Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Btw. Noen som har testet Sygic, Navigon eller CoPilot? Har litt erfaringer med CoPilot selv men ønsker å teste noe annet. Hvordan er Sygic og Navigon i forhold?

Navigon og NDrive kan du teste gratis i hhv. 30 og 7 dager.

 

Har testet Navigon noen dager nå. Synes den har finere kartvisning enn CoPilot (selv om det kanskje er litt vel mye fulgeperspektiv for min smak), og det er enklere å taste inn adresser. Liker også at den viser vann og elver, noe CoPilot ikke gjør, og lista over POI langs ruta er kjekk. Navigasjonsbildet er kanskje litt for simpelt. Det viser ikke gatenavn på kartet og du må trykke på infobaren for å veksle mellom hastighet, gjenværende distanse og ETA, selv om det ser ut til å være plass til å vise alle 3 samtidig.

Det mest negative er imidlertid at den mangler norsk tale og fotoboksdatabase.

 

Skal teste NDrive til uka. Synes det ser lovende ut, spesielt med tanke på tilpasninger. Det følger med 6 forskjellige design maler bl.a. og man kan importere egne POIs.

Takk for utfyllende svar! Men på iPhone kom vel Navigon med norsk tale litt senere. Det blir vel slik med Android-versjonen også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar ang. Youtube. Har eit par spørsmål til siden eg er på kanten for å bestemme meg for kva mobil eg skal kjøpe.

 

Surfing på nettet osv. Kva er prisen på det med kontantkort? Er det dyrt å laste inn ei side som f.eks. diskusjon.no eller Youtube?

 

Det andre spørsmålet, er det dyrt å bruke Youtube applikasjonen??

Beklager hvis dette er feil tråd å spørre om dette, men hadde satt pris på om eg hadde fått svar :)

Lenke til kommentar

Btw. Noen som har testet Sygic, Navigon eller CoPilot? Har litt erfaringer med CoPilot selv men ønsker å teste noe annet. Hvordan er Sygic og Navigon i forhold?

Navigon og NDrive kan du teste gratis i hhv. 30 og 7 dager.

 

Har testet Navigon noen dager nå. Synes den har finere kartvisning enn CoPilot (selv om det kanskje er litt vel mye fulgeperspektiv for min smak), og det er enklere å taste inn adresser. Liker også at den viser vann og elver, noe CoPilot ikke gjør, og lista over POI langs ruta er kjekk. Navigasjonsbildet er kanskje litt for simpelt. Det viser ikke gatenavn på kartet og du må trykke på infobaren for å veksle mellom hastighet, gjenværende distanse og ETA, selv om det ser ut til å være plass til å vise alle 3 samtidig.

Det mest negative er imidlertid at den mangler norsk tale og fotoboksdatabase.

 

Skal teste NDrive til uka. Synes det ser lovende ut, spesielt med tanke på tilpasninger. Det følger med 6 forskjellige design maler bl.a. og man kan importere egne POIs.

Takk for utfyllende svar! Men på iPhone kom vel Navigon med norsk tale litt senere. Det blir vel slik med Android-versjonen også?

 

 

IPhone hadde norsk fra dag 1. Men som du sier, android version er like elendig som når den ble lansert på appstore

Lenke til kommentar

Refererer til min tidligere post:

Gidder noen her å skrive en liste over alle forandringene fra Android 1.5 til 2.1?

Her er de fleste/største endringene fra 1.5 til 1.6. Her er fra 1.6 til 2.0. Fra 2.0 til 2.1 er det vel hovedsaklig nytt Gallery, stemmegjenkjenning for skriving (funker nok dårlig på norsk) og noen endringer på homescreenene (økt fra 3 til 5, live wallpapers, dotter som viser hvilken man er på, og preview av alle 5), men endringene på homescreenene vil vel ikke sees hvis man bruker Sense.

I tillegg kommer endringene HTC har gjort med Sense, som jeg ikke er sikker på hva er.

 

edit: Det ble skrevet i denne posten at oppdateringen kommer 2. april.

Endret av trygveaa
Lenke til kommentar

2.1 er bra! pinch-zoom funksjon i home screen, youtube widget, spotify widget, friend stream widget, ingen youtube problem (cannot play video), støtte for google goggles (H)... pluss, det er lynraskt!

 

Kanskje litt teit å quote megselv her, men det ble spurt om endringer fra 1.5 til 2.1, og dette er det jeg ser på som de viktigste oppdateringene...

Lenke til kommentar

Btw. Noen som har testet Sygic, Navigon eller CoPilot? Har litt erfaringer med CoPilot selv men ønsker å teste noe annet. Hvordan er Sygic og Navigon i forhold?

Navigon og NDrive kan du teste gratis i hhv. 30 og 7 dager.

 

Har testet Navigon noen dager nå. Synes den har finere kartvisning enn CoPilot (selv om det kanskje er litt vel mye fulgeperspektiv for min smak), og det er enklere å taste inn adresser. Liker også at den viser vann og elver, noe CoPilot ikke gjør, og lista over POI langs ruta er kjekk. Navigasjonsbildet er kanskje litt for simpelt. Det viser ikke gatenavn på kartet og du må trykke på infobaren for å veksle mellom hastighet, gjenværende distanse og ETA, selv om det ser ut til å være plass til å vise alle 3 samtidig.

Det mest negative er imidlertid at den mangler norsk tale og fotoboksdatabase.

 

Skal teste NDrive til uka. Synes det ser lovende ut, spesielt med tanke på tilpasninger. Det følger med 6 forskjellige design maler bl.a. og man kan importere egne POIs.

 

 

Jeg har tidligere prøvd (og kjøpt) Navigon for Symbian S60. Mye er bra, men noe av det viktigste, lesbarhet av navn på kartet, var for dårlig. Kontrsten mellom skriften og bakgrunnen var for dårlig, og det blir ubrukelig når man bruker det i bilen.

 

Over et år etterpå prøvde jeg Navigon for Android på min Hero. Dessverre var navnene på kartet ikke blitt noe bedre.

 

Jeg har fra før av kjøpt Sygic, og her er det mye bedre. Det er ikke noe problem å lese navn. Dessverre er Sygic noe mer tungvint å bruke enn Navigon og Nokia Maps, men det er et meget bra program for det.

 

Sygic er det eneste navigasjonsprogrammet jeg har brukt som har bestått testen i mitt nærmiljø. Noen hundre meter fra huset er det en gjennomkjøringsvei som har vært sperret i 10 år minst. Det er kun Sygic som "vet" at denne er sperret.

 

Har ikke prøvd Google Maps ennå, men siden dette programmet ikke tilbyr nedlastbare kart, ser jeg bort fra det til bilbruk og i utlandet.

Lenke til kommentar

Har fått et lite problem som irriterer meg.. Jeg bruker den vanlige sms funksjonen. Når jeg får en melding kommer det sånn grønt ett tall på meldingssnarveien som normalt, og det kommer en varsling oppe på varslingslinja. Men! Når jeg åpner meldingen forsvinner den ikke fra linja oppe. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Veldig tungvint å måtte dra ned linja og trykke "Fjern varslinger" for hver melding..

Lenke til kommentar

Du kan jo prøve SMS Popup. Da kommer den siste meldingen opp i en boks med bilde av kontakten (hvis du har lagt det inn) og naturligvis teksten i meldingen. Skrur du av notification i det originale programmet så slipper du å få den øverst på skjermen og du leser bare den på popupen. Fungerer flott for meg hvertfall.

Lenke til kommentar

Oi, det virka visst å skru av og på mobilen.. Hehe, jeg er smart.

 

Du kan jo prøve SMS Popup. Da kommer den siste meldingen opp i en boks med bilde av kontakten (hvis du har lagt det inn) og naturligvis teksten i meldingen. Skrur du av notification i det originale programmet så slipper du å få den øverst på skjermen og du leser bare den på popupen. Fungerer flott for meg hvertfall.

Takk for svar! Skal prøve det hvis det skjer igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...