Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Har aldri hatt noen problemer med vekkerklokken heller, noen i denne tråden her tror det kan være noe med task killer appen, noen av dere som har den, har dere installert task killer?

 

En annen ting, hvordan legger dere telefonen ? For når jeg snur telefonen så slumrer den, så en annen teori som jeg kom på nå er rett og slett at dere telefon slumrer alarmen? Prøv og legg den med skjermen opp og se om den ringer.

 

Og siste ting, er dere sikker på at vekkeklokkelyden er stilt opp, det er veldig lett å komme bort i de volumtastene på siden, så da kan det hende at man stiller ned volumet på vekkeklokken uten å merke det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen taskkiller på min telefon, og den ligger alltid med skjermen opp. Volum er stilt passe høyt.

Veldig sjelden vekkerklokka ikke virker, men problemet er at jeg ikke stoler på den.

Kan det være at klokkewidgeten ikke følger med? Har lagt merke til at den store klokka (med dato og værvarsel på, fra HTC) på hovedskjermen henger litt etter den lille systemklokka øverst til høyre. F.eks hvis jeg aktiverer mobilen nå, går inn på hovedskjermen så viser klokka 1706. Så legger jeg fra meg telefonen og venter 20 miutter, så aktiverer jeg telefonen igjen, da vil fortsatt HTC widget-klokka vise 1706 i et bittelite sekund.

Hvis noen skjønte hva jeg mente... Det kan være grunnen til at alarmen ikke virker skikkelig, siden alarmen er knyttet til klokkewidgeten

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt problemer etter at jeg begynte å gå inn på alarmlyder og sjekke at volumet er satt til max hver gang jeg skal benytte alarmen på mob'en.

 

Men er kommet for sent på jobb ganske mange ganger tidligere pga. den alarmen... :thumbdown:

 

Til gjengjeld er da det også det eneste negative jeg har å si på telefonen :thumbup:

Lenke til kommentar

Ingen taskkiller på min telefon, og den ligger alltid med skjermen opp. Volum er stilt passe høyt.

Veldig sjelden vekkerklokka ikke virker, men problemet er at jeg ikke stoler på den.

Kan det være at klokkewidgeten ikke følger med? Har lagt merke til at den store klokka (med dato og værvarsel på, fra HTC) på hovedskjermen henger litt etter den lille systemklokka øverst til høyre. F.eks hvis jeg aktiverer mobilen nå, går inn på hovedskjermen så viser klokka 1706. Så legger jeg fra meg telefonen og venter 20 miutter, så aktiverer jeg telefonen igjen, da vil fortsatt HTC widget-klokka vise 1706 i et bittelite sekund.

Hvis noen skjønte hva jeg mente... Det kan være grunnen til at alarmen ikke virker skikkelig, siden alarmen er knyttet til klokkewidgeten

 

Fenomenet du beskriver er helt normalt, og skal ikke påvirke alarmen.

 

Er du klar over at ringetone volum og alarm volum ikke er det samme?

 

Hvis det også er satt riktig så aner jeg ikke ^^; Kanskje det blir bedre på 2.1 .

Lenke til kommentar

mulig det står i tråden her en plass, men jeg har googlet og finner ikke noe tidspunkt for når den 2.april 2.1 ROM til hero'en blir sluppet?

 

noen som har en side som også sier hva 2.1 updaten vil inneholde? får vi turn-by-turn navigasjonen som de har i amerika på 2.1? må denne betales for evt.?

 

jeg vet at det per dags dato er mulig å kjøpe navigon sin, men vet ikke om jeg orker å bruke 4-5hundre kroner for navigasjon om den kommer gratis med europeisk kart med 2.1 updaten :):p

 

 

Mvh

 

Zaltatov

Lenke til kommentar

det har jeg funnet ut. Men det står ikke noe om tidspunkt?

 

Vet du noe om detaljene rundt 2.1 updaten? Får vi navigasjonen som jeg nevnte i forrige post? :)

 

navigasjon i google maps er så vidt jeg har forstått fremdeles i beta, og kun i amerika. uten at jeg skal si noe for sikkert. leste i en eller annen tråd på XDA noe om at man kunne innstallere en .brut-utgave av maps for å få det til å funke i resten av verden, har ikke giddet å sette meg inn i akkurat det, da jeg ikke har behov for det.

Lenke til kommentar

navigasjon i google maps er så vidt jeg har forstått fremdeles i beta, og kun i amerika. uten at jeg skal si noe for sikkert. leste i en eller annen tråd på XDA noe om at man kunne innstallere en .brut-utgave av maps for å få det til å funke i resten av verden, har ikke giddet å sette meg inn i akkurat det, da jeg ikke har behov for det.

Du kan laste ned Google Nav Launcher fra markedet på alle mobiler med Android 2.1, og når du har installert den og åpner den kan du velge om du vil bruke brut-versjonen eller den vanlige. Fungerer helt greit, men kan ikke brukes via den vanlige Google Maps, så du må åpne Nav Launcher og skrive inn adressen der.

Lenke til kommentar

Vekkerklokken på helten min er den eneste vekkerklokken jeg bruker. Har aldri hatt noe problem med den.

 

Samme her.

 

 

Det jeg evt. ville sjekket er om det er apps som hugger wake time noe jævlig (og generelt bugger). Og ikke minst sjekket volumet på vekkerklokka (litt ulogisk... se post leger opp i tråden).

 

 

Lenke til kommentar

navigasjon i google maps er så vidt jeg har forstått fremdeles i beta, og kun i amerika. uten at jeg skal si noe for sikkert. leste i en eller annen tråd på XDA noe om at man kunne innstallere en .brut-utgave av maps for å få det til å funke i resten av verden, har ikke giddet å sette meg inn i akkurat det, da jeg ikke har behov for det.

Du kan laste ned Google Nav Launcher fra markedet på alle mobiler med Android 2.1, og når du har installert den og åpner den kan du velge om du vil bruke brut-versjonen eller den vanlige. Fungerer helt greit, men kan ikke brukes via den vanlige Google Maps, så du må åpne Nav Launcher og skrive inn adressen der.

litt tungvint med andre ord? Eller er det greit brukergrensesnitt? funker gps'en bra? :)

Lenke til kommentar

Ehm, går det an å bruke en av de overførte mp3'ene som ringetone? har ikke klart å finni ut hvor jeg gjør det ihvertfall :)

 

Hvis jeg har forstått deg rett, får du ikke brukt de ulike mp3-filene slik du vil. De dukker f.eks ikke opp som alarmtone når du ønsker det. Dette skulle hjelpe, håper jeg:

 

På minnekortets rotmappe er det, eller lager du, en mappe som heter media.

I media er det, eller lager du mappen audio.

I mappen audio er det eller oppretter du disse tre mappene: alarms, notifications og ringtones.

Så legger du inn ønskede mp3-filer i disse mappene. De du f.eks både vil bruke som alarm og ringetone, må ligge i begge mappene.

 

Mappene skrives med liten forbokstav.

 

Unødvendig kronglete å måtte gjøre det slik, men det er ikke jeg som har utviklet Android :)

Lenke til kommentar

Ehm, går det an å bruke en av de overførte mp3'ene som ringetone? har ikke klart å finni ut hvor jeg gjør det ihvertfall :)

 

Hvis jeg har forstått deg rett, får du ikke brukt de ulike mp3-filene slik du vil. De dukker f.eks ikke opp som alarmtone når du ønsker det. Dette skulle hjelpe, håper jeg:

 

På minnekortets rotmappe er det, eller lager du, en mappe som heter media.

I media er det, eller lager du mappen audio.

I mappen audio er det eller oppretter du disse tre mappene: alarms, notifications og ringtones.

Så legger du inn ønskede mp3-filer i disse mappene. De du f.eks både vil bruke som alarm og ringetone, må ligge i begge mappene.

 

Mappene skrives med liten forbokstav.

 

Unødvendig kronglete å måtte gjøre det slik, men det er ikke jeg som har utviklet Android :)

 

 

 

niiiiice! skal jeg se på når jeg kommer hjem ifra jobb! takker og bukker :)

Lenke til kommentar

litt tungvint med andre ord? Eller er det greit brukergrensesnitt? funker gps'en bra? :)

Har ikke testet den så mye, men når du åpner Nav Launcher får du bare noen knapper + et felt til å skrive adressen i (altså elendig brukergrensesnitt), men når du trykker "Navigate" har den det fine, grønne grensesnittet som du sikkert har sett på YouTube.

(

)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...