Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forslag til et godt backup-program? Det er snart tid for Android2.1, og tenkte å ta en skikkelig backup av telefonliste, kalender og sms.

Har ikke lyst til å flytte de over på gmail-systemet, det blir bare tull når man får inn 300epost-kontoer i kontaktlista.

 

For det første er det enkelt å unngå å få mailadresser inn i kontaktlista, for det andre kan du velge å kun vise kontakter som har telefonnummer.

Har enkelte mailadresser i kontaktlista, så kan ikke vise kun telefonnr heller. Også er kontaktlista konfigurert med bilde, tlf.nr, adresse, mail, bursdag og alt det, så skulle gjerne hatt et backupprogram som tok alt det.

Får vel bare synce med MS Outlook da, det har funket greit nok før, med unntak av kalenderfunksjonen. Den tuller det til og oppretter 3-4 bursdagsoppføringer, helst med varsling kl 0000 med lyd på. Det er irriterende når mobilen begynner å bråke midt på natta...

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har gratis bruk av internett( netcom iconnect) på heroen. Derfor har alle programmer lov til å koble seg på internett så mye de vil, oppdatere ofte osv.

 

Nå skal jeg ut og reise i verden. Jeg må derfor blokke alt av internett trafikk.

Er det noen program som kan hjelpe meg med å gjøre dette?

 

Det er en veldig stor jobb og gå gjennom 60 + programmer og endre innstillinger.

 

 

jeg vurderer nesten bare å droppe heroen på utenlandsturen.. :p

Lenke til kommentar

To muligheter (som også kan kombineres):

 

1. (Som Herbie sier) Legg til en Widget på "skrivebordet" som lar deg skru av mobilt nettverk helt.

 

og/eller

 

2. Ikke tillat datatjenester ved roaming. Dette gjør du under innstillinger - trådløse nett - innstillinger for mobilt nettverk - dataroaming

 

Da benytter ikke telefonen seg av internettjenester via mobilt nettverk dersom du kobler til et utenlandsk nettverk (roaming). Har akkurat hatt med telefonen til New York og det funka fjell.

Lenke til kommentar

2. Ikke tillat datatjenester ved roaming. Dette gjør du under innstillinger - trådløse nett - innstillinger for mobilt nettverk - dataroaming

 

Da benytter ikke telefonen seg av internettjenester via mobilt nettverk dersom du kobler til et utenlandsk nettverk (roaming). Har akkurat hatt med telefonen til New York og det funka fjell.

Vell ... operatlører som har egne nett (tele2, network norway) klassifiserer ofte (i alle fall tele2) netcom/telenor sitt nett som et roamet nettverk, da deres eget nett er "primærnettet". 

 

 

Da er det dumt å sette ikke tillat datatjenester ved roaming :p

Lenke til kommentar

CustomRom folka klarer å gi ut en 2.1 android, men HTC får ikke ut fingeren. Håper at 2.1 gir såpass mersmak at det demper kjøpelysten litt. Dersom Evo kommer til Norge/Europa så blir den nok rimelig dyr. Skal ikke se bort ifra at den havner på rundt 6k

Lenke til kommentar

Prøver å roote HTC'en min.

 

Dette er guiden jeg følger, men noe funker ikke :( [se uthevet skrift]

 

1. Last ned denne filen http://content.modaco.net/dropzone/m...covery-1.0.zip

 

2. Åpne zip filen og extract mappen hero til skrivebordet

 

3. Koble telefonen til pcn

 

4. Åpne så command prompt. skriv "cd skrivebord/hero"

Skriv inn disse komandoene.

 

"adb shell reboot bootloader" (Vent til at telefonen rebooter til bootloader)

"fastboot boot cm-hero-recovery.img" <-- HER KOMMER DET: Downloading 'boot.img' ... FAILED: <remote: not allow>

"adb shell mount /sdcard"

"adb push cm-hero-recovery.img /sdcard/cm-hero-recovery.img"

"adb shell flash_image recovery /sdcard/cm-hero-recovery.img"

 

Nå har du rootet telefonen

 

Ta ut batteriet og start telefonen på nytt

 

Any help?

Lenke til kommentar

Jeg sitter ikke akuratt å irriterer meg over at det ikke kommer noen oppdatering, da min telefon fungerer tilstrekkelig og mer til for meg.

 

Må si meg enig med deg. Mister ikke akkurat nattesøvnen av dette. Hva er det egentlig ved denne oppdateringen som skal være fantastisk?

 

 

Ja, det kan man lure på. Det er ikke snakk om noen revolusjon. Savner equalizer, bedre kamera og at man ikke alltid må trykke to ganger på menyknappen for å slå på displayet. Regner ikke med at noe av dette blir tilgjengelig i neste versjon.

 

Uansett er det svakt av HTC å la neste versjon vente så lenge på seg til en så populær modell som Hero. Hero er vel den telefonen som virkelig fikk folk til å få smaken på Android. Det er senere modeller som er blitt mye oftere oppdatert enn Hero.

Lenke til kommentar

Prøver å roote HTC'en min.

 

Dette er guiden jeg følger, men noe funker ikke :( [se uthevet skrift]

 

1. Last ned denne filen http://content.modaco.net/dropzone/m...covery-1.0.zip

 

2. Åpne zip filen og extract mappen hero til skrivebordet

 

3. Koble telefonen til pcn

 

4. Åpne så command prompt. skriv "cd skrivebord/hero"

Skriv inn disse komandoene.

 

"adb shell reboot bootloader" (Vent til at telefonen rebooter til bootloader)

"fastboot boot cm-hero-recovery.img" <-- HER KOMMER DET: Downloading 'boot.img' ... FAILED: <remote: not allow>

"adb shell mount /sdcard"

"adb push cm-hero-recovery.img /sdcard/cm-hero-recovery.img"

"adb shell flash_image recovery /sdcard/cm-hero-recovery.img"

 

Nå har du rootet telefonen

 

Ta ut batteriet og start telefonen på nytt

 

Any help?

Hei!

Jeg brukte denne guiden til å roote telefonen min og det funket knall:

http://theunlockr.com/2009/08/27/how-to-root-your-htc-hero-in-one-click/

Så nå sitter jeg å koser meg med Villain Legend beta2 :)

( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=649155 )

Endret av Empty
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...