from a landline.

Best Regards,

HTC Team

http://www.htc.com

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min HTC Hero siden august i fjor og jeg må si at jeg er kanskje ikke like begeistret for mobilen som enkelte av dere...

 

Tidligere hadde jeg en iphone som jeg var fornøyd med, med tanke på brukergrensesnittet.. Det at den var veldig lukket fikset jeg med en jailbreak. Når jeg så gikk til innkjøp av en Hero, så var det fordi jeg ikke ville vente på iphone 3GS. Jeg måtte ha en ny mobil asap. Førsteinntrykket var veldig positivt, men...

 

Siden den gang sitter jeg igjen med følgende inntrykk:

- Den er TREG! Alt går tregt etter en stund og JA, jeg har taskkiller...

- Klokka er upålitelig... Lagt merke til at alarmen ikke går av fordi klokka "henger"? Den får ikke rett tid av og til før du trykker på en tast. DET er alt for dårlig til å være en mobil fra 2009!!!

- Kameraet er tregt, dårlige bilder blir det også om du ikke har sola som blitz...

- Synkroniseringen av kontaktene med gmail synker ikke alltid, så det hender kontaktene forsvinner...

- Det innebygde SMS-programmet SUGER! Hvorfor må den sjekke i databasen hvilket navn som hører til hvilket nr. hver gang du åpner sms-listen? (igjen: TREG).

 

Kunne nok ha kommet på flere ting, men får la dette være en liten utblåsning i første omgang.. hehe..

 

Selvsagt er det noen gode sider ved mobilen, men HVORFOR?!?!?!?!? kan ikke Google åpne Market for oss som ønsker å kunne betale? (ja jeg vet du kan fikse dette, men...) Og hvorfor skal vi med Android få alle de dårlige spillene/programmene??? Solitaire som TOP-spillet, er det mulig? Apple Appstore har MYE dritt, men de har sannelig noe som Android Market ikke har også: UTVALG!

 

Så om noen vil kjøpe en HTC Hero, har jeg en liggende.. ;-)

Lenke til kommentar

Tja. Angående taskkiller, les dette. (Oppsummert: ikke drep prosesser, da Android gjør dette etter behov. Hvis du dreper en prosess selv bruker den bare lenger til på å starte opp neste gang.)

 

activity_lifecycle.png

 

 

 

 

 

Klokka "henger": Dersom alarmen ikke går når den skal er det taskkillere som ofte har skylden. Les punktet over.

 

Kameraet skal visstnok bli raskere med neste update, oppstart og autofokus såvidt jeg husker.

 

Jeg bruker HandcentSMS istedenfor det som fulgte med, går mye raskere og er penere i mine øyne. Mange konfigurasjonsmuligheter, go nuts.

 

Gmail-synkronisering fungerer fint her, aner ikke hva problemet er.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Jeg henger meg på hva Khaffner sier. Telefonen fungerer egentlig ypperlig.

 

Eneste irritasjonsmomenter jeg kommer på er følgende:

Meldinger som sendes/kommer innen 1 minutt havner i feil rekkefølge.

3G-nettet suger i Oslo.

 

Punkt nr. 2 er dog ikke Hero sin feil, men heller Netcom.

Lenke til kommentar

Er verdt å nevne at jeg selv bruker en taskkiller, men kun for å virkelig stoppe Market når jeg skal skifte min falske location med Market Enabler for å få tilgang til Betal-apps

Trenger faktisk ikke en taskkiller til det engang. Eneste du trenger å for at MarketEnabler skal fungere er å slette cache via Settings > Applications > Manage.

Lenke til kommentar

1.

 

Klokka er upålitelig... Lagt merke til at alarmen ikke går av fordi klokka "henger"? Den får ikke rett tid av og til før du trykker på en tast. DET er alt for dårlig til å være en mobil fra 2009!!!

 

 

2.

 

Det innebygde SMS-programmet SUGER! Hvorfor må den sjekke i databasen hvilket navn som hører til hvilket nr. hver gang du åpner sms-listen? (igjen: TREG).

 

 

1. Har også merket at klokka ikke oppdaterer seg skikkelig. Men alarmen ringer til rett tid hver morgen, så for meg gjør det ikke så mye.

 

 

2. Dette er kanskje det jeg hater mest med Hero. Er litt usikker på om vi snakker om det samme da. Problemet mitt er at jeg først kan få en sms fra noen jeg ikke har lagret på telefonen. F.eks er nummeret 12345678. Siden jeg vet at sms-en kommer fra Ola Normann, så lagrer jeg en ny kontakt. Ola Normann med tlf 12345678. Men i sms programmet så står det enda 12345678 i stede for Ola Normann når jeg motar sms fra han. Dette gjelder både standard programmet og Handsendt SMS

 

 

 

 

I tillegg så har jeg hatt problemer i det siste med å få kobla til W-lan her. 

 

Håper Android 2.1 gjør susen :)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...