Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense

Anbefalte innlegg

Ok, da tolker jeg det slik at antall megabyte flyr fort... Ser på statistikken på telefonen at jeg har brukt rimelig mye over wlan, og det er stort sett bare for overlasting av låter på Spotify og apps...

Dersom telefonen egner seg godt som modem kan jeg like gjerne gå for iConnect og si opp det mobile bredbåndsabonnementet mitt.

Hvis jeg bruker mobilen som modem, vil jeg da kunne sende/ta imot sms, ta imot og ringe ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått et problem, mms funker ikke lenger, etter bytte av simkort.

Kjørte den i starten med telenor simkortet, og bytta til tele2 når jeg fikk det.

Men, etter at jeg bytta har jeg ikke hatt mulighet for å ta imot mms, får heller ikke lasta ned innstillinger fra tele2, da jeg får beskjed om at jeg ikke har WAP. Så, hva gjør jeg?

Lenke til kommentar

Ok, har endelig fått meg HTC Hero :D

Men har et lite problem... Den klarer ikke koble seg på Wifi hjemme..

På skolen går det greit og kan logge meg på Cisco NAC Appliance, men her hvor nettet er åpent kommer jeg ikke på.

Om jeg restarter routern virker det i en time kanskje, før den slutter å snakke.. Står Signal Strength: Excellent, men Wifi disconnected.

Noen andre som har samme problem?

Lenke til kommentar

Kjørte den i starten med telenor simkortet, og bytta til tele2 når jeg fikk det.

Men, etter at jeg bytta har jeg ikke hatt mulighet for å ta imot mms, får heller ikke lasta ned innstillinger fra tele2, da jeg får beskjed om at jeg ikke har WAP. Så, hva gjør jeg?

Søke igjennom denne tråden kanskje? ;)

Name: tele2 MMS
APN:internet.tele2.no
Proxy: Not set
Port: Not set
Username: Not set
Password: Not set
Server: Not set
MMSC: http://mmsc.tele2.no
MMS Proxy: Not set (193.12.40.14)
MMS Port: 8080
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 240
MNC: 07
APN type: mms

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

Ok, har endelig fått meg HTC Hero :D

Men har et lite problem... Den klarer ikke koble seg på Wifi hjemme..

På skolen går det greit og kan logge meg på Cisco NAC Appliance, men her hvor nettet er åpent kommer jeg ikke på.

Om jeg restarter routern virker det i en time kanskje, før den slutter å snakke.. Står Signal Strength: Excellent, men Wifi disconnected.

Noen andre som har samme problem?

Har du æøå i navnet på det trådløse nettverket ditt? Jeg hadde det samme problemet hjemme og det ble fiksa etter jeg bytta til et navn uten æøå!

Lenke til kommentar

Lurer på hvordan det derre roaming greiene funker.

Når jeg slår på mobilnett, så får jeg beskjed om at roaming er av og at jeg må slå på det(tror det var sånn). Men når jeg slår av roaming så står det fremdeles en R oppe ved signalet, og som jeg har skjønt det, betyr det at den står og søker etter et eller annet.

Koster det penger når den står og søker sånn og hva gjør den egentlig?

Lenke til kommentar

Søke igjennom denne tråden kanskje? ;)

Name: tele2 MMS
APN:internet.tele2.no
Proxy: Not set
Port: Not set
Username: Not set
Password: Not set
Server: Not set
MMSC: http://mmsc.tele2.no
MMS Proxy: Not set (193.12.40.14)
MMS Port: 8080
MMS protocol: Wap 2.0
MCC: 240
MNC: 07
APN type: mms

Det virka desverre ikke, andre råd?

Lenke til kommentar

Når jeg slår på mobilnett, så får jeg beskjed om at roaming er av og at jeg må slå på det(tror det var sånn). Men når jeg slår av roaming så står det fremdeles en R oppe ved signalet, og som jeg har skjønt det, betyr det at den står og søker etter et eller annet.

Nasjonal roaming betyr at en mobiltilbyder får bruke en annen operatørs mobilnett til sin trafikk, men uten å måtte innplassere basestasjoner eller annet utstyr i dette nettet. I Norge er bare Telenor pålagt å gi nasjonal roaming, til andre operatører når disse har bygget mobilnett som dekker minst 30% av befolkningen, men samtidig ikke har nasjonal dekning. I oktober 2007 ble Telenor pålagt av Post- og teletilsynet å gi den nye mobiloperatøren Network Norway nasjonal roaming, noe operatøren også hadde fremforhandlet hos NetCom.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Roaming

Lenke til kommentar

Nasjonal roaming betyr at en mobiltilbyder får bruke en annen operatørs mobilnett til sin trafikk, men uten å måtte innplassere basestasjoner eller annet utstyr i dette nettet. I Norge er bare Telenor pålagt å gi nasjonal roaming, til andre operatører når disse har bygget mobilnett som dekker minst 30% av befolkningen, men samtidig ikke har nasjonal dekning. I oktober 2007 ble Telenor pålagt av Post- og teletilsynet å gi den nye mobiloperatøren Network Norway nasjonal roaming, noe operatøren også hadde fremforhandlet hos NetCom.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Roaming

Da vet jeg hva det er men ikke hvorfor den står og søker hele tiden og om det vil koste meg noe at den gjør det.

Lenke til kommentar

R betyr ikke at den søker, men at den roamer. Roaming vil si at du bruker nettet til en annen mobiloperatør, og alle som har operatører som ikke har eget nett må roame. Siden operatøren leier nettet, ligger dette inne i prisen for abonementet, og det vil ikke koste noe ekstra å roame. Du kan ikke skru av roaming, da ville du mistet mobildekningen. Det du skrur av er å bruke datatrafikk på mobilnettet når du roamer.

Lenke til kommentar

Vet noen hvorfor det tar så lang tid å finne posisjonen sin med GPS? Når jeg skrur på GPS og starter opp CoPilot, så står det noe som "bestemmer posisjon" eller noe i den duren. Tar vel over 10 minutter før den har funnet hvor jeg er. Og i tillegg føler jeg at den mister kontakt og henter opp igjen ganske ofte. Tips? Ulempe at jeg har kart for hele Europa??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...