Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei har støtt på et litt leit problem med heroen, jeg får ikke lov til å slette meldingstråder... Hvis jeg går igjennom menu -> slett så jobber den bare i en evighet uten at noe skjer, og hvis jeg prøver å slette en tråd så jobber den også fortsetter den som før uten at tråden ble slettet. Prøver jeg å slette en tråd etter det så fryser hele meldingsprogrammet. Kan dette ha en sammenheng med advanced task killer? (som forøverig ikke har fått musikken til å hakke hos meg)

Lenke til kommentar

Okei har støtt på et litt leit problem med heroen, jeg får ikke lov til å slette meldingstråder... Hvis jeg går igjennom menu -> slett så jobber den bare i en evighet uten at noe skjer, og hvis jeg prøver å slette en tråd så jobber den også fortsetter den som før uten at tråden ble slettet. Prøver jeg å slette en tråd etter det så fryser hele meldingsprogrammet. Kan dette ha en sammenheng med advanced task killer? (som forøverig ikke har fått musikken til å hakke hos meg)

 

HVor lang er tråden din? Du kan prøve med handcent SMS.

 

Den innebygde bruker dagvis på å slette lange tråder. Regner med at det blir fikset til 2.1

Lenke til kommentar

Tja men tenkte ikke på det før "det var for sent" da tydeligvis, trådene er alt ifra noen få meldinger til over 500... har vel 8-10 tråder over 100, og halvparten av dem over 200-300.. er jo ikke så mye, men kan prøve den hancet sms, tusen takk =)

 

edit: gud det programmet var jo genialt, mye bedre enn det orginale sms-programmet :p

Endret av drz
Lenke til kommentar

Villain er uprøvd, uferdig, inneheld masse bugs og er kun basert på antatt 2.1 release til Hero.

 

Vil heller anbefale å innstallere MoDaCo 3.1 ROM, den er rask og har enda ikke oppdaga bugs :) mykje raskare enn 1.5 original romen :)

Har kjørt Villain Rom en god stund, og ja, før var det masse bugs. Nå derimot bygger den på Droid Eris-Lekasjen, stabiliten er blitt super, og jeg har ikke en eneste bug igjen. Ser at 99% av folka som sliter med bugs på den ikke gidder å wipe før oppgradering, så de kan skylde seg selv.

Lenke til kommentar

Har kjørt Villain Rom en god stund, og ja, før var det masse bugs. Nå derimot bygger den på Droid Eris-Lekasjen, stabiliten er blitt super, og jeg har ikke en eneste bug igjen. Ser at 99% av folka som sliter med bugs på den ikke gidder å wipe før oppgradering, så de kan skylde seg selv.

Stemmer!

 

Har prøvd mange forskjellige 2.1 baserte ROMs til Hero, og VillainROM 3.3 fungerer MYE bedre, siden den er basert på en nyere leak av Droid Eris.

 

Har også prøvd MoDaCo, men den var bare kjedelig, ikke noe forskjell fra den offisielle 1.5 oppdateringen annet at den kanskje er bittelitt raskere og har mange jalla funksjoner jeg ikke trenger, som bare fyller opp menyen.

 

Jeg har ihvertfall ikke funnet noen bugs enda! VillainROM 3.3 fungerer perfekt :thumbup:

Endret av Krizp0
Lenke til kommentar

Hvordan gjør man egentlig en Wipe?

Du bare går inn i innstillingene og trykker på fabrikkinnstillinger, husker ikke direkte hva du må gå inn på i menyen...

 

Ellers når du skal wipe telefonen før du installerer ROM, trykker du bare på Nandroid Backup el.l. recovery backup menyen.

Endret av Krizp0
Lenke til kommentar

Hei folxs

 

Lurte på en ting. Telefonen min. Når jeg starter google maps i byen så lastes kartet fra Madrid. Det ligger tydeligvis i mobilminnet eller noe. Men selv om GPSen er på så får jeg beskjed om at telefonen ikke finner min lokalisasjon. Med en gang jeg skrur på roaming så finner den posisjonen min på kartet. Så skrur jeg av roamingen, men det vil fortsette å funke. Da vil den vise hvor jeg går og slikt, men jeg må altså ha skrudd på roaming et par sekunder i mellom for å få det til å funke.

 

Dette må vel være en bug av et slag? Ser ikke helt hvorfor den må laste kartet på nytt for å finne ut posisjonen min? Kartet er jo allerede lastet når jeg starter Gmaps liksom.

 

Noen som kjenner til dette eller har en god løsning på mitt problem? Jeg bruker nemlig telefonen når jeg løper for å sjekke hvor langt jeg løper (Madrid Maraton om halvannen måned).

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar

Hm det er jo merkelig. Jeg finner posisjonen min med en gang jeg slår på gps'n med "gps widget". Du kan legge den til som ikon som shortcut. Men den sliter når du sitter innendørs, da. Bommer ofte med mange hundre meter. Utendørs funker det fjell.

 

Det finnes forresten flere sånne skritteller program til android. Noen registrerer skritt med at tlf rister når du springer, noen registrerer lengden på GPS'n, men det er ofte veldig feil siden GPS'n ikke er accurate inntil 1 meter.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hendig at det laster kart over Madrid da, så vet du hvor du skal springe når du springer det faktiske maratonet... :p Men fra spøk til Ålgård, så vet jeg ikke hva problemet ditt skyldes. Prøvd å oppdatere til nyeste versjon fra markedet?

 

Kjører Villain 3.3, jeg også, og har ikke støtt på mer enn en bug. Klarer nemlig ikke å fjerne/skjule SIM-kontakter fra People-lista (People-appen Force Closer når jeg prøver, reboot funket ikke...). Finner forøvrig heller ikke hvordan man linker kontakter mot FB som i stock, men det skyldes nok ikke en bug... Noen forslag, anyone?Irriterer meg også litt over at 3D Gallery er fjernet. Det ser lekkert ut på demo-videoen.

Endret av Orgasmatrond
Lenke til kommentar

Skal sitte 4 timer på busstur idag og har lagt inn 3 filmer på telefonen i AVI-format. Men jeg får ikke spilt de av. Søkt fort nå, men har ikke tid til å lete all verden. Noen som vet om program som klarer det (eventuelt konverteringsprogram og program som kan spille det noe formatet osv.)?

Lenke til kommentar

(...) Finner forøvrig heller ikke hvordan man linker kontakter mot FB som i stock, men det skyldes nok ikke en bug... Noen forslag, anyone?Irriterer meg også litt over at 3D Gallery er fjernet. Det ser lekkert ut på demo-videoen.

For at jeg skulle få linket kontaktene mine til Facebook, måtte jeg (som jeg også gjorde stock) slå på mobilt nettverk og slå av det trådløse, og dermed gå inn på en person der man kan linke personen med en facebookprofil, da skal den finne alle kontaktene. Når den er ferdig kan man slå av mobilt nettverk igjen og bruke det trådløse.

 

Det nice Gallery-programmet ble fjernet fordi det ikke funket i liggende modus, men det var litt synd i og med at det var så pent!

Endret av Krizp0
Lenke til kommentar

Skal sitte 4 timer på busstur idag og har lagt inn 3 filmer på telefonen i AVI-format. Men jeg får ikke spilt de av. Søkt fort nå, men har ikke tid til å lete all verden. Noen som vet om program som klarer det (eventuelt konverteringsprogram og program som kan spille det noe formatet osv.)?

iLove

 

Det er ikke ment for Heroen, men tipper at det vil klare å gjøre om enhver avi fil til ca. den oppløsningen som trengs. Lykke til.

Lenke til kommentar

Skal sitte 4 timer på busstur idag og har lagt inn 3 filmer på telefonen i AVI-format. Men jeg får ikke spilt de av. Søkt fort nå, men har ikke tid til å lete all verden. Noen som vet om program som klarer det (eventuelt konverteringsprogram og program som kan spille det noe formatet osv.)?

iLove

 

Det er ikke ment for Heroen, men tipper at det vil klare å gjøre om enhver avi fil til ca. den oppløsningen som trengs. Lykke til.

Fant ikke det i Market? Hvor får man tak i det? :)

Driver og konverterer med et program som heter Videora Android Converter nå, men tar jo 2-3 timer på pc-en :(

Lenke til kommentar

Var på posten i går, og skulle hente et minnekort kjøpt fra CDON. Åpner konvolutten på stedet, og tror dere ikke pakken er tom, sett bort i fra kvitteringen? Å få tilsendt feil vare er kanskje akseptabelt, men ingen vare i det hele tatt? Helt utrolig :dontgetit:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...