ignoreme Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Da har jeg bestilt HTC desire Forventet å bli sendt om 10 dager! Jippi 3700 kroner! Altså nesten 1000 mindre enn jeg betalte for heroen. Lenke til kommentar
Iria Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Har nå kjøpt meg en HTC Hero, og er kjempefornøyd! Det eneste jeg lurer på er om noen vet om et program på market (Har ikke roota, så må blir gratis)som kan sette passord på sms? Har lett gjennom omtrent 50 sider av denne tråden, søkt og lett gjennom alle sidene i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?s=amobil.no&showtopic=1098973 Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Noen som opplever at når du ser på bilder så blir ikke bildene skarpe før du zoomer inn og så zoomer ut igjen? Prøv å bla gjennom bilder i fullskjerm og merk deg skarpheten, zoom inn og la bildet fokusere. Zoom ut til fullskjerm igjen og se om du ser forskjell. Da blir det mye skarpere. Skulle gjerne sett at bildene ble skarpe i fullskjerm av seg selv. Gjelder forøvrig både på bildene som kom med telefonen og bildene du tar selv. Ser du bildene i Albums? Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Vil anbefale alle å lese denne bloggen. Mange fine tips til Hero der HTC Hero New User Guide Lenke til kommentar
compurage Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Da har jeg bestilt HTC desire Forventet å bli sendt om 10 dager! Jippi 3700 kroner! Altså nesten 1000 mindre enn jeg betalte for heroen. Hvor bestillte du den fra?? Har helten men forelska meg helt i Desire. MÅ HA tlf virker det som Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Fant ut at Wifien på routern her slår seg av etter en stund... Det var jo flott... jaja, har i hvert fall fri kveld og helg. Lenke til kommentar
Gandulf Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Noen som har nytt om Android 2.1 og Helten ? Var det midten/slutten av mars som er sagt ? Dette lurer jeg også på! Lenke til kommentar
Eirikkkk Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Noen som opplever at når du ser på bilder så blir ikke bildene skarpe før du zoomer inn og så zoomer ut igjen? Prøv å bla gjennom bilder i fullskjerm og merk deg skarpheten, zoom inn og la bildet fokusere. Zoom ut til fullskjerm igjen og se om du ser forskjell. Da blir det mye skarpere. Skulle gjerne sett at bildene ble skarpe i fullskjerm av seg selv. Gjelder forøvrig både på bildene som kom med telefonen og bildene du tar selv. Ser du bildene i Albums? Ja. Er det normalt? Burde kanskje finne en slags photo viewer på markedet. Lenke til kommentar
ignoreme Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Da har jeg bestilt HTC desire Forventet å bli sendt om 10 dager! Jippi 3700 kroner! Altså nesten 1000 mindre enn jeg betalte for heroen. Hvor bestillte du den fra?? Har helten men forelska meg helt i Desire. MÅ HA tlf virker det som Kjøpte fra Chess, de er også per dags dato de med tidligste leveringsdato her i Norge! De sa at alt så ut til å klaffe og at de fikk telefonen den 10.03! Jeg har dermed sikret meg ett eksemplar Med det nye flex abonnementet deres blir livet fint! Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Prøvde å kjøre med google maps i dag, men skjermen slår seg jo av og i tilegg går den jo i tastelås etter noen minutter. Er det en instilling man fikse på slik at man feks kan velge programmer hvor det ikke skjermen skal slås av eller tastelås skal gå på. Innstillinger > Lyd og skjerm > Skjermsparer > aldri slå av Dette er litt dumt å gjøre har jeg funnet ut, fordi om man feks får en tekstmelding når man har satt på tastelåsen og skjermen er slått av, så popper det opp at man har fått melding og da slår aldrig skjermen seg av igjen før man fysisk slår den av selv. Så det vil jo trekke enormt med strøm om man får ei melding 5minutter etter man har lagt seg og sjekker ikke mobilen før om 7-8timer. Lenke til kommentar
bushwacker Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Noen som opplever at når du ser på bilder så blir ikke bildene skarpe før du zoomer inn og så zoomer ut igjen? Prøv å bla gjennom bilder i fullskjerm og merk deg skarpheten, zoom inn og la bildet fokusere. Zoom ut til fullskjerm igjen og se om du ser forskjell. Da blir det mye skarpere. Skulle gjerne sett at bildene ble skarpe i fullskjerm av seg selv. Gjelder forøvrig både på bildene som kom med telefonen og bildene du tar selv. Ser du bildene i Albums? Ja. Er det normalt? Burde kanskje finne en slags photo viewer på markedet. Bildene vises perfekt i Albums på min Hero. Vet ikke hvorfor du får dette problemet, men det hadde jo kanskje vært lurt å prøve en annen bildeframviser. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Wræl.... lyst på HTC Desire (L) Why oh why did I buy Hero??? ^^ Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Har akkurat bestilt Hero, men det er vel kanskje verdt ventingen og 700 kr ekstra til HTC Desire? :o Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Skjøner eigentleg ikkje kvifor folk vel Desire framfor N1. Dei to er omtrent identiske maskinvaremessig, utanom nokre få småting: 1. Trackpaden og knappane er forskjellige. 2. Både N1 og Desire har FM-modul innebygd, men kun Desire sin fungerar pr. dags dato. 3. Nokre andre småting, som litt meir RAM på Desire. Dette er sikkert for å kunne drive Sense betre. Dette er kun bagatellar - forskjellen ligg i programestøtta og hyppigheit/tilgjengelegheit. Desire blir levert med nyaste versjon av Sense, mens N1 kjem med stock And 2.1. Sens-versjonen frå Desire er allereie porta til N1, (dette er ei smal sak sidan maskinvara er bortimot identisk på dei to) og sett ut frå kor ekstremt HTC slit med å oppdatere dei produkta dei allereie har lansert (les: Hero, som forstsatt slit med stock 1.5, og enda ingen fastsatt dato for Eclair-slepp), har eg vanskeleg for å tru at dette mønsteret skal endre seg mykje når Desire kjem på marknaden. N1 er, og kjem til å fortsette å bli hacka opp og ned i mente, og vil alltid skilte med rykande fersk programvare direkte frå Google. EDIT: Ein kan sjølvsagt også laste inn stock 2.1 på Desire om ein vil det, men det er langt frå alle brukarane som har lyst å roote telefonen sin. Dette blir eigentleg kun eit spørsmål om programvarepreferansar... Endret 2. mars 2010 av huf Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Skjøner eigentleg ikkje kvifor folk vel Desire framfor N1. Dei to er omtrent identiske maskinvaremessig, utanom nokre få småting: 1. Trackpaden og knappane er forskjellige. 2. Både N1 og Desire har FM-modul innebygd, men kun Desire sin fungerar pr. dags dato. 3. Nokre andre småting, som litt meir RAM på Desire. Dette er sikkert for å kunne drive Sense betre. Dette er kun bagatellar - forskjellen ligg i programestøtta og hyppigheit/tilgjengelegheit. Desire blir levert med nyaste versjon av Sense, mens N1 kjem med stock And 2.1. Sens-versjonen frå Desire er allereie porta til N1, (dette er ei smal sak sidan maskinvara er bortimot identisk på dei to) og sett ut frå kor ekstremt HTC slit med å oppdatere dei produkta dei allereie har lansert (les: Hero, som forstsatt slit med stock 1.5, og enda ingen fastsatt dato for Eclair-slepp), har eg vanskeleg for å tru at dette mønsteret skal endre seg mykje når Desire kjem på marknaden. N1 er, og kjem til å fortsette å bli hacka opp og ned i mente, og vil alltid skilte med rykande fersk programvare direkte frå Google. EDIT: Ein kan sjølvsagt også laste inn stock 2.1 på Desire om ein vil det, men det er langt frå alle brukarane som har lyst å roote telefonen sin. Dette blir eigentleg kun eit spørsmål om programvarepreferansar... En god grunn til å gå for Desire er at HTC slipper den i norge, så du slipper å importere osv, lettere med garantier, sitter å tenker selv, vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Folk har hatt litt problemer med knappene på nexus, da liker jeg bedre mekaniske knapper til home, back osv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Javisst, det virket å skru av og på telefonen. Nå funker trackballen alle retninger igjen. Merkelig at den kan henge seg sånn, da, skulle jo tro det var hardware ikke software. Jeg liker også ha skikkelig knapper for ting som "call" og menu og tilbakeknapp. Av og til har man hansker på når tlf ringer og må begynne å få av hanskene, også reagerer kanskje ikke touchskjermen med en gang så blir man bare irritert. Endret 2. mars 2010 av Bytex Lenke til kommentar
kesse Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Noen som vet om dersom man har en Tele2 låst Hero om et Chess sim vil virke? Vurderer å gå over til Chess Flex abo. Lenke til kommentar
