Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan man laste podcasts direkte til telefonen da? Har aldri brukt dette før så litt usikker på fremgangsmåten :)

 

Mediafly er klart min fortrukne podcast player/downloader; Søg på udsendelsen navn eller titel og afspil direkte eller download til dit SD kort på et øjeblik. V

Lenke til kommentar

Ehm, går det an å bruke en av de overførte mp3'ene som ringetone? har ikke klart å finni ut hvor jeg gjør det ihvertfall :)

 

Hvis jeg har forstått deg rett, får du ikke brukt de ulike mp3-filene slik du vil. De dukker f.eks ikke opp som alarmtone når du ønsker det. Dette skulle hjelpe, håper jeg:

 

På minnekortets rotmappe er det, eller lager du, en mappe som heter media.

I media er det, eller lager du mappen audio.

I mappen audio er det eller oppretter du disse tre mappene: alarms, notifications og ringtones.

Så legger du inn ønskede mp3-filer i disse mappene. De du f.eks både vil bruke som alarm og ringetone, må ligge i begge mappene.

 

Mappene skrives med liten forbokstav.

 

Unødvendig kronglete å måtte gjøre det slik, men det er ikke jeg som har utviklet Android :)

Virker dette kun på roota mobiler?

Fant ikke noen mappe som heter media eller audio osv. Lager meg bare det på minnekortmappa?

Lenke til kommentar

Er det flere som opplever av SIM-kortet "faller" ut, og telefonen mister kontakt med nettet? Jeg gjør nemlig det og det kan være temmelig irriterende til tider.. :(

Skjedd med meg også, enten så skrur jeg den av og på eller tar flymodus av og på.. Hvis ikke venter jeg bare, noe som er irriterende..

Lenke til kommentar

Gutta, hør på hva jeg sier, da! Du trenger ikke roote og masse tull og tøys for å legge MP3'r som ringetoner. Når du spiller en låt å musikkspilleren, trykker du "Menu" og "Set as ringtone". Da legger den seg i ringetone-lista så du kan velge den som en anna ringetone. Eller meldingslyd. Eller alarmtone.

Lenke til kommentar

Gutta, hør på hva jeg sier, da! Du trenger ikke roote og masse tull og tøys for å legge MP3'r som ringetoner. Når du spiller en låt å musikkspilleren, trykker du "Menu" og "Set as ringtone". Da legger den seg i ringetone-lista så du kan velge den som en anna ringetone. Eller meldingslyd. Eller alarmtone.

1. det er ikke ringetone jeg snakker om

2. jeg har prøvd å bare ta en sang som alarmlyd, DET VIRKER IKKE.

3. Jeg finner ikke mappen som heter media, skal jeg lage den, da?

4. jeg har prøvd å velge en sang som ringetone uten at det går ann å velge den som alarmtone.

Lenke til kommentar

Å oppgradere til ny offisiell ROM fra HTC vil fjerne root tilgang på telefon ja, dette er ikke noen hemmelighet. Men med nye rom'en får du kanskje ikke bruk for rootet telefon lenger, da updaten muligens dekker de problemene du må ha rootet telefon for tidligere.

 

Jeg kommer nok til å oppgradere til den offisielle, men er litt usikker da jeg mister muligheten for market enabler og betalings applikasjoner. Utenom dette ser jeg ingen behov for root lenger, da 2.1 skal vere raskere.

 

Riktig nok, er dette ett valg hver enkelt må ta. Å vurdere om en vil vente til 2.1 custom ROM kommer etter release av nye rom får vere opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar

men du khaffner; om jeg nå velger å oppgradere til nyeste offisielle ROM'en, er det da bare å plugge i telefonen, mounte den med pcn og innstallere nyeste offisielle rom'en, eller må jeg wipe telefonen, ta backup osv. først gjennom recovery image?

 

Mvh

 

Zaltatov

Lenke til kommentar

men du khaffner; om jeg nå velger å oppgradere til nyeste offisielle ROM'en, er det da bare å plugge i telefonen, mounte den med pcn og innstallere nyeste offisielle rom'en, eller må jeg wipe telefonen, ta backup osv. først gjennom recovery image?

 

Mvh

 

Zaltatov

 

Den offisielle oppdateringen flasher ny SPL, så alt du har gjort i recovery image vil forsvinne, også selve recovery imaget. Det er nettopp dette som er faren ved det.

 

Tror jeg beholer root, mye pga mulighet til å leke med themes ol. :D

Lenke til kommentar

men det er ikke noe som kan skade telefonen å oppgradere til nye romen uten å gjøre noe først?

 

ROM updaten må vel lastes ned fra htc sin hjemmeside rekner jeg med?

 

Skulle ikke tro det. Og da gjelder det jo en offisiell oppgradering, som igjen vil si at det er en garantisak hvis det skulle skje noe, kan jeg tenke meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...