Gå til innhold

HTC Hero - It just makes sense


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg får ikke til å endre meldingslyd! Jo, jeg går inn og velger lyd2, men det er fortsatt lyd1 som blir avspilt. Når jeg går inn igjen for å endre er lyd2 fortsatt avmerket, men lyd1 blir allikevel avspilt. Jeg kommer meg altså ikke bort fra lyd1!

 

Jeg har brukt et program som heter Ringtones fra Mabile Android Team.

 

Vet ikke om problemet kom etter jeg brukte dette, men hadde det ikke før hvertfall. Programmet er nå avinstallert, men ingen endring.

 

Noen som kan hjelpe?

Hvor har du endret denne meldingslyden? Hvis du går inn på Meldinger ---> Meny ---> Settings ---> Select Sound. Står det riktig lyd der da?

 

 

Jeg vil også anbefale Desire. Hero er en fantastisk telefon, men prosessoren er en liten flaskehals. Ved mye multitasking så blir telefonen litt treg. Tror ram og prosessor oppgraderingen til Desire klarer å utjevne dette. Jeg kommer til å bytte ut Heroen mot slutten av sommerferien. Håper Htc kommer med en telefon som klarer 720p ut da :)

Hva skal du med filmer med en oppløsning på 1280x720 på en skjerm med oppløsning på 320x480? Det er jo sykt overkill og vil bare ta opp unødvendig plass.

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg får ikke til å endre meldingslyd! Jo, jeg går inn og velger lyd2, men det er fortsatt lyd1 som blir avspilt. Når jeg går inn igjen for å endre er lyd2 fortsatt avmerket, men lyd1 blir allikevel avspilt. Jeg kommer meg altså ikke bort fra lyd1!

 

Jeg har brukt et program som heter Ringtones fra Mabile Android Team.

 

Vet ikke om problemet kom etter jeg brukte dette, men hadde det ikke før hvertfall. Programmet er nå avinstallert, men ingen endring.

 

Noen som kan hjelpe?

Hvor har du endret denne meldingslyden? Hvis du går inn på Meldinger ---> Meny ---> Settings ---> Select Sound. Står det riktig lyd der da?

 

 

Jeg vil også anbefale Desire. Hero er en fantastisk telefon, men prosessoren er en liten flaskehals. Ved mye multitasking så blir telefonen litt treg. Tror ram og prosessor oppgraderingen til Desire klarer å utjevne dette. Jeg kommer til å bytte ut Heroen mot slutten av sommerferien. Håper Htc kommer med en telefon som klarer 720p ut da :)

Hva skal du med filmer med en oppløsning på 1280x720 på en skjerm med oppløsning på 320x480? Det er jo sykt overkill og vil bare ta opp unødvendig plass.

Tenker ikke på skjermoppløsningen, men slik at du kan for eksempel legger inn en sesong med Family Guy på telefonen så kan du koble den til en tv via en mini-usb til usb sak. Nye tver har jo støtter DLNA. Da kan man bruke telefonen som en videoavspiller. Med prosessor på 1ghz, 512 mb ram så skal det fint la seg gjøres å kjøre 720p.

Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg får ikke til å endre meldingslyd! Jo, jeg går inn og velger lyd2, men det er fortsatt lyd1 som blir avspilt. Når jeg går inn igjen for å endre er lyd2 fortsatt avmerket, men lyd1 blir allikevel avspilt. Jeg kommer meg altså ikke bort fra lyd1!

 

Jeg har brukt et program som heter Ringtones fra Mabile Android Team.

 

Vet ikke om problemet kom etter jeg brukte dette, men hadde det ikke før hvertfall. Programmet er nå avinstallert, men ingen endring.

 

Noen som kan hjelpe?

Hvor har du endret denne meldingslyden? Hvis du går inn på Meldinger ---> Meny ---> Settings ---> Select Sound. Står det riktig lyd der da?

 

 

Jeg vil også anbefale Desire. Hero er en fantastisk telefon, men prosessoren er en liten flaskehals. Ved mye multitasking så blir telefonen litt treg. Tror ram og prosessor oppgraderingen til Desire klarer å utjevne dette. Jeg kommer til å bytte ut Heroen mot slutten av sommerferien. Håper Htc kommer med en telefon som klarer 720p ut da :)

Hva skal du med filmer med en oppløsning på 1280x720 på en skjerm med oppløsning på 320x480? Det er jo sykt overkill og vil bare ta opp unødvendig plass.

Tenker ikke på skjermoppløsningen, men slik at du kan for eksempel legger inn en sesong med Family Guy på telefonen så kan du koble den til en tv via en mini-usb til usb sak. Nye tver har jo støtter DLNA. Da kan man bruke telefonen som en videoavspiller. Med prosessor på 1ghz, 512 mb ram så skal det fint la seg gjøres å kjøre 720p.

Lenke til kommentar

Da ser plutselig poenget. Men klarer USB å overføre 720p raskt nok da? Kan ikke så mye om sånt, men har hørt om mye trøbbel med å streame 1080p gjennom UTP/Lan-kabel. Riktignok krever 1080p en del mer, men nå snakker vi jo også om langt lavere hastigheter på USB.

Endret av Baltazar
Lenke til kommentar

Skal ikke være noe problem det. Grunnen til jeg ikke nevnet 1080p er fordi det vil være for krevende for telefoner nå. Eksempel. Har du et klasse 6 minnekort så skal dette i teorien gi deg minimum 6MB (megabyte) overføringshastighet. Ofte er den mye høyere. Under disse OL tider så streamer Nrk i samarbeid med Microsoft OL-sendinger over nett og der får du 3.5 mb (megabit) kvalitet på bildet. Dette kalles for HD. Det er ikke av den beste kvaliteten, men likevel HD.

 

3500/8 = 437,5 KB. Det vil si at du overfører hele tiden 430 kilobyte. Da har du fremdeles 5.5 MB igjen før overføringshastigheten blir en flaskehals.

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre med google maps i dag, men skjermen slår seg jo av og i tilegg går den jo i tastelås etter noen minutter. Er det en instilling man fikse på slik at man feks kan velge programmer hvor det ikke skjermen skal slås av eller tastelås skal gå på.

 

Innstillinger > Lyd og skjerm > Skjermsparer > aldri slå av

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre med google maps i dag, men skjermen slår seg jo av og i tilegg går den jo i tastelås etter noen minutter. Er det en instilling man fikse på slik at man feks kan velge programmer hvor det ikke skjermen skal slås av eller tastelås skal gå på.

 

Sånt er opp til utvikleren av programmet, en av rettighetene programmer krever av mobilen kan for eksempel være å hindre mobilen i å sove.

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre med google maps i dag, men skjermen slår seg jo av og i tilegg går den jo i tastelås etter noen minutter. Er det en instilling man fikse på slik at man feks kan velge programmer hvor det ikke skjermen skal slås av eller tastelås skal gå på.

 

Innstillinger > Lyd og skjerm > Skjermsparer > aldri slå av

Takk. Da må jeg alltid trykket på "legg på" knappen for å få på skjermsparer?

 

Prøvde å kjøre med google maps i dag, men skjermen slår seg jo av og i tilegg går den jo i tastelås etter noen minutter. Er det en instilling man fikse på slik at man feks kan velge programmer hvor det ikke skjermen skal slås av eller tastelås skal gå på.

 

Sånt er opp til utvikleren av programmet, en av rettighetene programmer krever av mobilen kan for eksempel være å hindre mobilen i å sove.

Er det få programmer som er slik? Er jo rart at et program som google maps ikke har det!?

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre med google maps i dag, men skjermen slår seg jo av og i tilegg går den jo i tastelås etter noen minutter. Er det en instilling man fikse på slik at man feks kan velge programmer hvor det ikke skjermen skal slås av eller tastelås skal gå på.

 

Innstillinger > Lyd og skjerm > Skjermsparer > aldri slå av

 

 

Det virker jo som man ikke har separate valg for bakgrunnsbelysning og tastelås. Jeg vil gjerne få velge selv om tastelåsen skal stå på eller ikke, og etter hvor lang tid den eventuelt skal slås på.

Lenke til kommentar

 

Du trenger ikke noe program for å endre meldingslyd. Du går du inn på "Meldinger" og trykker på MENU tasten og går innpå innstillingene. Der skal du kunne endre meldingslyden.

 

 

Jeg vet det;) Problemet var at meldingslyden ikke forandret seg ved vanlig prosedyre (altså ved å gå inn i innstillinger osvosv). Men tror problemet nå er løst. Av en eller annen grunn fikk jeg endret lyden når jeg gikk gjennom programmet Handcent Sms. Har ikke prøvd å endre på vanlig måte nå etterpå, men samma. Får endre nå hvertfall :)

Lenke til kommentar

Prøvde å kjøre med google maps i dag, men skjermen slår seg jo av og i tilegg går den jo i tastelås etter noen minutter. Er det en instilling man fikse på slik at man feks kan velge programmer hvor det ikke skjermen skal slås av eller tastelås skal gå på.

 

Sånt er opp til utvikleren av programmet, en av rettighetene programmer krever av mobilen kan for eksempel være å hindre mobilen i å sove.

Er det få programmer som er slik? Er jo rart at et program som google maps ikke har det!?

Med KeepScreen kan du velge i hvilke programmer skjermen ikke skal skrus av. Du kan velge om den skal beholde normal lysstyrke eller dimme ned etter tiden skjermen normalt skrus av.

Helt glimrende til f.eks. Google Maps, Spotify og Dolphin Browser.

Lenke til kommentar

32Gb micro SD kort til din Android enhed kan bestilles nu

 

Sandisk og Samsung vil hver især være klar med 32 Gb versioner , hvilket intet mindre er en fordobling af den hidtidige kapacitet på 16 Gb. hvilket vil glæde mange brugere der har meget musik, eller dem som mangler plads til deres videooptagelser.

 

Allerede nu kan man forudbestille Sandisk micro kortet som vil kunne leveres allerede fra næste måned.

 

microsd32gbreallyfaketh.jpg

 

samsung32gbmicrosdcard0.jpg

 

Prisen for 32 Gb vil i starten være på omkring på ca. 100£ (900 norske kr.)

 

http://www.mobilefun.co.uk/sandisk-microsd-card-32gb-p20431.htm?utm_campaign=MF-preorders&utm_source=email&utm_medium=20431

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Har en HTC Hero og vurderer å bytte til et dataabonnement. Ser litt på iTouch fra Chess og iConnect fra Netcom. Utifra Telepriser sin kalkulator kommer abonnementet fra Chess godt ut, men de har tak på 500mb (utover det er det 5 kr. pr mb).

 

Jeg tenker å bruke dataabonnementet til f.eks å lytte til radio via NRK-appen, høre på Spotify (i online-modus), evt litt streaming av tv + surfing.

 

Kunne jeg fått noen tilbakemeldinger på hvor mangemegabyte folk bruker pr. måned med diverse datatrafikkbruk?

Lenke til kommentar

Monthly; 761mb

Dette er på 3g/Edge

Bruker ikke radio eller tv.

 

Bruker Netcom iConnect

Etter 1gb i mnd da senkes hastigheten litt, men husker jeg riktig senkes den såppas lite at jeg ikke merker det da jeg bruker mest Edge for å spare batteri.

 

 

Men bruker telefonen som modem ganske ofte

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar

Monthly; 761mb

Dette er på 3g/Edge

Bruker ikke radio eller tv.

 

Bruker Netcom iConnect

Etter 1gb i mnd da senkes hastigheten litt, men husker jeg riktig senkes den såppas lite at jeg ikke merker det da jeg bruker mest Edge for å spare batteri.

 

 

Men bruker telefonen som modem ganske ofte

Hastigheten senkes ikke før 5gb i måneden. Jeg har full fart over 1 gb hvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...