huf Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Skjøner eigentleg ikkje kvifor folk vel Desire framfor N1. Dei to er omtrent identiske maskinvaremessig, utanom nokre få småting: 1. Trackpaden og knappane er forskjellige. 2. Både N1 og Desire har FM-modul innebygd, men kun Desire sin fungerar pr. dags dato. 3. Nokre andre småting, som litt meir RAM på Desire. Dette er sikkert for å kunne drive Sense betre. Dette er kun bagatellar - forskjellen ligg i programestøtta og hyppigheit/tilgjengelegheit. Desire blir levert med nyaste versjon av Sense, mens N1 kjem med stock And 2.1. Sens-versjonen frå Desire er allereie porta til N1, (dette er ei smal sak sidan maskinvara er bortimot identisk på dei to) og sett ut frå kor ekstremt HTC slit med å oppdatere dei produkta dei allereie har lansert (les: Hero, som forstsatt slit med stock 1.5, og enda ingen fastsatt dato for Eclair-slepp), har eg vanskeleg for å tru at dette mønsteret skal endre seg mykje når Desire kjem på marknaden. N1 er, og kjem til å fortsette å bli hacka opp og ned i mente, og vil alltid skilte med rykande fersk programvare direkte frå Google. EDIT: Ein kan sjølvsagt også laste inn stock 2.1 på Desire om ein vil det, men det er langt frå alle brukarane som har lyst å roote telefonen sin. Dette blir eigentleg kun eit spørsmål om programvarepreferansar... En god grunn til å gå for Desire er at HTC slipper den i norge, så du slipper å importere osv, lettere med garantier, sitter å tenker selv, vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Folk har hatt litt problemer med knappene på nexus, da liker jeg bedre mekaniske knapper til home, back osv. Jepp, eg ser argumentet med knappane, men eg meiner fortsatt at dette er ein uviktig ting samanlikna med programvarespørsmålet. Vedrørande tilgjenge på N1, så er det vel ikkje fastsatt nokon dato i Noreg, men den kjem vel ein gong. Eg personleg har ingen problem med å kjøpe på Ebay "utan garanti", men skjøner at andre kan ha det. Meir interessant er vel eigentleg prisen - pr no ser det vel ut som Desire stikk av med sigeren her. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 (endret) Ser ikke helt greia med Desire.. Noe som hadde vært digg hadde vært Android med HTC sense på en HTC HD2 Endret 2. mars 2010 av Möllers Tran Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Skjøner eigentleg ikkje kvifor folk vel Desire framfor N1. Dei to er omtrent identiske maskinvaremessig, utanom nokre få småting: 1. Trackpaden og knappane er forskjellige. 2. Både N1 og Desire har FM-modul innebygd, men kun Desire sin fungerar pr. dags dato. 3. Nokre andre småting, som litt meir RAM på Desire. Dette er sikkert for å kunne drive Sense betre. Dette er kun bagatellar - forskjellen ligg i programestøtta og hyppigheit/tilgjengelegheit. Desire blir levert med nyaste versjon av Sense, mens N1 kjem med stock And 2.1. Sens-versjonen frå Desire er allereie porta til N1, (dette er ei smal sak sidan maskinvara er bortimot identisk på dei to) og sett ut frå kor ekstremt HTC slit med å oppdatere dei produkta dei allereie har lansert (les: Hero, som forstsatt slit med stock 1.5, og enda ingen fastsatt dato for Eclair-slepp), har eg vanskeleg for å tru at dette mønsteret skal endre seg mykje når Desire kjem på marknaden. N1 er, og kjem til å fortsette å bli hacka opp og ned i mente, og vil alltid skilte med rykande fersk programvare direkte frå Google. EDIT: Ein kan sjølvsagt også laste inn stock 2.1 på Desire om ein vil det, men det er langt frå alle brukarane som har lyst å roote telefonen sin. Dette blir eigentleg kun eit spørsmål om programvarepreferansar... En god grunn til å gå for Desire er at HTC slipper den i norge, så du slipper å importere osv, lettere med garantier, sitter å tenker selv, vet ikke hvilken jeg skal kjøpe. Folk har hatt litt problemer med knappene på nexus, da liker jeg bedre mekaniske knapper til home, back osv. Jepp, eg ser argumentet med knappane, men eg meiner fortsatt at dette er ein uviktig ting samanlikna med programvarespørsmålet. Jeg foretrekker sense over stock uten tvil, å kjørte 1.5 sense på heroen min lenge når jeg kunne lagt inn 2.1 stock rom bare fordi det er så mye bedre. Som du sier er sense portet til N1, men det går andre veien også, stock romene er portet til desire. Det er alltid lettere å oppdatere en phone som bare kjører stock, htc må jo bygge opp sense på top av romen først. Og det er jo ikke mer enn ca 1.5 måned elns siden 2.1 sdken kom ut. Også har desire ca 65 mer ram som du sier, som er nice å ha, men mangler støyreduksjonen som er litt synd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå