kloningen Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Når man har en ny telefon sitter man gjerne å tukler med den mer enn vanlig. Skru av 3g, setter heller til å bruke edge om du MÅ ha på mobilt nettverk Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Synes batteriet var dårligere i starten, men at det varer litt lenger når den er brukt litt. Men det kan jo være noe jeg innbiller meg da. Man bruker jo så klart en ny telefon mye mer enn som man har hatt en stund og da. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 har ikek tukla med den på den tiden. dessuten så har jeg ikke aktivert wap fra tele 2 engang Lenke til kommentar
ulvenett Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Yep, du bør manuelt redigere alle sammen. Siden det går i ; Fornavn Etternavn og ikke i ett felt hmm så fordi om outlook kontaktene er OK, så blir det krøll når jeg synker altså. Finnes det programmer der jeg kan gjøre det. Har brukt HTC Sync, men fant ikke akkurat allverdens med muligheter der. Eller må jeg bare ta meg tid og redigere på telefonen manuelt rett og slett Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 har ikek tukla med den på den tiden. dessuten så har jeg ikke aktivert wap fra tele 2 engang Wap har ingenting med 3g å gjøre... correct me if im wrong. Ulvenett; Er ikke helt sikker .. :o Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Kjappe tips for å bedre batteritiden: Slå av "bruk trådløse nettverk" under "plassering, bruk heller GPS (denne brukes bare ved behov uansett) Slå av trådløst nett når det ikke brukes, ev. bruk "y5 battery saver"-appen Bruk kun edge, særlig hvis man har tenkt til ha en laaaaang standby-tid med telefonen (hvis man bruker den aktivt og lader annenhver dag har det mindre å si) Unngå korte synkroniserings-intervaller på alle applikasjoner (vær, facebook, mail osv) Slå av bluetooth når det ikke brukes Sett telefonen på "fly-modus" når den ikke skal brukes (f.eks om natten - man vil da kun miste 2-3% batteri i løpet av 8 timer) I tillegg: gjerne lad telefonen ofte, helst før den når 20%. Dette for øke levetiden til Li-ion-batteriet (Hvis man bruker batteriet "hardt", dvs lader og tømmer batteriet for hver syklus, vil man i løpet av 12mnd gjerne sitte igjen med 50-60% av kapasiteten man startet med) Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Noen som vet hvordan man sletter søkehistorikk i marked? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Noen som vet hvordan man sletter søkehistorikk i marked? Sitat fra androidforums: If you're rooted, you can delete: /data/data/com.android.vending/databases/suggestions.db And after a reboot, the file will be rebuilt with and empty 'suggestions' / 'history' cache. If have read that an application called 'cachemate' may also work, if you are not rooted, but I have never tried / tested to verify. Ta gjerne en backup før du gjør noe, bare sånn i tilfelle. Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Hvor og hvordan sletter jeg den? Lenke til kommentar
jH- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Du må bruke ADB (Android Developer Bridge) mens du har telefonen koblet til datamaskinen. Telefonen må være rootet, og være i recovery-modus (hold inne Home-knappen når du slår på telefonen). Kommandoene du skal bruke er: adb shell su del /data/data/com.android.vending/databases/suggestions.db Restart telefonen og sjekk Market. Rimelig enkel operasjon, når alt er satt opp. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Syns hele recovery modus opplegget er genialt Var innom og sjekket ut Villainrom med Legend's 2.1 igår, gikk i recovery og kjørte backupen av orginale ROM, og tilbake med alt slik jeg forlot det :] Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Er det flere som opplever av SIM-kortet "faller" ut, og telefonen mister kontakt med nettet? Jeg gjør nemlig det og det kan være temmelig irriterende til tider.. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Er det flere som opplever av SIM-kortet "faller" ut, og telefonen mister kontakt med nettet? Jeg gjør nemlig det og det kan være temmelig irriterende til tider.. Det har kun skjedd meg én gang, når jeg mistet den i bakken. Men da løsnet simkortet fysisk, måtte bøye den skinnen litegranne Lenke til kommentar
Megatrond Skrevet 28. mars 2010 Del Skrevet 28. mars 2010 Yep, du bør manuelt redigere alle sammen. Siden det går i ; Fornavn Etternavn og ikke i ett felt hmm så fordi om outlook kontaktene er OK, så blir det krøll når jeg synker altså. Finnes det programmer der jeg kan gjøre det. Har brukt HTC Sync, men fant ikke akkurat allverdens med muligheter der. Eller må jeg bare ta meg tid og redigere på telefonen manuelt rett og slett Prøv å eksportere kontaktene fra outlook som en .CSV-fil og importer den inn i Google.com/contacts. Deretter kan du synce de trådløst til telefonen, sannsynligvis med korrekte navn. Dette er også veldig hendig hvis du må kjøre en factory reset eller får en ny telefon, så bare syncer du på nytt. Forøvrig bør alle root-fans som venter på offisiell 2.1 Eclair lese dette: http://www.villainrom.co.uk/viewtopic.php?f=23&t=28 Lenke til kommentar
bjaesp Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Du må bruke ADB (Android Developer Bridge) mens du har telefonen koblet til datamaskinen. Telefonen må være rootet, og være i recovery-modus (hold inne Home-knappen når du slår på telefonen). Kommandoene du skal bruke er: adb shell su del /data/data/com.android.vending/databases/suggestions.db Restart telefonen og sjekk Market. Rimelig enkel operasjon, når alt er satt opp. Føler meg veldig dum nå, men men. Er helt ny i bruken av HTC og Android. Så kan noen forklare hva ADB er, hvor laster jeg dette ned/finner dette? Hva vil det si å være rooted? Recovery-modus, skjer jo ikke noe når jeg holder inne homeknappen når jeg slår på telefonen... Lenke til kommentar
Kanstad Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Jeg så noen lurte på dette med veske for ei stund siden. jeg har kjøpt denne for 31$ med frakt: Og er veldig fornøyd. Men det er greit å ha litt Loctite på gjengene på den knappen som låser mobilen til belteholderen... Jeg har også bestilt meg silicon skin som kom på litt over 2$ med frakt. Kommer sikkert over påske. Med det samme handla jeg 5 stk HTC USB-kabler slik at jeg kan ha en i bilen, en på jobb, en i sekken og et par i reserve... Jeg skal IKKE bli fri for kabler!! Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Er det flere som opplever av SIM-kortet "faller" ut, og telefonen mister kontakt med nettet? Jeg gjør nemlig det og det kan være temmelig irriterende til tider.. Jeg opplever det samme hos meg. Dette gjelder spesielt etter at jeg er ferdig med en samtale, da mister telefonen nettet helt i noen sekunder. Har levert den inn til reperasjon en gang, men ser ikke ut til at den ble noe bedre. Jeg har sjekket at simkortet er festet skikkelig, så det ligger ikke der. Lenke til kommentar
Mata- Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Er det flere som opplever av SIM-kortet "faller" ut, og telefonen mister kontakt med nettet? Jeg gjør nemlig det og det kan være temmelig irriterende til tider.. Jeg opplever det samme hos meg. Dette gjelder spesielt etter at jeg er ferdig med en samtale, da mister telefonen nettet helt i noen sekunder. Har levert den inn til reperasjon en gang, men ser ikke ut til at den ble noe bedre. Jeg har sjekket at simkortet er festet skikkelig, så det ligger ikke der. Har tenkt at jeg enten ikke kan ha satt inn Sim-kortet ordentlig eller at SIM-kortet mitt er for gammelt, men kan det altså ha med telefonen å gjøre?` Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Har opplevd dette et par ganger jeg også. Jeg får plutselig beskjed om at sim-kort ikke er aktivt, og må trykke inn pin for å få det til å fungere igjen. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 29. mars 2010 Del Skrevet 29. mars 2010 Skjedd et par ganger her også, men ikke ofte nok til at jeg irriterer meg over det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå